Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härlig start på dagen @Missel !

För min del har det blivit en del promenader och ridning i veckan och igår var jag iväg och dansade! Superkul och skönt! Känner lite träningsvärk idag så har tillbringat morgonen med att städa och tvätta :meh: Lagom roligt, men det måste ju göras.... Skriver ni upp ridning på endomondo? Jag har inte gjort det tidigare för jag tycker det är svårt att bedöma "hur länge" man har ridit... känns lite som att skritt inte räknas för det är inte så jobbigt...

Har haft en rejäl dipp med det psykiska måendet med ångest och sömnproblem senaste veckorna. Har dock sett till att jobba lite mindre nu (5 dagar/v istället för 7dagar på raken), och börjar känna mig lite mer på banan igen.

Igår skulle jag köra bodypump och hade peppat halva veckan. Fick istället jobba över, hann inte till passet och blev för sur och otaggad för att träna själv :o blir bp på onsdag istället.

Ledig idag, ägnas åt hundigheter men ska köra lite yoga iaf. Och följa med sambon för att prova/titta ny cykel :)

Skriver ni upp ridning på endomondo? Jag har inte gjort det tidigare för jag tycker det är svårt att bedöma "hur länge" man har ridit... känns lite som att skritt inte räknas för det är inte så jobbigt...

Jag rider på ridskola 1 ggr på vecka och jag brukar skriva upp den. För jag tycker det är jobbig ridning:D

Har haft en rejäl dipp med det psykiska måendet med ångest och sömnproblem senaste veckorna. Har dock sett till att jobba lite mindre nu (5 dagar/v istället för 7dagar på raken), och börjar känna mig lite mer på banan igen.

Igår skulle jag köra bodypump och hade peppat halva veckan. Fick istället jobba över, hann inte till passet och blev för sur och otaggad för att träna själv :o blir bp på onsdag istället.

Ledig idag, ägnas åt hundigheter men ska köra lite yoga iaf. Och följa med sambon för att prova/titta ny cykel :)

Men åh vad tråkigt att missa passet när man sett fram emot det! :(
Hatar när man måste jobba över och verkligen inte har tid!! :(

Jag är så jävla suuuur på mig själv.
Vaknade med ett ryck, insåg att det är tredje måndagen i månaden och tja, då är min bil felparkerad.... Gick ut och hittade den gula, fula, vajjande lappen på min bil. Sååå jävla onödigt.
Trött är jag med eftersom jag bara sovit sen 8, så då är det alldeles för tidigt att gå upp tolv, men vet inte om jag kommer kunna somna om nu. Väntar dessutom viktigt samtal från typ 13, så hade ju tänkt sova tills dess iaf.

ÅÅÅÅÅÅÅH, helvetesmåndag.
/less

@Sleepan
Fan så trist. Jag har en tendens att samla på mig p-böter när jag är stressad och även om det är självförvållat så är det så himla sura pengar..

Blev ingen löptur igår, spöregnade hela kvällen. Gick en kort promenad och lite körde bålstyrka istället.
Råkade sova till 12(!) idag, troligen pga sju-dagars jobbvecka. Sitter nu och försöker samla energi för en löptur men känner mig rätt seg.. Pepp?!?

@Sleepan
Fan så trist. Jag har en tendens att samla på mig p-böter när jag är stressad och även om det är självförvållat så är det så himla sura pengar..

Blev ingen löptur igår, spöregnade hela kvällen. Gick en kort promenad och lite körde bålstyrka istället.
Råkade sova till 12(!) idag, troligen pga sju-dagars jobbvecka. Sitter nu och försöker samla energi för en löptur men känner mig rätt seg.. Pepp?!?

Ja men ellerhur! Så jävla surt, och så kan man bara skylla sig själv. Haha.

Heja, peppen kommer! Ut och spring! :)

Rundan som jag tänkte springa kändes lite motig idag, och eftersom jag bestämt mig för att träningen ska vara ROLIG så tog jag en annan sväng. Det blev 3.5 km + 5 långa, sega backintervaller där benen var lite lagom stumma den femte vändan :p Totalt ca 5 km löpning kanske. Sedan lite axel- och armstyrka. Nu är jag rätt mör i vaderna (sprang framfot i backintervallerna).

Har kört ett 30 min pass vid namn "stress relief". Blev först mer stressad (typiskt mig) men det blev bättre efter ett tag. Känns väl inte som så mycket till träning men lite kroppskontroll och smidighet får man ju. Lösgjord i ryggen :)

Ska strax Cykla iväg Och köra lite agility. Och sambon har köpt ny terrängcykel :)

Idag är en sån dag man önska att alla dagar kunde vara.
Skött maten PERFEKT!
Var på världens grymmaste gruppass, X-Fit. Herregud, jag som trodde jag var någorlunda vältränad men nu fick jag känna på ordentligt.
Avslutade med intervaller. Hastighet: 9 km/h, sprang 500m, stod still 200m osv tills jag nådde 5 km.

Sen skulle jag ta mig hem åxå..
Banan och äggröra med Keso till kvällsmål, nu dags för sängen då mobilen väcker mig 3.15 imorgon bitti :) jobbet startar 4.47 :)

Hejja alla beachare! Ni är bäst!

Gym idag med fokus på mage. 1km löpning på löpbandet fick avsluta passet. Ätit helt okej idag iaf. :-)

Imorgon ska jag antingen springa eller vara med på crosspasset friskis har. Kan inte riktigt bestämma mig. Nu är "min " häst skodd med så det ska börjas ridas med. Tjoho!

Idag sprang jag till stallet (4,5 km enkel väg), fyllde höpåsar och kraftfoder till hästen och sprang sedan intervaller en lite längre väg hem. Bra upplägg som nog kommer utföras fler gånger! Tränar nu för Stockholm Halvmarathon den 14:e september där jag hoppas kunna springa på 1:40. Det innebär att jag måste hålla 4:43 min/km men jag siktar på 4:40 för att ha lite marginal. Idag var tanken att springa 2x3 km i halvmarathonfart men det blev lite snabbare, höll 4:37 respektive 4:35 min/km på dessa intervaller. Det var ganska jobbigt så jag tror inte att jag kommer springa så snabbt på halvmaran, men 4:40 kan nog faktiskt gå om jag har en bra dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka