Jag mår fullständigt jävla skitdåligt. Både psykiskt och fysiskt. Vet knappt vad jag ska göra längre. Jag går fullständigt sönder, både bildligt och bokstavligt.
Åh, Cili
Så ledsen att höra att du inte mår bra :/
När är det flytt till egna lyan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag mår fullständigt jävla skitdåligt. Både psykiskt och fysiskt. Vet knappt vad jag ska göra längre. Jag går fullständigt sönder, både bildligt och bokstavligt.
Början av november. Dvs en hel evighet kvar.Åh, Cili
Så ledsen att höra att du inte mår bra :/
När är det flytt till egna lyan?
Det som stressar mig mest i boendet just nu är den tvååriga systern som gnällskriker nästintill konstant. Det påverkar min ständiga huvudvärk och gör den betydligt sämre, jag kan inte fokusera på studier och jag orkar inte stå och laga mat i oljudet. Lägg där till ett oerhört stökigt kök, vilket är en av de saker jag har svårast för. Stök p.g.a. saker eller papper stör mig inte jättemycket, men när det är använda tallrikar och sånt som staplas på hög så dom börjar lukta och bananflugor kommer dit så blir jag äcklad. Har flera gånger plockat ur diskmaskinen, fyllt den, städat av hela diskbänken - och nästa dag när jag kommer hem ser den ut som att städningen aldrig ägt rum.@cili Ledsen att höra :/
Men såhär då: Vad i din situation kan du göra något åt? Boendet kan du inte göra något åt i nuläget, men där finns det ljus i tunneln. Släpp det just nu. Kanske inte så lätt, men varför lägga energi på att stressa över det du inte kan förändra? Stress kommer inte hjälpa dig. Däremot kan du lägga energi på att försöka hantera boendesituationen så bra som möjligt. Har du eget rum så att du kan komma undan? Visst bor du med din familj, prata med dem. Försök fundera ut exakt vad det är som skaver, bara att du själv och kanske familjen är medvetna om problemet kommer göra det lättare.
Träningen då, jag vet att du pendlar jättelångt men försök komma ut en stund på helgerna i alla fall. 20 minuters promenad bara, eller något liknande. Framför allt solljus är bra, ät gärna lite extra D-vitamin också. Plugget måste du effektivisera när du reser så långt, utnyttja pendlingstiden! Prata med dina kursare för tips om vad i plugget som är viktigast. Du måste inte lusläsa kurslitteraturen, däremot läser du väl anatomi nu vad jag förstod så då är det ju lämpligt att nöta latinen Gör små lappar och förhör dig själv, eller något annat sätt som passar. Be någon om hjälp, någon på plats eller någon som kan förhöra via typ skype eller telefon?
Maten, skit i den. Det ger sig, en sak i taget.
Kram på dig!
Det som stressar mig mest i boendet just nu är den tvååriga systern som gnällskriker nästintill konstant. Det påverkar min ständiga huvudvärk och gör den betydligt sämre, jag kan inte fokusera på studier och jag orkar inte stå och laga mat i oljudet. Lägg där till ett oerhört stökigt kök, vilket är en av de saker jag har svårast för. Stök p.g.a. saker eller papper stör mig inte jättemycket, men när det är använda tallrikar och sånt som staplas på hög så dom börjar lukta och bananflugor kommer dit så blir jag äcklad. Har flera gånger plockat ur diskmaskinen, fyllt den, städat av hela diskbänken - och nästa dag när jag kommer hem ser den ut som att städningen aldrig ägt rum.
Har ett eget rum, men det är dålig luft i det, fuktigt och kallt (källare), vilket förmodligen bidrar till att bihåleinflammationen hänger kvar.
Läser så mycket jag orkar på tåget. Men när det är långa dagar med föreläsningar känns det inte riktigt genomförbart att plugga på vägen dit och hem också, hjärnan är liksom full av all information. Har flera gånger varit nära på att somna på förmiddagsföreläsningar, eftersom jag är så sjukt trött pga att jag sover så jäkla dåligt
Det är anatomi nu ja, men den kan jag rätt bra så det är inte alls mycket nytt att lära in. Det är bara grundläggande grejer än så länge, inte mycket latin.
Kurslitteraturen jag nämnde är i den fristående kursen, som är inom kostvetenskap. Det är superintressant kurslitteratur och jag måste läsa den rätt ingående för att kunna svara på alla frågor jag fått i uppgift. Jag vet att det är mycket att läsa program + fristående kurs samtidigt, men jag vet ju att jag har väldigt lätt för att lära och tycker att ämnet är väldigt intressant så jag vill åtminstone försöka tills jag känner att det är kört.
Företaget stressar också massor, behöver bli av med fler grejer och gärna så snart som möjligt, men jag vet inte hur.
Sover främst dåligt pga bihålorna, det gör ont i huvudet att ligga normalt. Höjer jag upp med kuddar så vaknar jag med rejält ryggont istället så det är inte bättre. Sen är det mycket pga katterna, dom går på lådan på natten och gräver febrilt i både sanden och på lådans kanter (lådan står två meter från sängen, och det går inte att ordna det bättre än så), samt hoppar runt på mig på nätterna.Ja det låter ju inte helt optimalt. Spontant känner jag att sömnen är otroligt viktig. Bättre sömn kommer göra att du orkar med allt bättre, både föreläsningar och skrikande barn, samt att du hjälper ditt immunförsvar. Varför sover du dåligt? Identifiera orsaken och fundera på en lösning. Är det stress så kanske avslappningsövningar kan hjälpa. Kallt i rummet - skaffa en filt eller värmedyna. Hård säng - ny madrass?
Angående köket så förstår jag att det inte känns så kul men det är svårt att göra något åt eftersom det inte är ditt hem. Men prova att prata med övriga om de är öppna för det, kanske kan ni hjälpas åt lite mer för att hålla det någorlunda fräscht.
Företaget, varför måste du bli av med grejerna nu? Pengar? Utrymme? Om möjligt, försök att släppa det. Allt som du inte kan påverka ska du släppa tills du har bättre förutsättningar att ta tag i det.
Sover främst dåligt pga bihålorna, det gör ont i huvudet att ligga normalt.
Kurslitteraturen jag nämnde är i den fristående kursen, som är inom kostvetenskap. Det är superintressant kurslitteratur och jag måste läsa den rätt ingående för att kunna svara på alla frågor jag fått i uppgift. Jag vet att det är mycket att läsa program + fristående kurs samtidigt, men jag vet ju att jag har väldigt lätt för att lära och tycker att ämnet är väldigt intressant så jag vill åtminstone försöka tills jag känner att det är kört.
Jag har receptbelagt nässpray med kortison, de vanliga torkar bara ut och leder till näsblod.Köp Nasonex. Tar någon dag innan det ger full effekt men det hjälper, tycker jag, mycket bättre än Otrivin och liknande nässprayer.