Fick bekräftat av min terapeut att min kropp fortfarande går på sparlåga efter svälten, med tanke på hur lite jag äter borde jag gå ner i vikt, det vore egentligen omöjligt att stå still i vikt eller gå upp i vikt på den maten jag äter. Ändå är det precis det jag gör. Fattar inte vad min kropp håller på med. Jag vill också kunna äta som alla andra utan att gå upp i vikt. Om jag ska upp i vikt ska det ju vara pga sådant vi lägger till utöver som t.ex. näringsdrycker, inte den vanliga maten jag äter. För som min terapeut sa så är ju mina luncher och middagar så små att dom inte ens räknas. Hur kan min kropp klarar sig på det och ändå stå still eller gå upp i vikt? Hatar, hatar, hatar min kropp!
Är det någon som vet om lightläsk påverkar vikten? Den innehåller ju inga kalorier så den borde ju inte kunna göra det men gör den t.ex. så man samlar på sig mer vätska eller påverkar den på något annat sätt så man går upp i vikt? Jag dricker ett par glas per dag, har gjort det senaste månaden och börjar fundera på om det är lightläsken som spelar in i min vikt. Jag vill kunna dricka den då jag tycker den är god och den fyller liksom upp magen ifall jag blir hungrig mellan lunchen och mellanmålet eller om jag bara är sugen på något. Men jag vill ju inte bli tjock pga den. Någon som vet något om lightläsk?
Är det någon som vet om lightläsk påverkar vikten? Den innehåller ju inga kalorier så den borde ju inte kunna göra det men gör den t.ex. så man samlar på sig mer vätska eller påverkar den på något annat sätt så man går upp i vikt? Jag dricker ett par glas per dag, har gjort det senaste månaden och börjar fundera på om det är lightläsken som spelar in i min vikt. Jag vill kunna dricka den då jag tycker den är god och den fyller liksom upp magen ifall jag blir hungrig mellan lunchen och mellanmålet eller om jag bara är sugen på något. Men jag vill ju inte bli tjock pga den. Någon som vet något om lightläsk?