Beach 2014 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har träningsvärk i mina vader efter igår :rofl:
Snacka om att jag springer på ett helt annat sätt i mina fivefingers!
Knäna gör inte ett dugg ont. Dom var lite stela och något svullna imorse, men ingen värme eller smärta så det lär bero på ovanan. Får fortsätta med korta rundor och ta de längre i sauconyskorna :)

Vänj in dig väldigt sakta på FF, öka med några hundra meter i taget typ. Mången vadproblem är sprungen ur FF och liknande skor, men rätt invanda är de ju helt fantastiska. Och gör tåhävningar, massor!

Varmt idag! Jag är på väg till sista jobbpasset innan semestern, så pepp! Känner mig frisk också, har tagit en promenad nu på förmiddagen och ikväll blir det cykling. Kör väl igång med "riktig" träning nästa vecka.
Sitter och funderar över naturvård och egna projekt...

Vänj in dig väldigt sakta på FF, öka med några hundra meter i taget typ. Mången vadproblem är sprungen ur FF och liknande skor, men rätt invanda är de ju helt fantastiska. Och gör tåhävningar, massor!
Tack för input!
Har tränat vader mycket pga knäna, så dom är starka sedan innan :) Kommer inte öka något i distans än på ett tag, upp till 2km känns lagom. Har ägnat flera månader åt att ändra mitt löpsteg, så skillnaden känns inte enorm. Men det är klart att det inte är samma sak att springa på ett sätt i vanliga uppbyggda vs barfotaskor, så jag tar det lugnt :)
Sprang mest i gräset intill vägen igår, så det skulle bli mer svikt än på asfalten. Känns som att det var en bra idé även i efterhand.

Spännande med fivefingers @cili !
Har ett par merrell trail glove som jag inte riktigt lyckats springa i, men har dem gärna när jag går i skogen, tycker om känslan av kontakt med marken.

Det blev lugn orientering igår, och en löprunda imorse. Sprang ut genom dörren med mina kära smurfblåa speedcross på fötterna och ägnade 90 min åt att prova varje stig som såg trevlig ut. Kändes bra trots allt soffsittande i veckan.
Under veckan ska jag ladda upp för adventure racet, på lördag är det dags! Uppladdningen får bestå av lite blandade kortare pass till fots och på cykel. Paddlingen kan jag nog inte göra så mycket mer åt:-)

Spännande med fivefingers @cili !
Har ett par merrell trail glove som jag inte riktigt lyckats springa i, men har dem gärna när jag går i skogen, tycker om känslan av kontakt med marken.

Det blev lugn orientering igår, och en löprunda imorse. Sprang ut genom dörren med mina kära smurfblåa speedcross på fötterna och ägnade 90 min åt att prova varje stig som såg trevlig ut. Kändes bra trots allt soffsittande i veckan.
Under veckan ska jag ladda upp för adventure racet, på lördag är det dags! Uppladdningen får bestå av lite blandade kortare pass till fots och på cykel. Paddlingen kan jag nog inte göra så mycket mer åt:-)
Jag tror att det var sånna jag testade eftersom jag var tveksam till att ha tårna i separata fickor först. Flera Merrell var det i alla fall. Gav inte alls samma sköna känsla :(
Har haft mina sedan april, men bara gått i dom inomhus/till brevlådan tidigare för att vänja mig

@cili - Hur känns det för dig när du använder FF? Jag är lite sugen på att prova men jag har ett knä som bråkar med mig så jag har inte vågat prova tidigare.

@cili - Hur känns det för dig när du använder FF? Jag är lite sugen på att prova men jag har ett knä som bråkar med mig så jag har inte vågat prova tidigare.
Mobilsvar, därav ev felstavningar och svammel.

Nu har jag bara sprungit i dom en gång, så jag vet inte så mycket än. Till att börja med tog det en liten bit innan jag listat ut hur jag skulle sätta ner fötterna på bästa sätt, det kändes tydligt! Än så länge kan jag inte springa nedför, det har jag inte klurat ut än (och kommer vänta med, eftersom det känns som att det sliter mer än vad det ger om man inte har rätt teknik).
Så länge jag tog korta steg med högre frekvens var det helt smärtfritt för knäna, och då har jag ändå rejäla knäproblem och brukar rata skor efter bara några meter om dom ger minsta lilla felaktiga förutsättning.
Försöker tänka mycket på hur jag sätter ner och lägger över vikten på foten innan den skjuter ifrån i vanliga skor, men nu kom det mer naturligt.

Testa att springa barfota på en gräsplan och se hur det går med knät. Funkar inte det så är det ju kört, annars är det bara att bege sig till en butik och testa ;) Det är ju nästan alltid okej att köpa hem och gå runt i dom hemma, och lämna tillbaka om det inte känns bra.
Vad är det för problem du haft?

I dag intervallade jag 5 kilometer mitt på dagen när det var cirka 100 grader varmt och helt vindstilla.
Det var F R U K T A N S V Ä R T.

Var i alla fall så här glad innan:
2014-07-06-1417_53b93e6c2a6b22b6641c2134.jpg

Och så här nöjd över att vara hemma med mitt bultande, rosa anlete efteråt:
2014-07-06-1417_53b93e76ddf2b3502b9cf5f0.jpg

Jag har cyklat ett litet mountainbikelopp idag, närmare bestämt 70 km i skogarna kring Rättvik. Det var varmt men min kropp var riktigt pigg och jag tuffade runt på 3 h 11 min, vilket är personbästa på den här banan med en halvtimme (!). Detta trots att jag inte cyklat så värstans mycket alls i år eftersom fokus legat på löpning. Jag blev tvåa bland 81 damer som körde motionsklass (inte så många kör tävlingsklass på dessa tillställningar, ca 20 damer till bara).

Imorgon vid den här tiden sitter jag i ett tält i Kebnekaise och myser. Om det blir fint väder på tisdag (vilket det med stor sannolikhet blir!) så tänkte jag och min pojkvän springa upp till sydtoppen. Så här fantastisk var utsikten sist jag var där uppe, 2009:
1936383_123803486661_467475_n.jpg

... och jag hoppas på nåt liknande nu :).

@Blueberry vilken vacker hund! Vad är det för ras? /Hundnoob

(PS. Du är givetvis gorgeous också! :D ;) )

Han är världens snyggaste, min Billy! Det är en röd dvärgpinscher, han är ovanligt stor för rasen med sina 7 kg och nästan 34 cm i mankhöjd. :D

Han älskar fart och action och brukar hänga med när jag cyklar, annars tränar och tävlar vi agility ihop. Så himla bra hund! :love:

@snow underbar utsikt! Och haha, "litet lopp". Bra jobbat hur som helst!

Själv har jag firat in semestern med två mil på cykel, landsväg. Sjukt mysigt!

1 kg har jag gått upp. Och innan ni börjar skrika om att det inte är något alls;), jag vet :) Det är bara det att med ett kg upp så kommer min dubbelhaka (mina underbara gener) tillbaka, och den håller jag helst borta. Det märks liksom så tydligt.

Men ingen panik här inte, jag får bara försöka sluta äta godis och kakor dagligen så löser det sig nog. :)

HEEEJ beachtråden! Är tillbaka i civilisationen efter 1 vecka på Roskildefestivalen:D Det har varit helt underbart, massa fantastisk musik och total dekadens gällande mat/alkohol. Vet inte om någon varit på Roskilde men det är iaf riktigt jäkla stort (ca 70 000 som campar...) så det har blivit riktigt mycket gå hit och dit vilket jag tror bidragit till att jag bara gått upp 1 kg denna veckan;)

Varit lite halvförkyld de senaste dagarna så siktar på att ta det lugnt idag bara och se om jag kan komma igång lite lugnt med träningen i veckan, har semester en vecka till:banana:

Hinner inte riktigt läsa igenom allt ni skrivit men de senaste sidorna verkar ju lika goa som alltid:D

Just det, känner mig också nöjd med att ha ätit endast vegetariskt hela veckan, trots alla frestelser som pulled beef-burgare och liknande. Känns bra! Och denna veckan sa min pv att han vill äta helt veg med:up:

1 kg har jag gått upp. Och innan ni börjar skrika om att det inte är något alls;), jag vet :) Det är bara det att med ett kg upp så kommer min dubbelhaka (mina underbara gener) tillbaka, och den håller jag helst borta. Det märks liksom så tydligt.

Men ingen panik här inte, jag får bara försöka sluta äta godis och kakor dagligen så löser det sig nog. :)

Jag tror inte att du får dubbelhaka av ett kg upp, jag tror det sitter i ditt huvud.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka