Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men @Qelina du har ju skrivit att du inte ätit så bra/mycket senaste tiden? Ser du sambandet?
Hmm, jag har inte tänkt så mycket på det,tanken slog mig men det känns inte som att det gått så dåligt att det skulle påverka mig så mycket. Men det kanske det gör, jag är kanske fortfarande känslig för när jag äter mindre, jag har inga stora reserver att ta av och kanske har jag ätit mindre än vad jag tror.

Måste nog försöka ta tag i det här men vet inte var jag ska börja, det känns så överväldigande allting

Det blev en liten joggingtur på drygt 3 km. Jag ökar omedvetet några 100 m varje gång, och jag kapar några sekunder av km-tiden för varje gång också :) Nu ligger jag ganska stadigt på strax över 7 min/km vilket känns ganska wow med tanke på att det inte är länge sen jag tyckte att allt under 10 min/km var bra :D

Ok, då följer jag guidelines :p

Dagen började med ett morgon-yoga-pass, även det inspirerad från den här tråden. Ni är grymma på att förmedla träningsglädjen :bow:Testade Yoga with Adriene och det var verkligen så himla skönt! Det är nog minst 1,5 år sedan jag gjorde någon form av yoga, men hon förmedlade känslan av att det är skönt, det är enkelt och det ger energi så jag klarade det och känner mig piggare än i går vid den här tiden :D

Jag får inte till någon disciplin under semestern!

Under dagarna är det för varmt för att göra något, eller så ska vi hitta på saker. På kvällarna kommer det ofta annat i vägen. Den här veckan har jag joggat en runda och skateat på en träning, det är allt. På något vis tar det emot att åka till gymmet när det är sommar och vi är lediga... Är det bara att chilla och ta igen det när det är dags att ta itu med rutiner igen, eller vad säger ni? Hur gör ni? Hur tänker ni?

Igår var vi på bio på eftermiddagen, jag hade en så fin plan med gym innan middagen. Så ringde en kompis och bjöd över oss - middag direkt och sedan satt vi och vinade på henne balkong hela kvällen istället. Men ja, det kanske ska få vara så helt enkelt?

Tycker nästan det är lättare på semestern för då kan jag träna på morgonen när det är svalt ute.

@Ninnurur , bra jobbat! Kul med framsteg!

@Qelina , kan du göra något för att komma ihåg hur det kändes när du tittade i spegeln och det kändes bra?

@snow , det som funkade för mig att kombinera häst och träning var att springa till stallet. Lite krångligt på vintern men löste det så att jag sprang lugnt på ditvägen, och hade termobyxor, jacka och stövlar i mitt skåp och drog på utanpå.

Igår blev det ett långpass som tog fyra timmar. Sprang en gammal fäbodstig till sjöändan, krånglade ner över hygget (damn you, markberedning!), över bäcken på en hal planka, upp på skoterleden till utsiktsberget, ner igen till civilisationen och runt sjön hem. Perfekt väder för en sådan tur, 19 grader, halvklart och ibland några regnstänk. Terrängen var minst sagt blandad: grusväg, smal fin stig, obanad terräng, stenigt hygge, gammal skogsväg med gräs, brant&stenigt både uppför och nerför, lite myr, en kort bit asfalt, över ängarna med lera och klafs. Sen smakade det väldigt bra med mat!

Tidigare i veckan har jag cyklat och gått på ett pass som hette "styrka och flås" med diverse övningar med kroppen som motstånd i intervallformat. Jobbigt! Men väldigt bra att få hjälp med styrkeövningar för det är jag dålig på att motivera mig till på egen hand.

Min semester ska förhoppningsvis innehålla en dagsvandring i urskogen, en cykeltur på asfalt, och någon form av terränglöpning i boråstrakten. Får se vad det blir!

Tack för svar @Qelina! Jag har ca 25 km till jobbet och kör oftast bil på 20 min. Ibland cyklar jag, det tar ca 1 h enkel resa och då får jag ju träning den dagen :). Stallet ligger optimalt mellan jobb och hem, ca 4 km hemifrån. Dessutom har jag ett flexibelt jobb och kan jobba hemifrån vissa dagar.

Du har rätt i att man ska se till att prioritera sitt sociala liv också, inte bara träning och häst. Jag blir sambo i oktober när min kille flyttar in och han brukar se till att vi umgås då och då i alla fall ;).

Min kompis cyklar ofta till o från stallet. Jag försöker få in morgonträning och cykel till jobbet när jag jobbar, samt morgonyoga då och då.

*kl*
Cyklade fjällturen igår, 58 km MTB och såå mkt jobbigare än vad jag trodde. Höll på i 5:23, dvs lika länge som jag tog på mig att cykla cykelvasan som är 95 km... Runt 1000 höjdmeter, mkt ojämn terräng, flera bäckar och mycket lera/gräs och annat tungt underlag. Är glad att jag tog mig runt och är lite irriterad på mig själv för att jag glömde att ta med mig min energi som jag handlat dagen innan. Blev bara banan, sportdryck + lite russin som jag fick i mig så inte konstigt om kroppen dog på slutet... Men vacker bana och såhär dagen efter så är jag taggad på mer cykel! :D

Hur ska jag orka ut och springa i denna värme?! Hela nästa vecka kommer vara mega-varm och jag skulle behöva minst 2 långpass och 2 backpass. Nån som har bra kyltips?

Tack för tipsen hörrni! Jag har ju inte haft häst förut så det ska bli spännande i största allmänhet att se hur mitt liv kommer se ut. Detta är som ni kanske förstått en rätt så stor grej för mig ;). @imrahil, springa till stallet har jag faktiskt tänkt på! Egentligen är det lagom sträcka för mig att springa dit t.ex. på morgonen och fixa höpåsar och kanske mocka, och sen springa hem och käka frukost. Lär funka de dagar jag kan jobba hemma iaf :).

@yew98fq Det lät som ett jätteroligt MTB-lopp om man som jag gillar teknisk och kuperad cykling :). Bra gjort! Ska du köra Cykelvasan också?

Hur ska jag orka ut och springa i denna värme?! Hela nästa vecka kommer vara mega-varm och jag skulle behöva minst 2 långpass och 2 backpass. Nån som har bra kyltips?

Drick mycket. Det är A&O för mig; bara jag dricker tillräckligt så kan det vara nästan hur varmt som helst. Keps för att skydda huvudet är också ett måste. Sen kan man såklart försöka undvika dygnets varmaste timmar och försöka springa tidig morgon eller sen kväll.

Jag undrar lite vad du menar med långpass - två stycken på en vecka låter lite mastigt? Om du är känslig för värme och ska springa långt kan du ju försöka lägga rundan så att du kanske kan ta ett dopp på mitten för att svalka dig :).

Jag funderar på samma sak. Eventuellt ska vi åka till landet och då är det träning dagtid som gäller om jag ska ha barnvakt... Yay...!

För övrigt så köpte jag en ny pilatesboll igår, en som förhoppningsvis är rund och inte oval och därmed lite lättare att jobba med :D

Jag är så grymt seg på morgonen men jag ska försöka masa mig upp, tack för tipsen :)

Jag räknar långpass som såna där jag springer över 90 min. 2 är verkligen lite mastigt, men jag ska springa en halvmara i fjällen om 2 veckor så det behövs :grin:

Ok, då följer jag guidelines :p

Dagen började med ett morgon-yoga-pass, även det inspirerad från den här tråden. Ni är grymma på att förmedla träningsglädjen :bow:Testade Yoga with Adriene och det var verkligen så himla skönt! Det är nog minst 1,5 år sedan jag gjorde någon form av yoga, men hon förmedlade känslan av att det är skönt, det är enkelt och det ger energi så jag klarade det och känner mig piggare än i går vid den här tiden :D

Vad kul att du gillade hennes pass! :) Känner att jag tjatar om henne men hon är den som har fått mig att älska yoga. Efter att ha kollat på mängder av hennes videos vågar jag nu även köra långa yogapass helt själv :)

@yew98fq Det lät som ett jätteroligt MTB-lopp om man som jag gillar teknisk och kuperad cykling :). Bra gjort! Ska du köra Cykelvasan också?

Det var jättekul, jag gillar också tekniskt... Bara lite för mkt höjdmetrar för min kondis ;) (o lite FÖR brant att ta sig ner för en lerig skidbacke :D ) Är inte anmäld till CV som det ser ut idag men man vet ju aldrig ;)

Gud vad jag har varit dålig på att uppdatera!
Har iofs bara varit sjuk, slappat och druckit alkohol så... Tja.

Idag "flyttar" jag ner till Helsingborg iaf. Snabbvisit då jag sticker till Götet igen på tisdag kväll :)
Ser fram emot det på ett sätt, även om det är vemodigt. :p

Det blir nog bra i Helsingborg ska du se!
@Sleepan

kl
Jag funderar på att testa ett av de där yogaklippen idag... Mer än så tar jag mig nog inte för (jo agility som aldrig blev av igår), dagen ägnas åt ångest...

Laddar för löppass i värmen.. Typ 30 grader men tja, ska väl orka släpa mig runt 5 km, det behöver ju inte gå snabbt heller:p Funderar på att springa ner till militärhinderbanan och styrketräna lite med, den ligger precis där jag ska springa idag:)

Igår var det vilodag, var på stranden på fm och sen jobb på kvällen. Men i fredags sprang jag ut till mina föräldrar, total sträcka typ 10,17 km men la in lite gång då och då (det var megavarmt då med och har inte sprungit så långt på länge) så totalt blev det väl strax över 8 km jogg i en snittfart på 6:10/km. Det var asjobbigt iaf, lååånga raka asfalterade cykelväger, 27 grader varmt och vindstilla. Var typ trött efter 4 km:p

Idag har jag klippt gräset iförd bikini, keps, joggingskor och hörselskydd, det var extremt snyggt kan jag tala om :rofl::D Sen åkte sambon och jag iväg och badade, så himla skönt! Simmade runt i vattnet (jobbigt!) och bara njöt, låg sedan på en handduk och läste min bok. Burit lite tunga grejer har jag också gjort, sammanfattningsvis har jag fått mycket träning utan att egentligen ha tränat i riktig mening :D :up:

Finns det ens några riktiga Ungdom här? :o
Två eller tre kanske? Majoriteten är väl förnekande seniorer :D

Jaaag! Jag är riktig ungdom! Med 3 års marginal, dessutom :D

En häftig sak var att jag en liten stund på förmiddagen när jag såg mig själv i spegeln såg mig själv som normalstor och att jag hade en ganska ok kropp som inte var tjock. Det varade inte så länge men det var så annorlunda och jag hoppas jag kan känna så längre stunder framöver. Tittade också i dagboken och såg att de här sista 10 kg som jag gått upp tagit mig mer än ett år så det går inte så snabbt som det känns som, eller jag tror inte 10 kg på ett år är så mycket om man varit väldigt underviktig. Och kilona innan dess tog ju också lite tid fast det gick snabbare vilket inte är så konstigt.

Åh vad jag blir glad och fylld av hopp när jag läser det här. Så himla härligt att läsa, och underbart att även du själv kunde reflektera över & ta in hur bra det kändes!

Gud vad jag har varit dålig på att uppdatera!
Har iofs bara varit sjuk, slappat och druckit alkohol så... Tja.

Idag "flyttar" jag ner till Helsingborg iaf. Snabbvisit då jag sticker till Götet igen på tisdag kväll :)
Ser fram emot det på ett sätt, även om det är vemodigt. :p

Jag förstår vemodet, men hoppas ändå att du kan komma till ro och trivas i fina Helsingborg! Och som sagt: säg till när du är redo för Buketräff så kommer jag gärna upp och pratar omkull dig lite grann! :D

Idag har jag klippt gräset iförd bikini, keps, joggingskor och hörselskydd, det var extremt snyggt kan jag tala om :rofl::D Sen åkte sambon och jag iväg och badade, så himla skönt! Simmade runt i vattnet (jobbigt!) och bara njöt, låg sedan på en handduk och läste min bok. Burit lite tunga grejer har jag också gjort, sammanfattningsvis har jag fått mycket träning utan att egentligen ha tränat i riktig mening :D :up:

Jag tänker inbilla mig att det där gäller för mig också - trots att jag varken klippt gräset eller burit tunga grejer... Men jag har badat massor, ridit (dock mest flumridning, gräsfälten var liiite för lockande för att vi skulle ägna oss åt seriöst dressyrande någon längre tid), promenerat lite hit och dit och framförallt vistats utomhus i princip hela helgen. Så jo, jag har nog bränt en kalori eller två.

Och fått i mig dem igen ganska omgående. :angel:

Min plan för dagen var ju ett rätt hårt pass men det brann inne. Vid midnatt fick jag förbereda för en väns hastiga ankomst och det blev inte mycket sömn inatt. Lägg till att jag sovit skitrisigt i några veckor och det är asvarmt. Det slutade mig med att jag nöjde mig med veckan som varit:

- Tre löppass.
- En två timmar lång promenad.
- Många kortare, lugnare promenader.
- Ett kort och ett långt styrkepass.

Dagen har istället för träning ägnats åt lite tvätt, bad i svärföräldrarnas pool, ligga i solstol och äta glass, plocka hallon och nu på kvällen har jag gjort en hallonpannacottapaj.

Ser redan fram emot en ny träningsvecka imorgon, den kommer inledas med ett löppass ut till svärföräldrarna. Sambon ska iväg och hälsa på en kompis så det passar perfekt att åka ut på landet för mer av nämnda pool, glass och hallon. :D

Hej migrän, så otrevligt av dig att hälsa på! :( Hade insläppet i stallet, tvingade bort huvudet mycket nog för att klara av det + en km promenad med pålle i värmen. Nu har jag hällt i mig vatten och treo och hoppas orka se på The blind side, en fantastisk film!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka