Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråden på sida två??? :eek:

;)

Jag gymmade idag, armar. Blir någon form av träning imorgon och söndag blir det åtminstone derbyträning.

Vad har ni för helgplaner? :)

Jag hade inte ont i rumpmuskeln idag! För första gången på typ drygt två veckor tror jag. Så jag kunde verkligen ta i på träningen idag, det var asnajs :)

I helgen ska jag försöka ut och springa iaf en gång. Kanske både lördag och söndag, men det får bero på läget med dottern helt enkelt.

Tråden på sida två??? :eek:

;)

Jag gymmade idag, armar. Blir någon form av träning imorgon och söndag blir det åtminstone derbyträning.

Vad har ni för helgplaner? :)
Vila, plugga, sälja.
Gick en sväng idag men endomondofanskapet vägrar samarbeta med min gps i telefonen större delen av tiden :(

Idag har jag gymmat, sovit och tvättat. Nu har jag precis ätit pizza... Hähä.
Men ska man vara på jobbet till 04 så får man äta pizza. :p

Nu jävlar beachisar, nu är jag back in the game igen! :bump:

Mitt skotska gymkort började gälla på nytt idag, och jag gick raka vägen dit efter jobbet för ett skönt alltiallo-pass för att kicka igång kroppen lite igen efter den senaste månadens lite mindre intensiva träning. Mitt fina gym stod kvar som det var innan med samma härliga personal, samma fina utrustning och samma underbara PT(s) som vanligt. :love: Jag tänkte dra dit imorgon igen för ett benpass, sedan vila söndag och så gym igen måndag (armar+mage), onsdag (cardio + ben) och fredag (armar+rygg). Sedan har jag inte tänkt längre :p

Jag har ätit rätt mycket onyttigt den här veckan (något "förbjudet" varje dag) men har presterat bra på jobbet och fått en massa bekräftelse lite här och var, så självförtroendet ligger riktigt bra till ändå :) Och kroppen känns fin, frisk och lagom på många sätt och vis. Det ni, med smör på!

Heja heja och pepp pepp till er alla, vad ni än kämpar för! Nu kör vi så det ryker hela hösten och delar med oss av allt det mysiga, jobbiga, sköna, onda, roliga och tuffa längs vägen!

Det låter som en bra plan för dig. :)

Hoppas Endo skärper sig, sådär kan hen ju inte hålla på! :mad: ;)
Oooch så toppar jag det hela med att skada handen på hundskrället. Tur att det var vänster, då kan jag ändå skriva och äta utan större problem.

Får börja ta på mig gpsklockan oftare annars, funkar det med :)

Oooch så toppar jag det hela med att skada handen på hundskrället. Tur att det var vänster, då kan jag ändå skriva och äta utan större problem.

Får börja ta på mig gpsklockan oftare annars, funkar det med :)

Åh, hoppas att det vänder snart för dig!

Det är en bra plan! :)

Jag hakar på här med en fråga:
mitt ena knä är lite halvtrasigt. Sjukvården gör ingenting så länge jag "bara" har ont :grin: Min fråga är vad det finns för vettiga ben- och rumpövningar som inte belastar knäna så himla mycket som t.ex. knäböj gör :crazy:

Jag hakar på här med en fråga:
mitt ena knä är lite halvtrasigt. Sjukvården gör ingenting så länge jag "bara" har ont :grin: Min fråga är vad det finns för vettiga ben- och rumpövningar som inte belastar knäna så himla mycket som t.ex. knäböj gör :crazy:

Vet du vad som är trasigt? Går det att stärka knäna och på så sätt underlätta för värken? Eller vägrar de undersöka så länge det gör ont?

Jag gillar marklyft, de tar baksida ben och upp i ryggen, sedan vet jag inte hur det är med maskiner och sånt, om det går att hitta sådana som funkar? Alla hopp-övningar lär ju gå fetbort, men sedan kanske den höftlyft, dvs du ligger på rygg med böjda ben, spänner kroppen och lyfter höften från golvet, den tar lite framsida lår. Tåhävningar? Den tar hela baksidan.

Jag kan tänka mig att balansövningar är jättebra för att stärka upp muskulaturen runt knät (eller ja, det är det), men det beror väl på varför du har ont också.

Kl
Helgen=vila, promenera och njuta. Och aktivera hund för att minska dåligt samvete. Nytt jobb, jobb 11 dagar i sträck och lite andra omtumlande händelser=trött! Jobbar kväll imorgon och ledig söndag.

Igår blev en lång dag i stallet med både köra in halm och långritt, så idag känns det att musklerna är lite trötta! Helgens träning blir dans!

Det blir ingen Tjejmilen för mig idag. Vännerna ville att vi skulle gå runt, men jag tycker nog ändå att en mil är för långt när jag är krasslig och har ett knä jag inte litar på. Så jag stannar hemma! Känns rätt skönt. Måste försöka reda ut knäproblemet men vet inte riktigt hur :/

Igår transportsprang jag från bussen till jobbet och sen från bussen och hem, det blev en timme totalt. I ren glädje över att känna mig pigg blev det en omväg upp på skogsstigarna på hemvägen:bump:! På kvällen var jag hos en kompis och spelade kort. Vi jobbade ihop förut och delade dessutom stall men sen vi båda bytte jobb och jag slutade med häst får vi se till att anstränga oss lite så att vi kan ses ändå.

Idag blir det terränglöpning av det steniga slaget:D Långt och lugnt tillsammans med en kompis. Imorgon ska jag ta det lugnt och försöka måla lite akvarell bara för att det är roligt!

@Jenka förstår om du blir trött med nytt jobb och allt!

Det låter kul att vara tillbaka på gymmet @Mineur

@Emtherlia Jag sprang 2 km på löpbandet i måndags (2 min springa, 1 min gå) och det gick bra under tiden men på kvällen hade jag ganska ont. Nu har jag inte sprungit sen dess men jag känner att det inte är som vanligt. Känns svullet på insidan och känns liksom instabilt. Svårt att förklara när det kommer och går litegrann beroende på vad jag gjort!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka