Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad fan. Jag måste vara gjord av porslin och borde förvaras i bubbelplast. Tappade en skärbräda som slog till foten. Nu är det en stor jäkla knöl där som gör skitont. Om den inte går ner innan tidigt imorgon bitti så lär jag ju inte få på mig skon. Det är nog inte så poppis att jobba halvt barfota :crazy:
Knölen kvarstår. Och ont gör den fortfarande. Och den ser ut som ett rött blåmärke.
Fick snöra om skorna för att kunna jobba idag. Dessvärre tänkte jag mig inte för innan jag drog på mig skorna i morse, satan vad ont det gjorde när knölen tog i skon!
Skulle promenerat upp till jobbet från stationen, så blev det icke. Tog en kilometer, sen ställde jag mig och väntade på bussen. Vardagsmotion får stå åt sidan när skärbrädorna anfaller...

Nästan samma läge här, har varit sjukskriven men pluggat deltid som "rehabilitering". I augusti är jag inte längre sjukskriven utan student. Just nu känns det helt omöjligt... jag vill så gärna att det ska gå men jag mår så dåligt att alla vardagliga saker tar upp all min energi. Och sover knappt nånting. Många nätter sover jag inte en enda minut. Börjar känna mig ganska sliten. Men jag vet att sommaren är det värsta för mig, mår alltid som värst då. Så jag hoppas att jag kan återhämta mig snabbt när hösten kommer och skolan börjar.

Känner verkligen igen mig i det du skriver. Hur ska man klara av både vardagen och att plugga samtidigt när det känns som att man knappt inte tar sig fram som det är nu? Men förhoppningsvis finns det en ork där inne, kanske tänds en nyfikenhet för att lära sig, kanske är det bra att våga testa sina vingar? Och det finns inget som heter att misslyckas, om du ger det hela en chans, verkligen försöker men att du känner att det inte går, då är det ok att ta en paus från studierna. Den möjligheten finns alltid. Vad är det du ska plugga? Och vad har du pluggat innan? Jag ville få prova att plugga deltid och på folkhögskola och ha kvar min ersättning eftersom jag ser det som rehabilitering men fick inte det för FK.

Varning för positivt inlägg:D

Jag har kommit på att jag faktiskt gillar mig själv och min kropp ganska så jäkla mycket. Ibland kan jag få dumma tankar om min kropp, men oftast gillar jag hur jag ser ut! Särskilt i bikini har jag märkt, haha!:up:

Ville bara säga det:banana::banana:

Jag har kommit på att jag faktiskt gillar mig själv och min kropp ganska så jäkla mycket. Ibland kan jag få dumma tankar om min kropp, men oftast gillar jag hur jag ser ut! Särskilt i bikini har jag märkt, haha!:up:

Heja dig! :)

Vad härligt!

*kl*
Är i Tänndalen närmaste dagarna. Ska på lördag cykla fjällturen (60 km MTB) och ser fram emot att det ska bli kul! :)

Underbart att höra! :bump: Positiva nyheter är alltid trevligt och det här var verkligen en sådan sak! Inspirerande att höra att man faktiskt kan tycka om sig själv när det i min värld känns i princip som en omöjlighet att jag skulle kunna göra det.

Ibland är livet bra:)

Men även om jag känner mig nöjd med mig själv så måste jag ut och springa idag, jag får så himla ont i ryggen när jag har uppehåll (har ju inte sprungit på iaf 2 veckor pga förkylning). Så en kort löprunda blir det idag, om det bara kan bli lite svalare ;)

Helt plötsligt idag fick jag asont i ryggen, precis som när jag hade diskbråck :( Aj som fan typ. Fixade drygt 30 min träning med bollen i trädgården vilket inte gjorde ont, men jag fick fokusera till 110% för att orka hålla ländryggen i vissa övningar, och i rygglyft med benen på rullande boll hade jag en puls på drygt 125, dvs det var JOBBIGT för ryggen... Vette fan vad det här handlar om. Irriterande är det iaf!

Jag har inte räknat alla, men jag nog fick över 20 insektsbett under kvällens löprunda. Himla märkligt, för igår var jag ute i samma skog och fick nog inte ett enda bett.

Helt plötsligt idag fick jag asont i ryggen, precis som när jag hade diskbråck :( Aj som fan typ. Fixade drygt 30 min träning med bollen i trädgården vilket inte gjorde ont, men jag fick fokusera till 110% för att orka hålla ländryggen i vissa övningar, och i rygglyft med benen på rullande boll hade jag en puls på drygt 125, dvs det var JOBBIGT för ryggen... Vette fan vad det här handlar om. Irriterande är det iaf!

Tror du det är diskbråck igen? Annars tänker jag ryggskott, överjävligt men med värktabletter och all rörelse ryggen tillåter brukar det vara hanterbart.

Tror du det är diskbråck igen? Annars tänker jag ryggskott, överjävligt men med värktabletter och all rörelse ryggen tillåter brukar det vara hanterbart.
Både diskbråck och ryggskott känns inte troligt, eller, jag kan rättare sagt inte hitta någon utlösande faktor alls! Men jag hoppas på typ ryggskott/muskelkramper och fortsätter som du säger med all rörelse som ryggen tillåter. Imorgon ska vi till Enköping och promenera i parker så det blir nog lite lagom. Känns det bra så blir det gymmet när vi kommer hem! :)

Det är förresten ett tips om ni är här i trakten på sommaren. I Enköping finns en YH-utbildning till trädgårdsmästare så varje år görs ett antal mindre parker om efter ett visst tema, som examensarbeten på utbildningen! :) I år är temat sagor, förra året var det sinnena. Rolig grej! :)

Förresten, ett mattips! Pappa har köpt en kycklinghållare så att man kan helgrilla kyckling
13-weber-kyckling-6731.jpg

Vi testade den ikväll med en marinad av vitlök, rosmarin, dill, c.f. och olja, och så hade man vitt vin i den där koppen i mitten. Jädrans vilken god kyckling det blev!! Mört och välsmakande. Och skyn redde jag av till en sås. Så det var ju inte alls speciellt kaloririkt :) Den kommer definitivt användas mycket så länge säsongen tillåter :)

@Tassetass Åh vad surt! Ibland när man springer på kvällen här är det knott överallt och det går inte att andas medan vissa andra kvällar är det helt knott-fritt, helmysko:confused:

@Tassetass AAAAH MONSTER?? Då föreslår jag att du springer snabbare:D

Har sysslat med annan träning senaste 1-2 åren och inte sprungit så mycket, så jag försöker snarare ta det väldigt lugnt (hade problem med ett knä för några år sedan och vill inte riskera att åka på något liknande igen). För tro mig, jag tänkte precis samma sak. :D

@Tassetass - fascinerande att det var sån skillnad på förekomsten av monster! Nästa gång får du bada i insektsmedel innan ;) Jag tycker annars att det är ovanligt lite mygg och sånt i år. Har knappt sett några, och har nog bara fått ett enda bett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka