Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har bokat in mig på Bodybalance idag, men började fundera... Man har väl inte skor då? :o @cili ? Känns ju väldigt konstigt om man ska ha det, men det är ju sån himla hets på att man ska ha skor annars så :p

Mätte precis min vilopuls och den verkar ligga på 60, mätte manuellt då jag inte riktigt är vän med pulsklockan än...

Ni som har Forerunner 210, frågor!

Hur får ni pulsbandet att funka?

Jag har parat enheterna och hjärtat syns konstant i pulsklockan. Dock ser jag endast pulsen i nån sekund innan siffrorna försvinner i några minuter för att sedan dyka upp i nån sekund igen. Pulsdatan som då syns stämmer inte när jag kolla manuellt. Dessutom så har jag samma puls när jag ligger ner som när jag är uppe och går.

Bandet har jag dragit åt så mycket det går och jag har fuktat elektroderna.

Vad gör jag för fel?

Jag får inte till någon disciplin under semestern!

Under dagarna är det för varmt för att göra något, eller så ska vi hitta på saker. På kvällarna kommer det ofta annat i vägen. Den här veckan har jag joggat en runda och skateat på en träning, det är allt. På något vis tar det emot att åka till gymmet när det är sommar och vi är lediga... Är det bara att chilla och ta igen det när det är dags att ta itu med rutiner igen, eller vad säger ni? Hur gör ni? Hur tänker ni?

Igår var vi på bio på eftermiddagen, jag hade en så fin plan med gym innan middagen. Så ringde en kompis och bjöd över oss - middag direkt och sedan satt vi och vinade på henne balkong hela kvällen istället. Men ja, det kanske ska få vara så helt enkelt?

@Mammas Jag har det likadant:D Och känner att det inte gör något, måste passa på att njuta av sommaren! Tänker att jag kommer igen lite senare, när jag hinner/har lust.

@Mammas Jag har det likadant:D Och känner att det inte gör något, måste passa på att njuta av sommaren! Tänker att jag kommer igen lite senare, när jag hinner/har lust.

Då kör du på samma som jag. Alltså det är ju mest att tidigare har jag tänkt snarare typ "Åh, skönt med sommar att kunna träna si och så", men nu när sommaren är här prioriterar jag ned träningen ändå. :p Men ja, kanske får vara så för en period helt enkelt. :)

Har bokat in mig på Bodybalance idag, men började fundera... Man har väl inte skor då? :o @cili ? Känns ju väldigt konstigt om man ska ha det, men det är ju sån himla hets på att man ska ha skor annars så :p
Inga skor eller strumpor :)
Jag kommer också vara där :D

Ni som har Forerunner 210, frågor!

Hur får ni pulsbandet att funka?

Jag har parat enheterna och hjärtat syns konstant i pulsklockan. Dock ser jag endast pulsen i nån sekund innan siffrorna försvinner i några minuter för att sedan dyka upp i nån sekund igen. Pulsdatan som då syns stämmer inte när jag kolla manuellt. Dessutom så har jag samma puls när jag ligger ner som när jag är uppe och går.

Bandet har jag dragit åt så mycket det går och jag har fuktat elektroderna.

Vad gör jag för fel?
Jag bara sätter på mig det och så funkar det.
Har du det på rätt plats och åt rätt håll? Haken ska träs i uppifrån och ner.
Jag har mitt under sportbhns resår, med den där tjocka prylen på bandet typ under vänster bröst. Tror jag. Svårt att tänka hur det sitter när man inte har det på sig :p

Hej alla söta beachisar! :love:
Jag börjar hitta tillbaka till livet igen efter veckor av flyttkaos, förkylning och utebliven träning och bra kost. Men nu är jag nog påväg tillbaka. Morgonjogg idag och imorgon (har hört att tjejmilen är om 7 veckor :angel: ) och sockeravgiftning från igår. Idag är inte mitt humör på topp, kroppen skriker efter godis, socker och kolhydrater. Tur att jag är ensam hemma ett par dagar så jag får vara sur i fred ;) Jobbar i helgen sen är det dags för semester. Nu bor vi bara någon minuts promenad från elljusspåret så nu finns egentligen inga ursäkter :P Igårkväll promenerade jag 5km slingan, mest stiga så vet inte om jag vågar mig på att springa den. Vi får se.

Hur mår ni alla underbaringar? Jag orkar inte sitta och läsa igenom sista månadens uppdateringar. STOR KRAM TILL ALLA! :love:

Så idag kände jag mig mindre sjuk (ej helt återhämtad dock, astman är fortfarande bajs) så jag joggade 3 km till ett utegym, tränade där i 35 min och powerwalkade hem (2 km). Tänkte joggat hem med, men min kropp var som spagetti efter utegymmandet så jag orkade inte det:p Blev ett riktigt bra pass iaf, och skönt att vistas utomhus med iom fint väder! Ska jobba ikväll med så.. Kanske ett tips till dig @Mammas? Om man drar till utegym/tränar ute slipper man gå in på gymet:) Men sen prioriterar jag till viss del som dig och emth med nu på sommaren, ibland har man roligare saker för sig helt enkelt. Sommaren är ju så förbannat kort i det här landet så man får ju försöka utnyttja till max!

@Emtherlia: vad säger google om krånglande pulsband? Jag vet att jag fick hjälp där när jag hade problem med pulsbandet (klockan hittade inte det öht).

På gymmet har dom aerobicstrip-pass, jag kände att det kunde ju vara kul och googlade lite för att se om jag kunde få lite mer koll på hur ett sånt pass går till.

Hittade följande film, som visar en instruktör inom den gymkedjan jag går hos:

Skulle jag ens tänka tanken att försöka mig på det där så skulle mina höfter säga "nope." och bete sig helt stelopererade, och så skulle jag stå där i salen som ett kylskåp :rofl:

Jag får inte till någon disciplin under semestern!

Under dagarna är det för varmt för att göra något, eller så ska vi hitta på saker. På kvällarna kommer det ofta annat i vägen. Den här veckan har jag joggat en runda och skateat på en träning, det är allt. På något vis tar det emot att åka till gymmet när det är sommar och vi är lediga... Är det bara att chilla och ta igen det när det är dags att ta itu med rutiner igen, eller vad säger ni? Hur gör ni? Hur tänker ni?

Igår var vi på bio på eftermiddagen, jag hade en så fin plan med gym innan middagen. Så ringde en kompis och bjöd över oss - middag direkt och sedan satt vi och vinade på henne balkong hela kvällen istället. Men ja, det kanske ska få vara så helt enkelt?

Min motivation minskar också i takt med att vädret blir bättre, och jag får inte glädjekickar av gymmet lika ofta längre. Det har mer och mer börjat bli ett nödvändigt ont, även om jag njuter av det när jag är där och känner att jag måste hålla igång det för att må bra med mig själv. Just det sistnämnda är mycket av motivationen just nu; jag vet att jag bara kommer att gå ner mig psykiskt och nedvärdera mig själv ifall jag inte håller igång med styrketräningen. Det är förmodligen både fel och osunt att tänka så, men det är så min kropp & hjärna fungerar och just nu har jag varken tid eller ork att göra något åt det.

Sedan försöker jag att gymma tidigt på morgonen också vilket är fantastiskt skönt! Dels hinner det inte bli så varmt, dels får jag det gjort före jobbet istället för att ha det hängande efter mig efter en potentiellt dålig dag på jobbet, och dels så känner jag mig både piggare och fräschare under dagen. Kan det vara ett alternativ för dig, att dra till gymmet innan de andra hunnit vakna? Om så "bara" en dag i veckan? Gör du det på morgonen minskar ju också risken för att planen ska störas av något annat, typ som middagsbjudningen igår (som för övrigt lät jättetrevlig och mycket sund för själen!). Du gör det first thing liksom, så kan resten av dagen balla ur lite som den vill sen :p

Mycket av motivationen för min del kommer också av att jag skaffade mitt livs första svenska gymkort just för att jag skulle kunna hålla igång den här sommaren, så på så vis känns det som att det skulle vara ännu mer pengar i sjön ifall jag inte utnyttjade det. Eh, låter det där logiskt endast i mitt huvud? Jag är lite trött...

Well well, det är lite så jag tänker just nu i alla fall. I ditt fall tycker jag dock att det låter som att du får en sund dos träning i alla fall - en joggingrunda och en träning på en och samma vecka är ju hur bra som helst! Det är liksom inte så att du sitter stilla i soffan och glor istället för att gymma, utan du tränar ju på andra sätt och sysslar med en massa andra aktiviteter som är nyttiga på andra vis. Så om du tycker det känns okej att skippa gymmet nu över sommaren så kan det absolut få vara så tycker jag, och du ska inte ha ett dugg dåligt samvete! Såhär i efterhand kan jag känna att jag kanske skulle ha skippat det där sommarmedlemskapet jag också faktiskt... Det var svårare än jag trott att hålla lågan uppe!

(och förlåt för mitt superduperlånga svar! Jag är trött, och det märker man tydligt på att jag inte orkar fatta mig kort... Ironiskt nog. :p)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka