Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emtherlia Fy tusan för att vara sjuk! Det är så jobbigt att känna sig svag till den gräns att det till och med är jobbigt att gå... Krya på dig!

Själv har jag varit inne i en intensiv jobbperiod på nästan en månad, men nu har jag äntligen semester och är ledig tills sista terminen på universitet börjar den 1 september! Jobbet har gjort att jag har haft svårt att prioritera träningen och i takt med att träningen dalat har ju också kosten det... tråkigt att det ska behöva bli så... trodde verkligen jag hade gått upp i vikt de här veckorna för jag har känt mig plufsig och otränad... men när jag ställde mig på vågen idag för första gången på veckor så hade jag stått stilla på samma vikt! Tack snälla kroppen! Har inte fallerat totalt, men nu längtar jag efter att få röra på mig ordentligt igen. Har fortfarande hållit igång med ridning och promenader, men det blir ju inte att man tar ut sig helt och får den där sköna endorfinkicken som man får av ett ordentligt träningspass. Drar ni alla ner på träningen nu över sommaren eller ser ni semestern som en chans att träna mer?

@Queen - just nu har jag en träningspaus, annars kommer jag försöka köra på nästan som vanligt. Under några veckor kommer det inte vara några gruppträningar för mig men hemmaträningen får fortsätta. Tänkte faktiskt bygga ihop en egen stepbräda att ha i trädgården hos mina föräldrar så kan jag göra ännu mer saker :)

*kl*
Idag har jag först varit på Fyrishov och badat med dottern och vänner i nästan fyra timmar. När vi kom hem blev det bara lite lugnt mys i trädgården eftersom det var så varmt, och nu har jag suttit i bikini på balkongen i 1h 20min och solat, det är fortfarande 24 grader varmt! :)

@Queen Jag har varit i samma sits den senaste månaden, har varit helt slut på kvällarna efter jobbet. Tränat lite halvdåligt och ätit mängder med skräp :crazy: Nu är jag ledig och har tänkt att träna som aldrig förr :D

Nu har jag invigt mina barfotaskor ute :D
2,3 km blev det. Lite gång i början och i slutet, ca 300 meter totalt. Slutade på 17 min 22 sek, kändes riktigt lagom med tanke på att jag precis blivit av med den värsta delen av bihåleinflammationen. Det kändes som att jag skulle kunna springa samma sträcka en gång till, men man ska ju vänja in dessa skorna försiktigt så det fick räcka. Dessutom vore det nog dumt att ta i för mycket direkt och riskera att kroppen klappar ihop igen. Mjukstart är bra grejer!

Himla spännande känsla var det i alla fall! Mot slutet sprang jag i en liten backe (för att komma under järnvägen) och kände mig som en känguru där jag studsade fram på mina trampdynor med värsta bouncet :bump:

10359553_819339884752207_6853335629112905675_n.jpg

(sämsta vinkeln haha, ser ut som att mina vader är dubbelt så tjocka som dom är egentligen, mycket bra bevis på att man inte ska lita för mycket på en bild :D )

Själv har jag varit inne i en intensiv jobbperiod på nästan en månad, men nu har jag äntligen semester och är ledig tills sista terminen på universitet börjar den 1 september! Jobbet har gjort att jag har haft svårt att prioritera träningen och i takt med att träningen dalat har ju också kosten det... tråkigt att det ska behöva bli så... trodde verkligen jag hade gått upp i vikt de här veckorna för jag har känt mig plufsig och otränad... men när jag ställde mig på vågen idag för första gången på veckor så hade jag stått stilla på samma vikt! Tack snälla kroppen! Har inte fallerat totalt, men nu längtar jag efter att få röra på mig ordentligt igen. Har fortfarande hållit igång med ridning och promenader, men det blir ju inte att man tar ut sig helt och får den där sköna endorfinkicken som man får av ett ordentligt träningspass. Drar ni alla ner på träningen nu över sommaren eller ser ni semestern som en chans att träna mer?

Härligt att du stått still ändå :)

Jag har ingen semester, men ganska mycket ledigt ändå eftersom jag jobbar långa pass. Planen är att trappa upp träningen nu igen efter en lugn period främst pga bihåleinflammation. Är främst inne på löppass på kvällen, eftersom det är så härligt att kunna röra sig ute i naturen i ett tunt lager kläder. Måste passa på innan hösten/vintern ;) Men förhoppningsvis ska jag ta mig tillbaka mer till gymmet också, ska bara se att bihåleinflammationen ger sig helt först innan jag börjar utmana kroppen med vikter där. En vecka kvar av medicinering, som det ser ut just nu :)

Idag blev de en powerwalk på ca 6 km. Drog med mig sambon. Kändes grymt bra må jag säga, tillochmed han hade svårt att hänga på i mitt tempo :)

Imorgon börjar jag jobba (om jag frisknat till) och då får jag nog passa på att väga mig, har nog gått upp ett par kilo misstänker jag...

Tack alla, ni är så fina :love:
Jag och min kompis firar med att göra om skiten och så passar vi på att sikta på en iron man också nästa år! Hon var väldigt anti att göra klassikern en gång till och har tidigare bestämt sagt nej till en iron man, men hon var inte så svårövertalad ;)

I dag är vi trötta hemma hos oss. Har precis kommit in från hundpromenad, ska snart ut till skjutbanan med Hunken och planerar att intervalla hem därifrån. Transportmotion är bra grejer. :)

Det är toppenbra sportväder här, varmt och mulet med lite vind. Tror dock att det kan bli riktigt pötthett (ja, det heter så :D) efter lunch.

Jag har träningsvärk i mina vader efter igår :rofl:
Snacka om att jag springer på ett helt annat sätt i mina fivefingers!
Knäna gör inte ett dugg ont. Dom var lite stela och något svullna imorse, men ingen värme eller smärta så det lär bero på ovanan. Får fortsätta med korta rundor och ta de längre i sauconyskorna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka