Två veckors frånvaro, jag har inte hunnit läsa ikapp än, men jobbar på det. Så himla inspirerande att se hur ni alla kämpar på, var och en efter sin förmåga och sina förutsättningar och att alla peppar varandra
Flera av er som är (för) stränga mot er själva angående vikt och utseende, ni är så himla kloka när det gäller andra! Önskar att ni också kunde vara era egna bästa vänner och vara lika snälla, omtänksamma, kloka, peppande, förlåtande och kärleksfulla mot er själva!
De senaste två veckorna har jag tillbringat i fjällen. Dels i en stuga långt från all mobiltäckning och dels på Kungsleden
Vandrade från Abisko till Nikkaluokta, med en avstickare över Kebnetjåkka och Tarfala, totalt cirka 125 km, fördelat på 7 dagar. Helt underbart! Vissa dagar innebar fler höjdmeter än andra och då brände det rätt bra i gluteus maximus... Så en del av fokus inför vinterns träning är definitivt att bli starkare i rumpa och baksida rygg. Samt att hålla igång och helst förbättra konditionen. Vi gjorde toppturs-testet som utgår från Kebne fjällstation och klarade testet, men det kändes inte så lätt som jag skulle önskat. Planen är att gå Kungsleden söderifrån nästa år och landa på Keb igen och denna gång göra en toppbestigning via östra leden.
Dagarna innan vandringen genomförde jag ett yoga-pass per dag, men när vi kom ner igen talade kroppen om att den ville vila lite.
I går körde jag ett spinning-puls pass och nu börjar det kännas som att orken är tillbaka
Ska försöka hinna med ett yoga-pass hemma i kväll, vill hinna få in det i träningsplaneringen, trots jobb, skola, hästar och annan träning.