Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buhu, jag är orolig för mitt knä :( Testade att springa lite på löpbandet efter gymmandet, gjorde lite intervaller i lugnt tempo i 15 min. Kändes okej under tiden, nu ganska många timmar senare känns det inte helt okej. Ingen smärta precis, men en diffus värk/dålig känsla. Vet inte om jag överdriver men fan jag är rädd om mina knän, man har ju hört om hur dåliga knän kan ställa till det... Tjejmilen på lördag känns inte helt lockande.

Slänger in en uppdatering. De går sakta på vågen, tar nått hekto i taget.
Var ute å sprang igår, 6,2 km. Vilken skillnad de var! Styrketräningen har verkligen gett resultat, de enda som satte käppar i hjulet nu var andningen.
Och apropå andningen, jag har tydligen lika dålig lungkapacitet som en 70-åring. Känns ju kul. Det förklarar väl varför de går som de går ibland.

@enjoyable har du fått svar från läkaren? Var det ansträngningsastma eller är det något annat som spökar? Hoppas du kan få nån hjälp med vad det nu är! Astma brukar väl funka okej att medicinera innan träning även om man helst hade sluppit..?

@zassoo var försiktig med knäna! Du kanske kan börja smörja med nåt linement eller zon för att förebygga/lindra?

Min plan för idag blir plugg och stallet. Och hoppningen på tv ;) Ibland är det väldigt bra att studera!!!

@Queen Har bara gjort blåstester än och fick med mig en Pef-mätare som jag ska blåsa i under ansträgning. De som är knepigt är att blåsvärderna är lika dåliga oavsett om jag vilar, uppvärmd eller når maxpuls.

Woho, jag leder!

Bäst att vara glad för det så länge det varar! ;)

Tänkte ta och jämna ut det där idag, eftersom jag och @Killaloe planerar promenad! :D

Ska dessutom försöka ta mig till gymmet. Har 10 dagar i Skåne framför mig, och ska försöka träna nästan alla. Är ledig enbart på söndag, så då tänker jag nog planera en vilodag, även om det vore smartare att utnyttja min lediga dag till träning..

Tänkte ta och jämna ut det där idag, eftersom jag och @Killaloe planerar promenad! :D

Ska dessutom försöka ta mig till gymmet. Har 10 dagar i Skåne framför mig, och ska försöka träna nästan alla. Är ledig enbart på söndag, så då tänker jag nog planera en vilodag, även om det vore smartare att utnyttja min lediga dag till träning..

Hade ni bott på rätt sida av landet hade jag bjudit in er att kolla på hoppning med mig istället! ;)

Nu får jag väl ta en joggingrunda ikväll efter hoppningen istället. :D

@zassoo var försiktig med knäna! Du kanske kan börja smörja med nåt linement eller zon för att förebygga/lindra?

Min plan för idag blir plugg och stallet. Och hoppningen på tv ;) Ibland är det väldigt bra att studera!!!

Jag är sån rookie på sånt där :o det enda jag har är tigerbalsam :p

Vill också kolla hoppning! Föreläsningar hela dagen :(

Jag vet inte vad jag håller på med :( Tycker jag äter mer nu och känner mig enorm och var inställd på en viktuppgång men när jag ställde mig på vågen imorse vägde jag 2 kg mindre än vad jag trodde. Har alltså gått ner även denna vecka. 0,6 kg ner sen förra veckan så det är 2,3 kg totalt som jag gått ner så jag är inte längre på min delmålsvikt. Är på väg till min terapeut nu och är jätte nervös för vad hon kommer säga och jag känner mig så misslyckad och som att jag svikit henne.

Men jag har verkligen, verkligen kämpat! Utmanat mig med mat och mer vila trots att jag rent bokstavligt klöst upp sår på mina armar av ångesten.

@Sleepan Haha! Jag ska faktiskt ut och springa en runda idag men den blir kort. Måste få tillbaka lite motivation och pepp så ska springa korta rundor utan någon press just nu :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka