Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

kl

Jag skulle också vilja vara med här, så man har någon som håller koll på en. Men fattar inte riktigt, kör ni gemensamma mål? Klickade in på augustiutmaningen och såg 12 km. En annan dör ju utav 3 :nailbiting:
 
Sv: Beach 2013, del X

+ kolfinnur och Mirre

Tack! :D Har blivit mycket mer peppad nu när träningen blivit lite uppstyrd och den här tråden gör mig inte direkt mindre peppad ;)

Blev en dryg halvtimmas jogging. Springer egentligen mest för att det är mysigt, eller vad man nu ska säga. Naturen där jag befinner mig för tillfället är galet vacker och så lyssnar jag på TED-talks samtidigt vilket gör det hela ännu trevligare! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Härligt jobbat!

cili, tack! Vi kan säkert ha med stegräkning, men hur räknas det i utmaningen? Blir det omvandlat till km?

kolfinnur, tack! Hehe jag tappar vikt uppifrån och ned :D Jobbigt att känna sig så trött, men du vet ju vad det berodde på. Duktigt tränat! :)

Mirre, tack :) Det är svårt när man är många som ska vara nöjda med maten. Kanske kan ni göra lite mer "avancerad" mat på helgen när det finns mera tid? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hejsan Blåfirren! :D Vi har väl båda övergivit newbie-tråden på western :p

Klart du ska vara med här! Vi har kört en utmaning månad för månad ett tag nu, den är mest på skoj. Man loggar alla kilometer man går eller springer och den som har loggat mest får ära och berömmelse :D Och de 12 km du ser är de som har loggats totalt av alla under utmaningen. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Du går/springer efter bästa förmåga. Den med totalt flest km när månaden är slut vinner. Jag ser det mest som motivation att ge mig ut och gå, inte som att jag till varje pris måste vinna. Häng på du! Och skriv dina initialer här så vi vet vem som är du :D
 
Sv: Beach 2013, del X

cili, tack! Vi kan säkert ha med stegräkning, men hur räknas det i utmaningen? Blir det omvandlat till km?


Den räknar om till km. Vet inte riktigt var den får steglängden ifrån (kanske räknas på nåt sätt utifrån längden på personen?), men det såg rimligt ut när jag räknade på det. Kolla in min profil så ser du från tidigare idag :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Apropå initialer, vem är A.J i augustiutmaningen? Kul att veta vem som är vem :)

Aha, nu ser jag! :) Jamen dåså, hojta på Emtherlia så får hon fixa ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hehe ja, min häst var inte ämnad för reining i slutändan, hon hoppade alldeles för högt! ;) Sen tål inte mitt självförtroende sådan liten tilltro till sin egen förmåga i dagsläget. Aha, man loggar via appen då eller?

En liten presentation utav mina ambitioner är väl på sin plats. Har nyligen tagit körkort och därmed försvann alla stallpromenader så jag är livrädd att bli försoffad och chipsgalen. Gick upp 4 kilo under sommaren till följd utav just mycket chips :o En del är borta men vill tillbaka till "min" vikt. Bli starkare, få bättre kondis och orka mer liksom. Rätt nöjd med hur jag ser ut så räknar inte kilon maniskt. Försöker jogga, cykla och simma regelbundet samt äta bättre. Har fula ärr över magen sedan ett flertal operationer som ger den en osmickrande form även om jag är smal. Liksom diken, gropar och ja, lite stjärtformad, hehe (snett ärr). Vore ju skönt om den kunde räta ut sig lite till följd utav ett sundare leverne. Och slut med center och OLW grilled cheese & onion! :rage: En center ibland går an.

Igår gick jag en långpromenad och åt en hel gurka på egen hand, vilket får anses som bra. Idag har det blivit bra käk och en springtur på drygt 3 km.

Edit: Jag är ET
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Sjukt vad duktiga ni alla är!

Jag har varit förkyld och hållit uppe nästan en vecka men körde igång i måndags igen. Har också bytt program på gymmet, nu hoppas jag att jag ökar lite (MYCKET!) till! Kör enligt Jim Wendlers 5/3/1 nu efter att ha fastnat på en ny platå där jag ledsnade. Körde då 3x5 reps (i alla övningarna) 80 kg i knäböj, 52 kg i bänk och 97,5 i mark.

Har sprungit 6,5 km efter mitt monsterbenpass i måndags där jag dog lite och sket i de sista 500 metrarna :angel: Ska försöka springa milen på lördag.
 
Sv: Beach 2013, del X

Och för att posta ett tredje inlägg på väldigt kort tid: Jag slog precis personligt rekord!!

