Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Springa flera dagar på raken, om än det är kort, bör man hålla sig ifrån tills man är en van löpare. Se till att vila en dag mellan passen så kommer glädjen över löpningen hålla i sig mycket längre. :)

Jag vet att det inte är ultimat, men gjorde ändå det valet av flertalet anledningar :) Dessutom innebär det nya "programmet" att jag bara springer 8 minuter sammanlagt, delat på 8 intervaller ;) Och jag är ändå van vid att träna så det kändes enkelt och har inte gett någon träningsvärk. Idag blir det däremot ingen löpning, ska försöka hinna med en promenad i alla fall.

KL
Hur gör ni som tränar styrka hemma för att hålla motivationen uppe (läs faktiskt göra det :p)? Sätter personliga mål, går efter ett program???
 
Sv: Beach 2013, del X

Du är superduktig (och försök att inte bry dig om anonyma kommentarer)! Och ditt inlägg om din fantastiska löprunda fick mig faktiskt riktigt löpsugen så imorrn ska jag försöka få till ett pass. Bävar inför hur tungt det kommer kännas, har bara sprungit två gånger sen maran för exakt två månader sen :o
 
Sv: Beach 2013, del X

Fy faan vad du är bra! Först bra att du gav dig ut när det var allmänt motigt och sen att du sprang så fort och så långt!:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag vann utmaningen!!! Har gått/sprungit nästan 17 mil på en månad!:o:D

Jag är grymt nöjd med det iaf! Får försöka hålla i det nu med:cautious:
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Tack alla! Känns riktigt bra. :)

cherie, vi kan väl göra en pakt ändå? ;) 65 är mitt nya mål, men sen vet jag inte hur långt jag tänkte köra efter det. Är ju bara 165 cm så jag kommer ha en del att ta av fortfarande men vi får se hur det känns. :)

Okejdåååå, men vadå för pakt? Kanske borde jag sätta små kortare mål istället för att drämma till med 58 direkt? Det är så långt dit nu :p Förstår inte varför motivationen tryter för mig :cry: Så svårt att hålla koll på kalorierna då, blir lätt att jag äter balans ändå... Nu har jag hållt i det en vecka men det är fortfarande en kamp varje dag!
 
Sv: Beach 2013, del X

Överlägsen seger också! Riktigt bra gjort :)

Jag är supernöjd att jag lyckades klättra upp till en femteplats trots att halva månaden i stort sett gick bort. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Och nu blev jag lite småsur, småledsen och allmänt bitter.


Får jag slå människan som just skrev så där till mig?

Men herregud, sådär skriver man ju inte!
Alla måste väl få börja någonstans, man kan ju inte få jättestora, definierade muskler och bli av med allt kroppsfett över en kväll. Och du har ju bevisligen en styrka som är större än många medelsvensson.

Du kanske borde föreslå ett demonstrationsslag? Om nu personen har rätt i att du inte är vältränad så kommer det ju inte göra så ont :angel:
 
Sv: Beach 2013, del X

Jäklar vad grym du är! :bump: Ta med dig den här känslan nu, såna kan man leva på länge :) Och försök att strunta i såna där knäppa personer, det är de som har problem och inte du ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Okejdåååå, men vadå för pakt? Kanske borde jag sätta små kortare mål istället för att drämma till med 58 direkt? Det är så långt dit nu :p Förstår inte varför motivationen tryter för mig :cry: Så svårt att hålla koll på kalorierna då, blir lätt att jag äter balans ändå... Nu har jag hållt i det en vecka men det är fortfarande en kamp varje dag!

Pakt och pakt, men :p Tänkte bara att vi får se till att peppa varandra så vi inte ger upp!
Jag tror på små mål, att man fokuserar på ett kilo i taget. Annars kan det lätt kännas övermäktigt tror jag. För mig funkar det i alla fall att tänka "Okej, nu står jag på (t.ex.) 67,7 kg, hur ska jag göra för att ta mig under 67?"

Jag kaloriräknar ju inte, och har aldrig gjort, men jag tycker det verkar jobbigt att ha det så kontrollerat? Å andra sidan tar det kanske längre tid för mig iofs :p Vad har du för kalorimål i nuläget? Låter jobbigt att det ska kännas som en kamp!
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Idag är jag LEDIG!! :banana: Så jäkla skönt, har ju jobbat åtta dagar i sträck och kände hur jag igår kväll slutade gå på autopilot och bara däckade 21:30 :D Har sovit nästan 11 timmar nu, behövdes nog.

Jag tror min våg har blivit knäpp? 66,8 kg stod den på imorse, det är ju nästan ett kilo mindre än igår?! Och 1,4 kg mindre på fyra dagar. Men jag vägde mig fyra gånger på fyra olika ställen i huset och den visade samma. Knäppt! Men man skall icke klaga. Uppenbarligen gör jag någonting rätt.

Har tagit nya bilder också, så förbered er på nakenchock! :D Vänstra bilderna är tagna i juni förra året, då vägde jag ca 75-76 kg. Högra bilderna tagna idag, 66,8 kg så det är ca 8-9 kg mellan bilderna.

jmffram2.jpg


jmfsidan2.jpg


Och så utlovad bild på mig i jeansen :D Byxorna i sig är helt vanliga jeansblå med lagom bootcut, men vet ni hur svårt det är att hitta såna?! Har varit sugen på såna jättelänge, men det är ju "ute" så att...

jeans.jpg


Och så var jag tvungen att ta en bild på jeansrumpan, röven är stor men jag gillar den :D

jeans2.jpg
 
Sv: Beach 2013, del X

Hade ni några mål för juli? Hur gick det, och har ni nya för augusti? :)

Jag hade tre mål som var löprelaterade, de klarade jag naturligtvis inte eftersom jag knappt har sprungit i juli pga spökande vad. Mitt fjärde mål var vikt, att gå ner till 68 kg och det klarade jag ju så jag är supernöjd med det. :)

I augusti:

1) Promenader + löpning 100 km.
2) Komma igång att springa igen, 2-3 ggr per vecka.
3) Styrketräna hemma 2 ggr per vecka.
4) Gå ner 1 kg.

Så får vi se hur det går ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Varför väger du dig på olika ställen i huset? :D

Och snyggt jobbat! Snygga jeans också! :)

Jag joggade med min syster idag, hon drog upp tempot till typ 6 min/km. Endo strulade så den andra km var askort. Och inte att den kändes så för att jag var snabb utan något fel. Drygt!

Emth, grattis! Starkt jobbat! Startar du en ny då då? ;) :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha jag tänkte det men visste inte riktigt vad jag ska skriva in för tid för att det ska bli rätt? 00:00 eller 24:00 eller 12:00? hej förvirring!
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad duktig du är :)

Idag ska jag köra bodypump.Är lite nervös och har inte riktigt koll på vilken vikt jag ska ta.
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack snälla du :)

Jag har skrivit att den startar 00:00 den första i månaden och slutar 23:59 den sista.
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha! Brukar inte göra det men nu ville jag vara säker på att den inte ljög för mig :D

Hehe, såg på endo att du har ett nytt kilometer-rekord på typ 2 minuter :rofl: Drygt att den strulade! Men grymt jobbat ändå, 6 min/km är snabbt! Kändes det bra? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack Zarro :)
Vad kul med bodypump! Är det första gången du kör? Ta hellre för lätta än för tunga vikter. På mitt Friskis finns rekommendationer för hur tunga vikter man ska ta om man är nybörjare, tror jag körde 2,5 kg på varje sida första gången :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp