Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Queen Så härligt att rida två hästar, jag skulle bli glad bara att få sitta på en häst just nu, och åh vad härligt att galoppera, saknar det massor. Och härligt med bra motivation. Heja dig!Igår bestod motionen av att rida två hästar, en unghäst på hopplektion och min egentliga medryttarhäst fick ut och galoppera. Behöver jag säga att jag var skakig i benen efter det? Idag har varit en lugn dag men ska nog passa på att ta en extra promenad på vägen till stallet sen. Maten går bra! Har hög motivation att sköta den just nu, det går så mycket lättare då.
Lite off topic, är det någon här som gått från att ha egen häst till att rida på ridskola? Min häst är utlånad och jag har inte råd att ta hem henne eftersom jag kommer börja plugga i höst och bara 50% och inte kommer kunna ta den kostnaden. Så jag funderar på ridskola. Men ger det något när man är van vid att ha egen häst? Jag har inte ridit på ridskolan sen jag var typ 11 år...
@Niyama fast det håller jag inte med om alls. På min ridskola lär jag mig rida, det är väldigt tydligt eftersom ju mer jag rider desto svårare blir det
När jag var yngre och red på en annan ridskola tyckte jag inte det var lika svårt men då var kraven lite färre
Om du tänker på ridskolorna här i stan så håller jag men. De fungerar för barn men inte när man kan och vill lite mer.Alltså det beror väl på vad man jämför med. Jag har sett många ridskolor, själv haft träningar etc. Det är väl klart att man blir duktigare ju oftare man sitter på en häst. Men nej, jag är inte imponerad av ridskolor.
För att hitta tillbaka till ridmuskler och en bra sits tror jag absolut att ridskola kan vara ett bra val! Man får ju dessutom erfarenhet från olika typer av hästar. Det beror ju även på vilken ridskola man hamnar på, om det ger något när man sen vill vidare. Vissa är ju bättre än andra, som man säger så.@Queen Så härligt att rida två hästar, jag skulle bli glad bara att få sitta på en häst just nu, och åh vad härligt att galoppera, saknar det massor. Och härligt med bra motivation. Heja dig!
Lite off topic, är det någon här som gått från att ha egen häst till att rida på ridskola? Min häst är utlånad och jag har inte råd att ta hem henne eftersom jag kommer börja plugga i höst och bara 50% och inte kommer kunna ta den kostnaden. Så jag funderar på ridskola. Men ger det något när man är van vid att ha egen häst? Jag har inte ridit på ridskolan sen jag var typ 11 år...