Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår bestod motionen av att rida två hästar, en unghäst på hopplektion och min egentliga medryttarhäst fick ut och galoppera. Behöver jag säga att jag var skakig i benen efter det? ;) Idag har varit en lugn dag men ska nog passa på att ta en extra promenad på vägen till stallet sen. Maten går bra! Har hög motivation att sköta den just nu, det går så mycket lättare då.
@Queen Så härligt att rida två hästar, jag skulle bli glad bara att få sitta på en häst just nu, och åh vad härligt att galoppera, saknar det massor. Och härligt med bra motivation. Heja dig!

Lite off topic, är det någon här som gått från att ha egen häst till att rida på ridskola? Min häst är utlånad och jag har inte råd att ta hem henne eftersom jag kommer börja plugga i höst och bara 50% och inte kommer kunna ta den kostnaden. Så jag funderar på ridskola. Men ger det något när man är van vid att ha egen häst? Jag har inte ridit på ridskolan sen jag var typ 11 år...

Å maj gådd! Gruppträning med vanliga gänget idag, jag är alldeles mör nu :D Tokjobbigt och asroligt! Tyvärr så regnade det fortfarande lite när jag cyklade hem så jag blev lite för kall, måste försöka duscha så snart som möjligt nu. Men det är inte så lätt när man har en tulig tjej som sitter och myser med en i soffan :love:

Lite off topic, är det någon här som gått från att ha egen häst till att rida på ridskola? Min häst är utlånad och jag har inte råd att ta hem henne eftersom jag kommer börja plugga i höst och bara 50% och inte kommer kunna ta den kostnaden. Så jag funderar på ridskola. Men ger det något när man är van vid att ha egen häst? Jag har inte ridit på ridskolan sen jag var typ 11 år...

Har inte gjort det men tänker att medryttarhäst är bättre på flera sätt: hästen har det troligtvis bättre är ridskolehästar, hästen är troligtvis roligare att rida, det är garanterat mer lärorikt. På ridskolor lär man sig inte rida, man lär sig åka häst.

@Niyama fast det håller jag inte med om alls. På min ridskola lär jag mig rida, det är väldigt tydligt eftersom ju mer jag rider desto svårare blir det:D

När jag var yngre och red på en annan ridskola tyckte jag inte det var lika svårt men då var kraven lite färre;)

@Niyama fast det håller jag inte med om alls. På min ridskola lär jag mig rida, det är väldigt tydligt eftersom ju mer jag rider desto svårare blir det:D

När jag var yngre och red på en annan ridskola tyckte jag inte det var lika svårt men då var kraven lite färre;)

Alltså det beror väl på vad man jämför med. Jag har sett många ridskolor, själv haft träningar etc. Det är väl klart att man blir duktigare ju oftare man sitter på en häst. Men nej, jag är inte imponerad av ridskolor.

@Qelina Jag tycker det funkar bra att rida på ridskola igen, även om jag aldrig haft helt egen häst, men medryttare så många dar i veckan jag ville. Det är bra för att plocka upp ridningen igen efter att ha lullat mycket i skogen och passar bra med min nuvarande livssituation med veckopendling.

Vad gäller vikten är det jättebra att du är nära din första målvikt, kämpa på den sista biten upp! Vad gäller promenader idag kommer inget mer hända än att din kropp och särskilt din fot får möjlighet till vila och läkning. Du blir starkare av att vila!

Alltså det beror väl på vad man jämför med. Jag har sett många ridskolor, själv haft träningar etc. Det är väl klart att man blir duktigare ju oftare man sitter på en häst. Men nej, jag är inte imponerad av ridskolor.
Om du tänker på ridskolorna här i stan så håller jag men. De fungerar för barn men inte när man kan och vill lite mer.

Jag fortsätter med min yoga:D 20 min innan jobbet och sen efter jobbet tog jag en strax över 4 km joggrunda och sen 30 min yoga till:) Lyckades komma ner i full plow pose (https://www.google.se/search?q=plow...iw=1680&bih=949#q=plow+pose&tbm=isch&imgdii=_) idag och det kändes som att andningen fått plats med. Stretchat axlarna/skuldrorna extra sedan sist så det kanske gjort lite skillnad:) Tycker den är så GRYMT skön för ryggen:love:

Imorgon ska jag gå på ett yoga-pass på gymet kl 8.00. Springer nog en liten uppvärmningsrunda på ett par km innan:)

Jag kör vilodag idag. Resten av veckan kommer bli grym! Gym imorgon, innebandy med kollegorna drar igång igen på torsdag (WOOHOO!! :bump:) och fredag är de genom gång med PT. Vilodag lördag, gym på söndag! :bump:

@Queen Så härligt att rida två hästar, jag skulle bli glad bara att få sitta på en häst just nu, och åh vad härligt att galoppera, saknar det massor. Och härligt med bra motivation. Heja dig!

För att hitta tillbaka till ridmuskler och en bra sits tror jag absolut att ridskola kan vara ett bra val! Man får ju dessutom erfarenhet från olika typer av hästar. Det beror ju även på vilken ridskola man hamnar på, om det ger något när man sen vill vidare. Vissa är ju bättre än andra, som man säger så.

Hemma från kvällspass på jobbet och någon olustig känsla i kroppen. Nästan lite ångestkänslor på något sätt. Var hur hungrig som helst efter jobbet och har ätit sallad och två knäckebitar. Känner att det var sjukt onödigt. Idag är min relation till mat inte bra och känner att jag gärna vill äta mycket mer och det inte finns något stopp. Men har ätit mer än tillräckligt idag. Så egentligen borde det bara vara att gå och sova. Men vet inte om jag fixar det heller. Sambon jobbar natt och jag sover själv i huset. Ska dessutom upp tidigt imorgon och jobba 7:30-16:00 så behöver verkligen sova med. Usch. Tycker inte om dom här känslorna alls :(

Hoppas du fick en om natt @Linisen! Du äter fortfarande enl LCHF eller? Jag förstår inte riktigt hur det kan vara sjukt onödigt att äta sallad och lite knäckebröd om man är hungrig? Är det "förbjuden" mat enl LCHF?

-----------------------------

Blev ingen jogg innan yogan idag för kom på att jag ville ha med min egen matta till gymet och ppalar inte springa med den:p Blev en morgonpromenad på en halvtimme iaf och sen en timmes yoga på gymet. Gillar dock inte den instruktören helt tyvärr:( Han förklarar väl övningarna ganska bra rent tekniskt, men ingenting om varför man gör dem, eller hur det ska kännas. Jag upplever ingen riktig glädje eller lekfullhet i passet. Sen har jag ett eget problem med att jag gärna jämför med hur andra gör/ser ut etc, hur ser jag ut i spegeln osv. Njaej, det har känts bättre att träna hemma faktiskt!

Åh herregud vad slut jag är. Har kånkat lådor, burit tvätt och slängt skräp i fyra timmar nu. Utan att äta frukost först, vilket faktiskt var helt oplanerat. Är inte klar än heller, men tar en välbehövlig paus (med matintag) innan jag hugger i på det sista. Känns som att en flytt motsvarar över en månads träning.

Jag har fått en idé! Nämnde den snabbt för PT'n igår och hon lät inte helt oäven. Så, jag hoppas att det funkar för får jag som jag vill så startar hon och jag en Xtravaganza-blogg! Jag skriver om viktminskning, tankar och träning och mat från min sida som kund, och PT'n om samma från sin sida som ledare. Med en massa bra träningstips för överviktiga såklart! :) Vi måste ju prata igenom det mer såklart, och få med Xtravaganza som varumärke, men det vore ju skitkul! :bump:

@Trollunge nej det är inre förbjudet då det var lchfknäcke. Men vill inte äta för mkt under dagarna och speciellt kvällarna heller. Så det var där det gick snett. Ska planera matintag på mina kvällar bättre istället.

Sov mindre än 2h inatt. Helt slut på jobbet. Fick gå hem tidigare idag och går och jobbar in imorgon lite tidigare. Nu har jag vilat och ska iväg en sväng till gymmet.

Det slår ta mig mig fan aldrig fel!

Så fort jag bestämmer mig för att "nu minsann ska den sista trivselvikten bort!!! Du skärper jag mig det sista lilla" så blir jag som besatt av mat och går upp istället.:banghead: Minskad träning, nattjobb hela sommaren och sömnbrist har inte heller varit nån fördel. Från 67 till 72 stadiga kilon:banghead:(igen).

Har pt-pass imorgon och kanske även på fredag. Hoppas det kan bli den spark i röven som jag behöver.

Jävlar i min lilla låda vad bra dagens ridpass gick. Helt magiskt. Det var verkligen ett sånt där pass som man aldrig vill avsluta. Vi var en kentaur.
Hon gick som en brun regnbåge, räckte med att jag spände ena benet lite grann så tvärade hon jättefint. Mjuk som smör. Hon blir dessutom så sjukt maffig när hon börjar jobba rätt, man äger plötsligt ridbanan. Känns som att byta ut den normala halvblodshästen mot värsta biffen. Riktigt dyr drömhäst när hon är på det humöret :love:
Tyvärr var det eventuellt den sista ridturen för mig på den damen, åtminstone till juni, vet inte om jag hinner med att åka ut nån mer gång innan jag flyttar. Hästägaren sa att jag jättegärna får komma ut och rida när jag är tillbaka nästa sommar, så om jag håller mig till planen att komma hit och jobba över sommaren blir det definitivt ridtur för oss igen :D

Jag har anmält mig till en ridskola nu! Ska provrida ett par gånger och se vad jag tycker. Första gången blir på tisdag och då blir det 2 timmars uteritt :D Ska bli så härligt! Måste bara försöka klämma in det här med maten däremellan för jag kommer fara runt en massa den dagen,åka till terapeuten på em och komma hem sent och bara ta ut hunden lite kort, äta lite snabbt och sen iväg igen. Hoppas jag orkar,men man brukar ju få energi av att umgås med djur och jag älskar ju att rida. Haha, hoppas det blir mycket galopp, och lite hopp över nedfallna träd och sånt (önskedrömmar, har ingen aning om hur uteritter på ridskolor ser ut).

Har också skickat in intresseanmälan till en rallylydnadskurs med hunden inför hösten. Jag tänker försöka fylla hösten med så mycket friska saker att anorexin inte ska få ta så mycket plats. Resa utomlands om två veckor, börja plugga, börja rida, gå hundkurs om det finns platser kvar på kursen och träna gym och/eller kanske zumba. Ska helt enkelt försöka skaffa mig ett liv igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka