Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
:O :O :O :O

Men hjääälp! Det där är ju fruktansvärt! Åh, vad tråkigt!
Det känns ju liksom som något en pensionär eller något skulle hålla på med.. Jag kollade tom v 12. Tom det känns ju som ett sömnpiller och knappt ens värt det.

Ja, ska jag hålla på så måste jag få träna på annat vis mer än jag gör.
Ska kolla upp simhallen!

Och så får jag nog försöka få tag i min sjukgymnast/kiropraktor och be honom om råd, skräddarsytt. För riktigt så där himla lite känns ju jättekonstigt för mig..

Ja, det är inte alls kul när t.ex. knäna eller benhinnorna sätter stopp långt innan kroppen ens är ordentligt igång. Men jag kan förstås ha fel i att du behöver ta det så lugnt, jag är bara en glad hobbymotionär.

Ja, det är inte alls kul när t.ex. knäna eller benhinnorna sätter stopp långt innan kroppen ens är ordentligt igång. Men jag kan förstås ha fel i att du behöver ta det så lugnt, jag är bara en glad hobbymotionär.

Jag är faktiskt inte så orolig just för benhinnor och knän. Däremot ena höften och det där gamla ledbandet.

Såna där små löpningar a la nån minut kör jag ju dagligen då man har bråttom mellan saker, tar hästar för hand eller leker med hundarna.
Jogga på stället i kalla ridhus blir det mycket vintertid.. ;)

Men - ja.. Jag fattar din poäng. Och jag ska prata med min behandlare så fort han är hemma från semestern.

@tuaphua Generellt sett: Det är aldrig dåligt att gå "för" långsamt fram vad gäller löpning. Framför allt eftersom konditionen förbättras extremt mycket snabbare än senor och ligament gör. :)

@tuaphua Generellt sett: Det är aldrig dåligt att gå "för" långsamt fram vad gäller löpning. Framför allt eftersom konditionen förbättras extremt mycket snabbare än senor och ligament gör. :)

Ja, det är jag helt med på. Men SÅ långsamt varjag inte direkt beredd på.

Jag vill så klart inte få inflammationer av överansträngning. Så jag får helt enkelt lugna mig minst tills jag fått prata med behandlaren. :)

"Tropisk värme i de västra och södra delarna av Skåne" sa meteorologen på TV i morse. Jo ja tjena ja, här bor vi i sydvästra Skåne och blir varma av att promenera från toaletten till vardagsrummet, typ.

Det här smittade tyvärr av sig på mitt gympass, och efter 1 km löpning på bandet var jag så genomsvettig och körd att jag trodde jag skulle smälla av. Tog en paus, satte mig i omklädningsrummet och drack lite vatten och kunde sedan köra på med lite styrketräning som planerat - om än med en mycket seg och motvillig kropp. 3 omgångar av glute press (27 kg), squats med 10 kg hantel, lunges, shoulder punches (7 kg), bicep curls (7 kg) och shoulder flys (7 kg) blev det. Det blev ett kortare pass med färre övningar än planerat, men jag får trösta mig med att i alla fall benen var så slutkörda att jag knappt kom upp för trappan och än mindre kunde trampa ordentligt på cykeln hem. Så någon nytta gjorde det nog allt!

Ikväll ska jag käka ostbågar och kolla fotboll, beachigt så det förslår!

@Mineur - vi har värmen här också! Det var ju sista gruppträningen innan semestern idag och jävlar vad jag svettades! :o Linnet var verkligen genomblött efteråt, och det tog en bra stund efter att jag cyklat hem innan jag slutade svettas. Men tidigare på eftermiddagen var vi förbi badet och svalkade oss lite, det var underbart!!

Även här i norra dalarna är det rejält varmt.

Det misstänkta intervallpasset hade på något mystiskt vis förvandlats till ett corepass som inte var vad jag hade planerat, men det var lite sent att backa ur när jag väl kom på det så jag körde det och sen följde jag med sambon ut och sprang. Jag gick nog ut för hårt i värmen! Tog tvärslut efter några km och lommade hemåt varm och grinig, men sen fick jag lite draghjälp på slutet och då sprang jag sista kilometern med god fart. Jaja. Fint att veta att det går att komma igen när det blir sådär.

Senast ändrad:
Jag har varit ute och gått idag igen!
Dock var det enbart för att komma till restaurang, och dricka drinkar. Haha

Men det blev nog 6-7 km tror jag. Fint att göra något vettigt iaf :p

Annars har jag mest druckit öl och bränt häcken idag.

Tycker ni är vansinnigt duktiga som kämpar på med löpning och grejer hemma!
Jättebra jobbat med dina 16 km @zassoo!

Jag har badat, grillat, ätit gott, pratat, skrattat och tittat på solnedgången idag. Mucho beachigt. Jag älskar att vi (jag och mina kollegor) njuter av sommaren trots att vi jobbar hela dagen.

Jag imponeras av er som orkar försöka hålla igång i värmen.

Igår kände jag mig sådär äckligt stark igen. Sambon hade visserligen lyckats lura i mig lite PRE-Workout innan så jag, enligt honom, skulle bli "lite" piggare innan träningen. "Lite" var en grov underskattning. Kände mig som en duracellkanin och hela kroppen bara skakade och skrek "TRÄNA". 5 km blandad jogg/powerwalk. Var inte ett dugg trött efter de så tog ett tungt gympass efter det. Herregud, ibland förvånad jag även mig själv.

@enjoyable Du tycker inte det är onormalt att kroppen reagerar så som du beskriver ang PWOn?

--
Vi hade en föreläsning om kosttillskott och steroider förra terminen, alla i klassen som käkade något sådant slutade med det efter den föreläsningen!
Jag har svårt att förstå hur folk kan stoppa i sig så mycket skit.. Och lite ledsamt är det också då de ofta inte vet vad det innehåller eller hur det kan påverka kroppen..

@enjoyable Du tycker inte det är onormalt att kroppen reagerar så som du beskriver ang PWOn?

--
Vi hade en föreläsning om kosttillskott och steroider förra terminen, alla i klassen som käkade något sådant slutade med det efter den föreläsningen!
Jag har svårt att förstå hur folk kan stoppa i sig så mycket skit.. Och lite ledsamt är det också då de ofta inte vet vad det innehåller eller hur det kan påverka kroppen..

Jo! De var en olustig känsla och har inte planerat att inta de fler gånger om du nu tror det.

Jo! De var en olustig känsla och har inte planerat att inta de fler gånger om du nu tror det.

Kunde du somna på kvällen?
Jag tog också pwo igår (gör det då och då när jag är helt slut) efter ett tungt fysiskt arbetspass, sen for jag och gymmade 45 min, därefter backträning i 45 min.

Efter detta var jag helt slut men kunde inte alls sova för att kroppen var helt uppe i varv. Resultatet: 3 h sömn.
Helt sjukt vad "lite pulver" kan göra...

Kunde du somna på kvällen?
Jag tog också pwo igår (gör det då och då när jag är helt slut) efter ett tungt fysiskt arbetspass, sen for jag och gymmade 45 min, därefter backträning i 45 min.

Efter detta var jag helt slut men kunde inte alls sova för att kroppen var helt uppe i varv. Resultatet: 3 h sömn.
Helt sjukt vad "lite pulver" kan göra...
Somnade utan problem. Tog bara ett litet mått pulver så var långt ifrån maxdos.

Jag skulle aldrig våga mig på PWO, är oerhört restriktiv med sånt. Dessutom blir jag fnissig av Coca Cola och energidryck är helt uteslutet. Tog en ginsengtablett en gång för tio år sedan, blev helt darrig och fick kaninhjärta. Sjukt obehaglig upplevelse.

Är extremt känslig mot sånt som ska ge mer energi, oavsett vilken form det har. Jag har nog precis den energi jag behöver, tack och lov :)

Intressant! Har du några exempel på vad som sades?

5 km morgonpromenad och JÄKLAR I MIN LILLA LÅDA VAD VARMT DET ÄR....!! *faller ihop i en svettpöl*

Jag önskar SÅ att det skulle komma lite regn, det här är inte bra för vår stackars brunn... Har fått sluta vattna blommorna, vågar inte riskera att vi får slut på vatten igen, det var ingen kul upplevelse. Tvättar inte kläder heller. Komsi komsi, små moln, ge mig regn! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka