Okej hörrni, jag har just sprungit 16 jäkla kilometer..!!
Det var dock inte meningen att det skulle bli så långt. Jag gjorde en utflykt idag, tog cykeln ner till bussen och sen bussen bort till Gimo som ligger kanske 1,5 mil bort. En del av Upplandsleden går runt sjön Gimodammen, sträckan ska vara 12,5 km men det bygger på att man springer rätt... Bitvis var skyltningen under all kritik och jag sprang således fel... ganska långt... La in gångpauser redan från början, men efter ett tag blev de längre och längre, men jag sprang i alla fall den största delen av tiden. De första kilometrarna var urfina, fina stigar precis längs vattnet och jag njöt. Men sedan var det på tok för mycket grusvägar för min smak, man såg heller inte vattnet därifrån. Var ruskigt trött mot slutet också men höll i hela vägen. Stannade vid 13 km och sköljde vatten över huvudet, det var "rätt" varmt. Men fläktade en del så det gick okej. Nu har jag hällt i mig en jäkla massa vatten, resten av dagen blir luuuuugn!
Ser härligt ut! Och heja dig som klarade längre än du tänkt!
Cyklade hem från jobbet igår på ett par timmar. Medvind och 26 grader varmt, betydligt trevligare än att sitta på bussen och svettas:-) Drack vatten och sportdryck, som ett sista test inför lördagen, har nämligen bytt sort och var inte säker på om magen skulle gilla det. Men det gick bra.
Idag ska jag på ett pass som jag misstänker är backintervaller med eller utan stavar. Sen blir det någon lugnare löptur på torsdag bara för att hålla benen igång, nummerlappshämtning och bilpackning på fredag, och på lördag är det dags!