Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra beslut tycker jag :)

Jag gör ett inhopp idag eftersom jag är så stolt över min bedrift :D
Tanken var att köra plyoträning i trappa... när vi till slut hittade trappan såg den ut såhär:

10483356_1508267226071306_1310995713_n_53b582742a6b223d614239e1.jpg

Vilket inte kändes så kul eller säkert...
Så vi tog en backe istället!

10499189_915645111798484_1162581992_n.jpg

Blev totalt 10 varv upp samt 100 knäböj utspritt där emellan :) :)

Åh vad jag saknar det här konceptet med backar. Trodde aldrig jag skulle tycka att "Jo, Umeå har ju en och annan bra backe" för jag tyckte det var platt när jag bodde där. Jag hade ingen aning om vad platt var. Hej Närke!

Nu när jag är dödssjuk så sitter jag och funderar kring pulsklockor och liknande.

Jag är inte intresserad av att ha ett band runt bröstet så jag skippar allt vad puls heter och vill endast ha ett armband där jag kan se hur långt jag sprungit och i vilken hastighet jag är uppe i just nu. Vad ska jag satsa på?

Nu när jag är dödssjuk så sitter jag och funderar kring pulsklockor och liknande.

Jag är inte intresserad av att ha ett band runt bröstet så jag skippar allt vad puls heter och vill endast ha ett armband där jag kan se hur långt jag sprungit och i vilken hastighet jag är uppe i just nu. Vad ska jag satsa på?
Suunto ambit2 S eller R :angel:

Vad är skillnaden?

mvh miss lat som inte orkar googla;)

Här är en jättebra jämförelse:
http://www.suunto.com/sv-SE/Jamfor-produkter/?products=8110;7817;7214

Skillnaden är vissa funktioner som typ simning och cykling. Ska man endast använda den till löpning funkar R lika bra som S.

Jag valde mellan Garmin Forerunner 910XT, Forerunner 310XT och Suunto Ambit. Valet föll på Suunto då dessa ska vara snabbare att hitta satellit i stadsmiljö (många garmins verkar sega på det), robustare och enligt mig snyggare. Dessutom inte massa onödigt lullull. Sen kan man göra egna "appar" till sin Suunto.

Nackdelen med Suunto jämfört med Garmin är att det inte går att importera träningspassen direkt till typ jogg, funbeat, endomondo. Går heller inte att för över trådlöst, om det är viktigt.

mvh
har googlat som en galning innan mitt köp (ska gå och hämta klockan strax, så kan återkomma med rapport senare)

@Niyama Tack för rådet, men den var ju asdyr! Mycket dyrare än Garmin? Jag tänkte att om jag ändå inte ska ha puls i klockan så borde den bli bra mycket billigare. :)

Ser fram emot en rapport om din klocka!

@Emtherlia de flesta gps-klockor har ju pulsmätning också om man har pulsbandet till, så man kommer nog inte så mycket billigare undan pga det. Outnorth har ganska bra pris på Ambit.

Den klockan flera i tråden har (@cili @Ninnurur ?), Forerunner 210 tror jag? Är bra pris på och ska väl vara en bra klocka.

@Niyama Tack för rådet, men den var ju asdyr! Mycket dyrare än Garmin? Jag tänkte att om jag ändå inte ska ha puls i klockan så borde den bli bra mycket billigare. :)

Ser fram emot en rapport om din klocka!

Jag har Forerunner 110, den är väldigt enkel och har både GPS och pulsmätning (med band, tror att det finns en billigare variant av 110 som levereras utan band?). Kostar billigt.

Den visar tid, sträcka, hastighet (och puls då). Har rimlig batteritid, kompatibel med endomondo, inte så stor utan ungefär som en vanlig klocka (det finns JÄTTESTORA träningsklockor) och jag tycker att den är snygg.

Den är good enough. Ingen superklocka men den gör det den ska. Enkel att förstå och hantera.
Ibland kan kan den vara lite trög med att hitta satellit, så jag brukar lägga ut den och starta den medan jag knyter skorna och så där.

Forerunner110_pink_grey_II_0.jpg

Ibland kan kan den vara lite trög med att hitta satellit, så jag brukar lägga ut den och starta den medan jag knyter skorna och så där.

Efter att ha haft (har) en telefon som tar typ 15 min på sig att hitta satellit (=jag ger upp hälften av gångerna) är jag helnojig med att få en seg klocka. Mitt tålamod är slut!

@Blueberry Tack för tipset, skillnaden mellan 110 och 210 verkar vara att 210 fungerar med intervaller och det hade ju varit smidigt att ha. Faan vad svårt det ska vara då!

Min kvittrar och ger rapport vid den distans jag har valt så jag använder det som intervallfunktion, jag har oftast på 1 km eftersom jag sällan intervallar efter ordning, men det finns andra att välja på också. :)

Nu har jag hämtat min klocka. Tre tankar hittills:
Faan vad fiiin den är! :love:
Skönt den sitter!
Ingen laddare till som man kan ladda via vägguttag, det måste man köpa till. Mycket dåligt! :down:

Jag har tränat oerhört dåligt denna veckan. Hua!

Sitter nu på Landvetter och väntar på ett vansinnigt försenat flyg till Palma de Mallorca. Tröttsamt.
Har iaf min sambo och en öl. Det är bra.

Nu har jag hämtat min klocka. Tre tankar hittills:
Faan vad fiiin den är! :love:
Skönt den sitter!
Ingen laddare till som man kan ladda via vägguttag, det måste man köpa till. Mycket dåligt! :down:

Fler tankar, om nån är intresserad :p
Gick en kort promenad för att testa lite, hittade satellit jättesnabbt trots att det var första gången jag använde den. Väldigt enkel att förstå sig på, i alla fall dom vanliga funktionerna. Och jättelätt att lägga in i endomondo, vilket jag inte trodde! :up:

Nu var det ett tag sen jag sa det här, så here it comes: Fan vad jag är grym! :D :bump:

Var nära att jag bara slöade i soffan hela kvällen, men 20:30 fick jag ett ryck och drog på mig träningskläder och for iväg ner på byn för att springa. Började med ett varv i elljusspåret, det är knappt 2 km. Sen var det dags för pulkabacken... Himla brant backe det där. Sista biten är så brant att det typ är fysiskt omöjligt att springa, var tvungen att gå/släpa mig upp :rofl: Tre vändor blev det, sedan en kilometer till i spåret. Nöjd!

10508048_608691002563279_814905764_n.jpg

Visst ja, ni minns kanske mina skoproblem? I söndags fick jag ju rejäla blåsor, de var nästan läkta idag. Satte på nya skavsårsplåster, bra strumpor plus att jag testade att låsa skosnörena sådär som du pratade om @Tassetass . Inga skavsår! :up: Sist kom de efter 2 km ungefär och idag sprang jag 3,3 så jag känner mig försiktigt positiv :)

Hej på er!
Snabb uppdatering från mig, har varit förkyld sen midsommar, sov 17 timmar inatt och då börjar jag känna mig bättre (iof med 7-dagars arbetsvecka bakom mig men ändå).
Har köpt nya skor, stått stilla i vikt och börjar känna mig galet rastlös.

@Tassetass , vad jobbigt! Hoppas du har värktabletter som biter på det.

Är i vansbro och ska heja på min sambo. Och heja @fryckan !
Sen blir det nog lite orientering ikväll, förkylningen verkar ha gett med sig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka