Dagens beachande innefattar bad, sol och läsning på en klippa. Jobbat på brännan iaf
dålig mat dock, men fick motivation av några bilder nu ikväll.
En timmes kvällspromenad blev det också, får passa på när det är svalare (mest för hundarnas skull).
Jag hoppas det är ok att jag hoppar in här!
Har ett mycket fysiskt aktivt jobb i vanliga fall. Och har inte riktigt orkat med att träna så mycket annat som jag borde på ett tag.
Nu har jag iaf sommarledigt och har då tänkt försöka hålla igång lite med annan träning. Främst för att behålla styrka och få bättre ork.
Jag vet att jag kan gå på för hårt om jag inte bara skiter i det, gäller både träning och kost. Så jag tänkte att om jag joinar här kanske jag lättare håller en vettig balans.
Jag rider en del. Men mycket mindre nu i sommar tänkte jag.
Däremot tänkte jag löpträna i skogen och köra lite styrka.
Jag har hunnit köra igång lite och är inte allt för besviken på kondisen, även om den inte är lysande.
Jag vill dock vara försiktig i min uppstart och kommer försöka begränsa mig till MAX 3 ggr/v löpning och inte långa sträckor eller hårt underlag.
Styrkefokus kommer ligga på att stärka det jag är svag i och behöver bli starkare i för att orka göra mitt jobb bättre/med mindre smärta.
Det gör väl att jag visserligen inte blir lika estetiskt förtjust i min kroppsform. Men jag får helt enkelt välja.
Jag hade glömt hur skönt det är att springa i skogen och svettas och rensa skallen till hög musik. Men jag ska se till att inte göra det för mkt eller länge.
Styketräning tycker jag är mer boring och brukar inte överdosera direkt.
Vikten är inte så mycket fokus för mig. Mer att få mer ork, mindre ont i skadad kropp etc..
Men jag hjälps ju av att äta rätt och lagom mycket.
Då brukar min vikt hålla sig bra med.