Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har det blivit 8.6 km promenad, 6 km cykling samt 5 varv uppför berget, 100 knäböj och så lite styrka i ett utomhusgym... som sög!
Glad att jag lyckats hålla igång trots värmen och kunde regga 497 min träning denna veckan (räknar in promenader)

Luleå :love:

10518094_263760240483424_684699659_n_53cc1fc09606ee175d1193a8.jpg

Efter flera dagar av fy-fan-vad-jag-hatar-hur-jag-ser-ut, alldeles för många tabletter, löjliga mängder choklad och skräpmat (nej, logik finns inte i min hjärna just då, ångest över att "väga för mycket" byts mot tanken "jag skiter i allt och äter vad jag vill" och tillbaka till ångest igen o.s.v.), så har jag nu landat i ett slags lugn. Jag kan inte påverka det som händer omkring mig, det är inte mitt fel att folk beter sig som dom gör - och det finns ingen som helst anledning att jag ska anklaga och straffa mig själv för det. Än mindre att jag ska anstränga mig för att duga åt någon. För jag duger åt mig, och det är det viktigaste.
Ska bara hålla fast vid den tanken också, för jag vet ju att jag tycker om mig själv egentligen. Jag vill inte misshandla min kropp för att försöka få en bekräftelse som aldrig kommer komma.

Så nu ska jag iväg och sola någonstans. Ligga där i bikini (eller utan? jag har tänkt tanken @Emtherlia :D ) och försöka hålla kvar vid tanken att om jag själv inte spottar på mig över hur jag ser ut så ska nog ingen annan heller göra det.

Idag ska jag göra mitt bästa för att vara helt okej nöjd. För såhär ser dagsformen ut, och även fast jag försöker så har jag svårt att se något som skulle uppröra så pass att folk skulle bli äcklade. Jag måste inte vara tokslimmad och öka muskelmassan med flera kilon för att ligga på en filt i solen, för jag duger som jag är.
3fafc809-0ef2-4b00-93b5-a2f89beb1775.jpg

@cili Du är min hjältinna! Jag ska också våga! Var precis ute och gick 7 km i strålande solsken, hade bara korta shorts på mig och sportbehå men det blir inte så fint efter sportbehån:( Å andra sidan så kan jag ju inte gå utan bh, då dör mina bröst :eek:

@cili Du är min hjältinna! Jag ska också våga! Var precis ute och gick 7 km i strålande solsken, hade bara korta shorts på mig och sportbehå men det blir inte så fint efter sportbehån:( Å andra sidan så kan jag ju inte gå utan bh, då dör mina bröst :eek:
Haha bara gör! Ja inte gå kanske, men ligg ner. Fokusera på bok/telefon en stund så släpper nervositeten rätt fort.
Slå ett slag för jämlikheten ;)

Jahopp, över 3 timmar loggat idag, inte så illa pinkat ;) Gymmade 1,5 timme i morse, gud så skönt det var att ta ut musklerna ordentligt! Bara stora muskelgrupper och dropset. Chins, dips, benböj, axelpress, bänkpress, ryggresningar, sumosquats och en hög med magövningar. Cyklade till och från bussen också, det är en ganska tuff runda med många backar och det tog ca 25 minuter totalt.
Sedan yoga på gräsmattan i drygt en timme. Övade bland annat lite mer på huvudstående, gick oväntat bra utan en vägg! Kommer lätt som en plätt upp med benen på armarna, sen gick det hyfsat bra att få upp benen en bit men jag fegar lite. Bara att träna på! Behöver stärka modet och bålen :D

Uppdaterar igen. Vägning idag, 79,9 kg stod vågen på. 50,1 kg i viktnedgång totalt och 4,9 kg kvar. Jädrar va bra de går. Har dock levt lite för onyttigt i helgen för att jag tydligen fyller år idag men de rättar vi till i veckan nu. Kort genomgång med PT och jag lägger om mitt träningsschema. Kommer nog gå ner mer än 4,9 kg till, för jag kör såhär till kroppen säger stopp, men när 75 kg är nådd så har jag inte längre några viktnedgångskrav.

@enjoyable Imponerande!

För egen del blev det lite springa/gå-intervaller idag samt lite gång efter, totalt knappt 11 km i strålande sol. Jag är glad att jag inte påverkas så mycket av värmen, jag kan inte köra särskilt hårt men att vara ute och mysspringa är inga problem trots 27 grader i skuggan.

Min ångest inför halvmaran i fjällen nästa helg börjar bli total! Sprang ett backpass idag och det är ungefär 300 m stigning vilket bara är en tredjedel av den totala stigningen vi ska ta oss igenom då :arghh:

Första dagen på nya jobbet gjord!
Känns rätt bra faktiskt, men ser inte fram emot pendlade, varken från Helsingborg till Landskrona, eller från Helsingborg till Götet :p

Imornkväll ska jag i alla fall hem igen :love:

Väl hemma ska jag försöka gymma alla dagarna. Gymmet på jobbet var ingen höjdare så kommer nog inte träna så mycket där. Får försöka springa här och gymma hemma, helt enkelt :)

Får inte borta de jävla smileysarna under. Haha.
;):D

@zassoo Oh, jag vill också få tillhuvudståendet, ska försöka komma igång m yogan igen och den biten också.

@cili Jättefin är du ju!

@Sleepan Framfota löpning är grymt! Min naprapats citat "spring som om du blir filmad". Då sträcker man på sig, skjuter fram höften och kommer upp mer... ;) (sen att man inte orkar mer än nån km i början är en annan sak...)

@fryckan Kommer gå fint! Alla vana fjällöpare säger att det är smart att gå uppför för att spara lite på benen o lindra mjölksyra, :)

*kl*
Efter MTB -lopp i lördags o 4 h fjälljogg/gång (beroende på lutning) så skulle idag bli en vilodag. Blev medbjuden på en utlovad lugnt mtb-tur på morgonen o tackade ja, blev en 2 h tur med bland annat upp för en SKIDBACKE... (drygt 400 höjdmeter) Blev en del promenerande men pulsen slog i taket kan man väl säga ;) O utför... uj, brant var det!

O justja, fick även besked idag om att jag i utlottningen från Fjällturen vann en startplats till Cykelvasan 45km. :D (ping @snow - blir visst en vasa i år också)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka