Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Qelina Sakta i backarna nu! Din hund mår med största säkerhet bättre av att den får gå en kortare rastningsrunda ikväll, så länge den får komma ut och kissa och sedan umgås med dig så är allt finemang i hundens liv :) När det är så varmt blir både djur och människor påverkade.

Vad som händer om du inte promenerar mer idag? Din kropp kommer tacka dig, det är vad som kommer hända. Den kommer få välbehövlig vila och chans till återhämtning och uppbyggnad. Du ska absolut inte äta mindre, det vet du mycket väl. Lyssna inte på sjukdomen, Qelina, den vill dig inte väl. Överrösta den, säg åt den att kamma till sig och inte prata så mycket strunt. Tänk på hur mycket mer du orkar nu för tiden, det är ju fantastiskt! Och anledningen till att du orkar mer är för att du äter mer. Kroppen behöver sitt bränsle. Du kan ju inte förvänta dig att du kan köra bilen om du inte tankar, eller hur? Precis samma sak är det med kroppen.

Jag vet att du fixar det. Stå på dig och lyssna på friska starka Qelina. Kram!

Har känt mig bra hela dagen så det blev lite löpning idag i alla fall! :) Varmt som sjutton, det blev ett lugnt intervallpass med mycket gång och ingen direkt fart i intervallerna. Jobbade mest på lite löpteknik, har märkt att om jag får lite mer driv i steget så går det fortare utan så mycket mer ansträngning :up: Lyfta på fötterna, korta steg, armpendling bakåt istället för åt sidan, höften fram och bra hållning. Komma igenom löpsteget lite mer ordentligt. Var ute drygt 50 minuter :)

Tidigare idag yogade jag en dryg timme ute på gräsmattan, gick bra! Gör lite framsteg så det är kul.

@Qelina varken du eller hunden kommer må dåligt av att gå mindre ikväll! 45 min är tillräckligt på en dag och för den delen, enstaka dagar utan promenader (mer än rastning) klarar de flesta hundar. Du kommer inte gå upp massor i vikt, bara få mer energi och komma ett steg närmre att bli frisk vilket gagnar både dig och hunden.
Man är inte lat för att man lyssnar på sin kropp, särskilt inte när man brukar vara aktiv (vilket man är med promenader).

Idag blev det backträning igen, jag har en förmåga att alltid lyckas träna ben och rygg dagen innan så hade rätt grav träningsvärk. Det var tungt, svettigt (med sisådär 26 grader...) och alldeles alldeles underbart - efteråt åtminstone.

914765_341673705980237_10814254_n_53c9270b2a6b225f7132f7a1.jpg

Provade min Garmin för första gången idag, en kort löptur på 3,5 km.

Positivt:
Pulsbandet märkte jag inte ens av (jag som trodde det skulle skava och åka ner)
Smidigt att kunna se puls/hastighet mm
Känner mig ganska proffsig när jag tittar på klockan:D

Negativt:
Tog ett tag att hitta satelliten
Är inte van vid att ha något på handleden

Är lite osäker kring pulsen känner jag. Har kollat på nätet och räknat ut min maxpuls men den kan nog inte stämma för jag låg ganska bekvämt på 178 hela rundan och enligt uträkningen ska min maxpuls ligga på 190? I backar och spurt kom jag upp i 185, jag tog alltså inte ut mig supermycket?

Innan en löptur så tar jag oftast en inhalator (har svårt att få ner luften i lungorna ibland) och känner att hjärtat börjar pumpa hårdare, adrenalin antar jag. Kan det ha något med saken att göra?

Idag piskade jag sambon genom ett helkroppspass. Sadisten i mig njuter en smula av att han lider rätt rejält eftersom han inte tränat på ett tag. :devil: Han är naturligt stark och spänstig i benen men i allt vad mage, rygg och armar heter krossar jag honom just nu. Jag vet att det inte kommer vara länge, så jag njuter medan jag kan. :D

Imorgon blir det löpning och på söndag ett sånt där Abs/HIIT/Strength-pass. Toppenvecka, med andra ord!

Känner mig ganska proffsig när jag tittar på klockan:D

Det är ju den viktigaste punkten :up: (Men hur kunde du hålla dig från att prova klockan, har du inte haft den ett tag nu?!)

Ang. pulsen så menar du att du läst dig till vad din maxpuls är? Det stämmer nog inte så bra, man behöver göra ett maxpulstest.

@Emtherlia Kul att testa nya klockan! :) Ibland tar det lite tid att hitta satelliten, men jag har för mig att jag har läst att om man använder den igen inom 3 dagar så "kommer den ihåg" och hittar snabbare. Verkar stämma ganska bra på min i alla fall, har jag haft löpvila ett tag så kan den hålla på ett jäkla tag men annars går det hyfsat fort. Jag lägger den alltid platt på marken och värmer upp medan den gör sin grej liksom :D

@Niyama jag har varit förkyld:/ så har precis börjat springa igen:)

Jo jag har läst mig till min maxpuls för jag måste veta på ett ungefär för att kunna göra ett maxpulstest. Så det ska göras, jag ska bara bli helt och hållet frisk först:)

@Niyama jag har varit förkyld:/ så har precis börjat springa igen:)

Jo jag har läst mig till min maxpuls för jag måste veta på ett ungefär för att kunna göra ett maxpulstest. Så det ska göras, jag ska bara bli helt och hållet frisk först:)

Aha, jag tänkte bara på hur du ökar på endomondo. Jag använder min klocka när jag promenerar också eftersom min mobil tar typ en kvart att hitta satellit.

@zassoo jag värmer aldrig upp:o Får kanske börja med det:D

På sommaren är man ju typ varm från början :p Men jag brukar röra lite på fotleder, vader, höfter, axlar och rygg för att inte vara så stel. På vintern är det lite uppvärmning inomhus som gäller, då vill man inte stå stilla utomhus en sekund mer än nödvändigt :D Huuu jag fryser bara av tanken på iskall vinter :o :angel:

@Niyama alltså jag är så trött på min skitcykel att den har stått olåst i en vecka. Ingen jävel som har snott den, borde jag bli förolämpad?:mad: Varför vill ingen sno min cykel för?:arghh:

(Det är kedjan som hoppat för hundrade gången, kvittar hur mkt jag drar åt, den vill inte stanna kvar på sin plats)

@Niyama alltså jag är så trött på min skitcykel att den har stått olåst i en vecka. Ingen jävel som har snott den, borde jag bli förolämpad?:mad: Varför vill ingen sno min cykel för?:arghh:

(Det är kedjan som hoppat för hundrade gången, kvittar hur mkt jag drar åt, den vill inte stanna kvar på sin plats)
:rofl: Du bor i fel stad! Här hade den rykt illa kvickt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka