Jag får inte till någon disciplin under semestern!
Under dagarna är det för varmt för att göra något, eller så ska vi hitta på saker. På kvällarna kommer det ofta annat i vägen. Den här veckan har jag joggat en runda och skateat på en träning, det är allt. På något vis tar det emot att åka till gymmet när det är sommar och vi är lediga... Är det bara att chilla och ta igen det när det är dags att ta itu med rutiner igen, eller vad säger ni? Hur gör ni? Hur tänker ni?
Igår var vi på bio på eftermiddagen, jag hade en så fin plan med gym innan middagen. Så ringde en kompis och bjöd över oss - middag direkt och sedan satt vi och vinade på henne balkong hela kvällen istället. Men ja, det kanske ska få vara så helt enkelt?
Tycker nästan det är lättare på semestern för då kan jag träna på morgonen när det är svalt ute.
@Ninnurur , bra jobbat! Kul med framsteg!
@Qelina , kan du göra något för att komma ihåg hur det kändes när du tittade i spegeln och det kändes bra?
@snow , det som funkade för mig att kombinera häst och träning var att springa till stallet. Lite krångligt på vintern men löste det så att jag sprang lugnt på ditvägen, och hade termobyxor, jacka och stövlar i mitt skåp och drog på utanpå.
Igår blev det ett långpass som tog fyra timmar. Sprang en gammal fäbodstig till sjöändan, krånglade ner över hygget (damn you, markberedning!), över bäcken på en hal planka, upp på skoterleden till utsiktsberget, ner igen till civilisationen och runt sjön hem. Perfekt väder för en sådan tur, 19 grader, halvklart och ibland några regnstänk. Terrängen var minst sagt blandad: grusväg, smal fin stig, obanad terräng, stenigt hygge, gammal skogsväg med gräs, brant&stenigt både uppför och nerför, lite myr, en kort bit asfalt, över ängarna med lera och klafs. Sen smakade det väldigt bra med mat!
Tidigare i veckan har jag cyklat och gått på ett pass som hette "styrka och flås" med diverse övningar med kroppen som motstånd i intervallformat. Jobbigt! Men väldigt bra att få hjälp med styrkeövningar för det är jag dålig på att motivera mig till på egen hand.
Min semester ska förhoppningsvis innehålla en dagsvandring i urskogen, en cykeltur på asfalt, och någon form av terränglöpning i boråstrakten. Får se vad det blir!