Novell:
Skulle ut och gå under tiden maten lagade sig själv i ugnen. Så jag gick ut i kläderna jag jobbat i (slitna gamla walkingskor, jeans, vanlig bh, spetslinne och grovstickad tröja), ovanpå det tog jag vindjackan från jobbet (storlek gigantisk). Och så gick jag. Sen fick jag för mig att idag, det är dagen då jag ska prova att springa en kilometer i sträck. Och går det inte så går det inte, då skulle jag ju rent teoretiskt kunna skylla på jeansen, skorna, den jättestora jackan, de alldeles för många klädesplaggen... Så jag började springa. Vääääldigt långsamt, bara för att ha större chans att klara min kilometer.
Den där kilometern närmade sig, mer och mer. Sen lyckades jag pausa endomondo i farten, upptäckte det nog lika fort igen, fortsatte springa. En kilometer kom, sen skulle jag bara springa fram till stoppskylten och sen gå hem. Men det kom ju inga bilar på 90-vägen just då, så det var lika bra att springa över. Sen hade jag sprungit i tio minuter. Eftersom jag precis läst Martina Haags bok Heja Heja där hon skrev att första gången hon testade hur länge hon kunde springa så kom hon upp i tolv minuter, då kunde ju inte jag vara sämre. Så jag fortsatte. Tolv minuter kom. Jag ville ju inte hamna på samma som Martina, minst 13 skulle jag ha. När jag väl nådde 13 minuter så hade jag ju ändå kommit en bit mot min andra kilometer... Skulle jag inte kunna nå den också? Då skulle jag ju bli extra mycket värd min träsork som jag köpt till mig själv för ett tag sen för att jag skulle ha den i första-kilometern-utan-att-stanna-present. Så jag sprang, och sprang, och sprang - och vips var jag hemma igen och slutsumman stod på 2.08 km. Och jag har inte stannat en enda gång, inte ens för en mikrosekund. Fy fan vad bra jag är!!
Kan jag springa i 17 minuter 18 sekunder i sträck, 2 km långt, i sånna kläder och skor - då lär jag snart klara 3 km i min vanliga löparutrustning.


Edit:
Glömde bilden på sorken. Så här såg han ut i butiken, snart ska han komma ut ur sitt presentpapper igen
20130711-114932.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Tack!!
Det känns så himla bra att bevisa för min egen hjärna att både konditionen, musklerna och knäna orkar och klarar mer än bara intervallträning. Och att jag kunde få ihop två kilometer utan att ha sprungit på en månad känns helt otroligt. Nu vågar jag tro att den där milen kan bli verklighet någon gång!

Tänk om min kirurg, som gjorde båda knäoperationerna, kunde få se mig nu. Jag vill nästan skicka ett tackbrev, kan man göra sånt?
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja precis! :) Man kan även lägga in i efterhand.

Hehe, såg dina initialer och det första jag tänkte på var equi-terapeut :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Blev jättesugen på nya löparskor nu!
Det får bli inköp av det nästa månad tror jag allt. I trekilometerspresent.
 
Sv: Beach 2013, del X

Grymt jobbat! :eek:
Bara att springa i jeans är ju en prestation i sig.
Superbra jobbat ju!
Vad söt sorken var :love:

Tänkte på dig idag muppia, undrade var du tagit vägen :)
Hoppas nya programmet går bra

Blä jag har ont i halsen, hoppas det ger sig till i morgon så jag kan springa.
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Kl.

Inte nog med att ni tränar som galningar, ni skriver som galningar med! Riktigt inspirerande hörri, både att läsa om era löpframsteg och se bilder! Grymt bra jobbat!

Dagens pass var ben, jag var trött (och hungrig) efter första dagen på nya jobbet och kom iväg sent till gymmet. Började med knäböjen, var som mest uppe på 80 kg och runt 2-3 reps i de seten. Avslutade med lite stoppböj, det var fruktansvärt så det ska jag nog fortsätta med. :D Sen benpress på 200 pannor x 10 i tre set och sen lite bensparkar och lite bencurls och lite rumpa och lite vader. Ett helt godkänt pass med tanke på omständigheterna, alltså.

Imorgon är det vilodag på riktigt, som i, jag ska inte ens gå en promenad. Det blir nog gött, har inte haft vilodag sen i lördags.
 
Sv: Beach 2013, del X

Hur gick bodypumppasset? :)

Zass, haha, ja visst sprang jag snabbt? ;) nej, tänkte sätta mig och kolla hur långt det verkligen var och korrigera det, när jag har tid att sitta vid en dator - det är jobbigt med semester! :D ikväll har jag ätit chips, druckit vin och whiskey och varit allmänt obeachig. Å andra sidan kollade jag endomondo, hittills 6,5 h tränade den här veckan, det är starkt! :D

Zass, körde du pass eller styrka hemma? Fick du träningsvärk? ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Gryyyymt jobbat cili! :banana:

Välkommen bluefish! :)

Mirre: kan du inte motivera att dra ner på färdigmaten med ekonomin som sporre då? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp