Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack igen alla! :D

@Sleepan Perfekt med gymmet ju! Distans osv suger ju men det låter ändå som att du har bra förutsättningar för att trivas där nere :)

---------------------------

Alltså värmen! Det ska bli 31 grader idag och 32 grader imorgon...!! Jösses. Idag blir det gym, har fortfarande en del träningsvärk sen i måndags men det är nog ganska lugnt.

Åå jag hade tänkt gå upp tidigt imorse också och träna men när klockan ringde stängde jag helt sonika av den och sov vidare.... Jaja, orkar jag så tränar jag i eftermiddag, annars får det bli imorgon :). Kroppen förtvinar inte. Nu ska jag äta frukost och sen fortsätter sadeljakten (har aldrig shoppat nån så krånglig pryl förut - den ska ju funka till både mig och hästen och dessutom vill jag inte lägga hur mkt pengar som helst då hästen bara är till låns).

Har väl kvalat in till SVENSKA MÄSTERSKAPEN i lathet och vila vid det här laget.

Står i alla fall på rimlig vikt, alltid något.

Jag är sur. För jag har lyckats pausa gpsklockan mitt under pågående promenad. Så nu måste jag lik förbannat rita upp större delen av vägen i endomondo och räkna på hur lång tid det tog.

Och så har jag glömt mina solglasögon hemma. Ska jobba med att köra bil i 12 h...
Sen ska jag gå ner till stationen (med gpsklocka på heeeela vägen), förmodligen upptäcka att mitt tåg är försenat (minns inte ens när det var i tid sist) och ge upp mina planer på en pytteliten joggingrunda innan det är dags att ställa alarmet på 05.30 och lägga sig i sängen igen.

Men igår var i alla fall något bättre: skrittade nån km barbacka på @Ninnurur s häst :)

Var på gymmet i morse/förmiddags. Blev drygt 1 timme, bland annat grejade jag 50 kg i marklyft! :banana: 4 reps, nytt PB. Har inte gjort det på ett tag men jag har ju tränat annat som stärkt kroppen, plus att jag nog blivit lite modigare. Kul!

Nu håller jag på att smälta bort och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Skuggan under äppelträdet blir det nog. Med iskall dricka. Puh!

Ett lite sent men ack så välmenat grattis till jobbet @zassoo! Vet inte om du skrev det innan, men vad är det du ska göra? Blir det deltid vid sidan av studierna sen i höst eller är det säsongsjobb liksom?

Och @cili, jag vet att det var ett par dagar sedan du la upp bilden men du är verkligen jättefin! Den midjan skulle jag gå över många lik för att få... Njut av att vara ung och snygg och vacker!

KL

Som för så många andra påverkar värmen mitt liv & mående lite mer än den borde; framförallt är jag bitter för att jag missar massor av underbara strandtimmar genom att sitta på ett kontor hela dagarna... Och så blir jag seg, trött och omotiverad att träna. Och så tröstar jag mig med att äta en glass här, dricka en milkshake där. Och så skäms jag och klankar ner på mig själv för att jag äter skit. Känner mig tjock, otillräcklig och dålig som person mest hela tiden. Och så klankar jag ner på mig själv lite mer. Och så börjar karusellen om igen. :grin:

Jag försöker dock att styra tankarna så bra jag kan och övertyga mig själv om att det här inte är världens ände, men det går inte så bra alltid. Drömkroppen jag aldrig kommer att få dyker hela tiden upp i huvudet och får mig att känna mig ledsen, otillräcklig och svag.

Försöker även att komma ut och göra något om kvällarna så att jag i alla fall kan få lite sommarnjutning och tankeskingring då. Det funkar bättre. Middag i solnedgången i hamnen i förrgår och picnic-konsert med Timbuktu i går, till exempel. Det var underbart!

Imorgon bitti ska jag gymma före jobbet och det gjorde jag i tisdags också. Så ja, det kanske inte är helt ute med mig, trots allt. Bara lite :p

@Mineur Det är sommarjobb, ska jobba resten av sommaren med mjölkkor :) Är superglad då jag inte fick något sommarjobb tidigare (har bara gjort praktik, på samma ställe där jag nu ska jobba), detta jobb ger mig dessutom erfarenhet som är viktig för mitt framtida yrke plus att det nog finns chans till extrajobb vid sidan av plugget :)

Jag äter också massa skräp nu när det är varmt. Har dålig matlust, äter mindre mat och mer chips och glass :up: Du är inte dålig, du är bara mänsklig ;) Låter som att du har det rätt nice ändå trots kontoret :p Har du någon semester kvar?

Alltså, jag smälter. Det var till och med för varmt för att bada till slut. Så här såg Alice ut här på eftermiddagen:
10491183_10152656183040712_8561982066245997353_n.jpg

Vi hade 26 grader i vattnet vid 1 meters djup, 34 grader där Alice låg. Så det svalkade ju inte ens :crazy: Imorgon kör vi hem till stan igen, gissar att vi åker någon gång runt lunch. Då kanske jag orkar med att springa en sväng hemma på kvällen.

Efter flera dagar av fy-fan-vad-jag-hatar-hur-jag-ser-ut, alldeles för många tabletter, löjliga mängder choklad och skräpmat (nej, logik finns inte i min hjärna just då, ångest över att "väga för mycket" byts mot tanken "jag skiter i allt och äter vad jag vill" och tillbaka till ångest igen o.s.v.), så har jag nu landat i ett slags lugn. Jag kan inte påverka det som händer omkring mig, det är inte mitt fel att folk beter sig som dom gör - och det finns ingen som helst anledning att jag ska anklaga och straffa mig själv för det. Än mindre att jag ska anstränga mig för att duga åt någon. För jag duger åt mig, och det är det viktigaste.
Ska bara hålla fast vid den tanken också, för jag vet ju att jag tycker om mig själv egentligen. Jag vill inte misshandla min kropp för att försöka få en bekräftelse som aldrig kommer komma.

Så nu ska jag iväg och sola någonstans. Ligga där i bikini (eller utan? jag har tänkt tanken @Emtherlia :D ) och försöka hålla kvar vid tanken att om jag själv inte spottar på mig över hur jag ser ut så ska nog ingen annan heller göra det.

Idag ska jag göra mitt bästa för att vara helt okej nöjd. För såhär ser dagsformen ut, och även fast jag försöker så har jag svårt att se något som skulle uppröra så pass att folk skulle bli äcklade. Jag måste inte vara tokslimmad och öka muskelmassan med flera kilon för att ligga på en filt i solen, för jag duger som jag är.
3fafc809-0ef2-4b00-93b5-a2f89beb1775.jpg

Du är skitfin! Vilken jäkla midja!

En av fördelarna med att bli äldre är att man släpper mycket av utseendehetsen. Jag ser inte ut som när jag var 20 år. Men jag trivs så in i helsike mycket bättre med mig själv. Trots att jag enligt rådande ideal var snyggare som yngre.

Man inser hur mycket onödig tid och energi man lagt på saker som egentligen inte påverkar ens liv i någon större grad.
Jag är inte en välbetald fotomodell och har aldrig varit. Alltså kommer små skillnader i min kropps yttre aldrig ha någon större betydelse(ingen kommer granska min kropp med lupp och ev vägra anställa mig etc..). Just för att andra bryr sig inte så mycket.
Bara jag själv kan tycka om min kropp så kommer ingen annan reagera över småsakerna.
Att må bra och vara sund är väl däremot något som andra kan märka om man gör och är.
Och att straffa sig leder sällan dit.

Du är grym! Med några kilo hit eller dit med..

@zassoo Men åh vad kul! Jag tyckte väl att du pratade om praktik/jobb här i tråden för ett par veckor sedan, så jag försökte få ihop det med vilket jobb du nu fått som eventuellt skulle kunna tänkas vara nytt...:p

För min del blir det ingen semester alls tyvärr, men jag hade 10 dagar i början av juni då jag var iväg och reste och hade det bra. Nu är jag dock sommarvikarie på heltid fram till 23 augusti då jag åker tillbaka till Skottland och plugget. Men det är ju självvalt och jag får massor av bra kunskap & erfarenhet av det, så jag ska verkligen inte klaga! Det var först idag, när de sa att det var den finaste och varmaste sommaren på länge, som det kändes lite bittert att inte vara ute och njuta av den... Men det kommer fler somrar! :) Och ja, jag ska försöka tala om för mig själv att det nog är ganska normalt egentligen att kräva salt och kallt (höhö) när det är såhär svettigt ute. Tack för peppen!

@Ninnurur Hahaha, vad skönt det ser ut, även om det som du säger kanske inte svalkar så värst mycket... Bra tänkt av dottern ändå tycker jag! :up:

@Mineur - hon har rullat sådär mest hela dagen, till slut fick hon vara naken för hennes bikinis blev så dyiga. Det är typ 6 m dy-strand vid bryggan som brukar vara under vatten, värmen gör att vattennivån sjunker...

Jag tog det lite lugnt med löpningen efter att ha frågat lite här i tråden. Sprang ett par ggr och körde mer styrka istället tills jag träffade min behandlare och kunde fråga kring hur mycket som vore ok för mig att springa.

Han tyckte att jag absolut kunde springa som jag gjort iom att han ansåg mig vara så pass i trim av det jag gör iaf dagligen och att jag har så pass god löpteknik.
Så nu har vi snackat ihop oss lite om hur jag bör och får träna.

Just nu är jag i båten och har inte sprungit något förrän idag. Jag har simmat en del och märkt att jag då känner av mina knän något.
Det var något jag och behandlaren pratade om, han nämde att jag just borde få problem med knäna om jag simmar bröstsim. Det har jag känt av förr. Har hållit mig till frisim nu därför. Men insåg nu när jag såg ett kort att när jag trampar vatten så gör jag ju det ofta a la samma rörelser som bröstsim. Inte bra! Förklarar knäna.. Känner mig lite glapp i dem nu efter simningen(kände stor skillnad då jag sprang ikväll) och han pratade om en roterande rörelse som folk med min instabilitet kan göra vid simning och om de cyklar med mjuka skor.

Så nu är det färdigsimmat för mig. Iaf nu en period..

Kan bjussa på dråpligheter också:
Det är oklokt att sätta sig käpprätt upp direkt man vaknar i mörkret.. Lågt i tak i båt och en vinkel på en list blir lika med blåtira.

Det känns också så där att iförd BH och bikinitrosor hålla på att ramla i vattnet med hund och mobil i handen och skrapa upp sina smalben/slå dem blå inför H&M-Perssons familj.
Stackars omedvetna lilla hund!
Jag kommer imorgon hem från några härliga lediga dagar och ser ut som jag varit på fullkontakts kampsports-läger.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka