Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska beställa en omgång träningskläder till men kan inte bestämma mig vad jag ska ha för tröja...
14041439690946735-product-magnify-large.jpg

140414372063497682-product-magnify-large.jpg

on15088414_black_177911.jpg

@Missel - jag gillade det färgglada linnet! :up:

*kl*
Idag var mamma och dottern ute på affärer och när de kom hem tyckte jag mig se en Asics-låda genom en Stadium-påse, men de sa inget om att de varit på Stadium. Däremot sa dottern senare att de hade en present till mig :angel: Håll en tumme för att jag får de där andra skorna som jag valde bort förut! (Födelsedag imorgon).

Träningen de senaste dagarna har bestått av att skala grässvål och gräva ett nytt trädgårdsland åt mamma. Det känns i ryggmusklerna vill jag lova! :D

Jag tror inte att du får dubbelhaka av ett kg upp, jag tror det sitter i ditt huvud.

Fast så är det inte. Jag märkte min dubbelhaka innan jag vägde mig ;) Just dubbelhakan sitter hårt i mina gener, jag hittar liksom inte på att jag har dubbelhaka när jag väger nåt kg mer. Eller menar du att dubbelhaka endast kan synas vid x antal övervikt?

Har kommit in i en liten kroppsfixeringssvacka under helgen tyvärr och går och klämmer, känner och tittar lite för mycket på mig själv för att det ska vara sunt tror jag. Inbillar mig valkar som inte var där för en vecka sedan, tänker katastroftankar om mitt utseende, lägger väldigt mycket värde i vad jag äter och inte, känner mig rätt dålig till mods osv. Men det känns som att jag fångat det i tid den här gången, och som att jag började tala mig själv till rätta innan det tog över alldeles för mycket. Jag lär få fortsätta resonera rätt mycket med mig själv den här veckan för att hålla det i schack, men tänker att en vecka med fokus på träning och sömn nog kan göra susen! :)

Tjoho äntligen :D:D Har kört militärpress två axelpass nu och känner ingen smärta från axeln alls! Bicepscurls går också bra, och ptja ALLT går smärtfritt ;) Så skönt!!! Har också lagt på mig 1,5 cm runt varje överarm så nog har träningen gett synliga resultat också. Börjar se riktigt biffig och stark ut;):o

Idag har jag gymmat!
På ett pluttigt och ganska dåligt gym här på hotellet på Mallorca. :)
Dåligt väder idag(eller ja, svinvarmt, men disigt) så inget solande. Däremot några kilometer promenad i Palma.

Dricker massor av öl, äter onyttigt och har det gött!
Så tja, dagens lilla motion satt fint :p

Jag har varit på ett trx-pass idag. Helt ok första halvtimmen, lite mer döden sista kvarten. Mötte sen upp med två kollegor och avslutade kvällen med bad och gottande i solnedgången på varma klippor. Fin dag, men hur ska jag orka jobba om det är såhär varmt imorgon också?

Dagens beachande innefattar bad, sol och läsning på en klippa. Jobbat på brännan iaf ;) dålig mat dock, men fick motivation av några bilder nu ikväll.
En timmes kvällspromenad blev det också, får passa på när det är svalare (mest för hundarnas skull).

Dagens beachande innefattar bad, sol och läsning på en klippa. Jobbat på brännan iaf ;) dålig mat dock, men fick motivation av några bilder nu ikväll.
En timmes kvällspromenad blev det också, får passa på när det är svalare (mest för hundarnas skull).

Jag hoppas det är ok att jag hoppar in här!

Har ett mycket fysiskt aktivt jobb i vanliga fall. Och har inte riktigt orkat med att träna så mycket annat som jag borde på ett tag.
Nu har jag iaf sommarledigt och har då tänkt försöka hålla igång lite med annan träning. Främst för att behålla styrka och få bättre ork.
Jag vet att jag kan gå på för hårt om jag inte bara skiter i det, gäller både träning och kost. Så jag tänkte att om jag joinar här kanske jag lättare håller en vettig balans.

Jag rider en del. Men mycket mindre nu i sommar tänkte jag.
Däremot tänkte jag löpträna i skogen och köra lite styrka.
Jag har hunnit köra igång lite och är inte allt för besviken på kondisen, även om den inte är lysande.
Jag vill dock vara försiktig i min uppstart och kommer försöka begränsa mig till MAX 3 ggr/v löpning och inte långa sträckor eller hårt underlag.
Styrkefokus kommer ligga på att stärka det jag är svag i och behöver bli starkare i för att orka göra mitt jobb bättre/med mindre smärta.
Det gör väl att jag visserligen inte blir lika estetiskt förtjust i min kroppsform. Men jag får helt enkelt välja.
Jag hade glömt hur skönt det är att springa i skogen och svettas och rensa skallen till hög musik. Men jag ska se till att inte göra det för mkt eller länge.
Styketräning tycker jag är mer boring och brukar inte överdosera direkt. ;)

Vikten är inte så mycket fokus för mig. Mer att få mer ork, mindre ont i skadad kropp etc..
Men jag hjälps ju av att äta rätt och lagom mycket.
Då brukar min vikt hålla sig bra med.

Jag kollade min vilopuls i morse, och den är ganska precis samma som i våras.

skarmavbild_2014-07-08_kl_074722_53bb860d2a6b22851a6df4f6.png

Mätte under 30 minuter, snittade 59 bpm. Lägsta var 54, förutom när jag somnade i några minuter och den bottnade på 30, hehe. Högst var den när jag nös en gång, då studsade den upp till 89.
De andra topparna är av att jag har rört på mig, det räcker med att flytta en arm eller ett ben så tickar den uppåt.

Nu när flera beachisar har köpt nya pulsklockor – vad ligger ni på? Om ni ska få ut något vettigt av pulsträningen behöver ni veta vilopuls och maxpuls :) Mät vilopulsen på kvällen eller morgonen, var så lugn och avslappnad du bara möjligtvis kan, ligg stilla och bara andas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka