Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Ha aldrig uppehåll från bodypump. Om ni har det, kör det aldrig igen. ;)

Rygg och ben fortfarande dyngsura 40 min efter passet. :p

Men jag har blivit starkare i axlarna, inte ont i dem under bröstlåten och kunde höja vikterna på axellåten. Inte på rygglåten dock, fick snoront i underarmarna.

Men nu när det är avklarat känns det bra! Ska ev jogga ikväll, om jag känner mig fräsch. :) det är SÅ roligt att vara igång igen!

Vad tränar ni idag?

Måste ju kännas härligt med ett sånt pass :D

kl
Själv har jag ben idag, har försökt peppa och förbereda mig själv hela dagen till detta. Benpassen är ju så jobbiga :p
Tror för övrigt att jag ska lägga om mitt träningsschema till 2-split och köra de passen 2 ggr/veckan och resten cardio.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag vill också bodypumpa! Får bli imorgon. Sats hävdar dock att jag inte avbokat dagens pass, det gjorde jag visst! Aja, skit samma.

Får bli en långpromenad ikväll när det är lite svalare, med bara en hund. Ovant...
 
Sv: Beach 2013, del X

Regnet och åskan är borta, kvar är värmen och kvavheten:/ men men, ska ge mig iväg på en promenad strax. Sen är jag lite sugen på att städa, haha! Får se om det sitter kvar efter promenaden, laga mat och ätandet;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har sprungit idag. Passade på innan jobbet så 06.00 gav jag mig iväg för dagens springtur :D Skönt att ha det gjort!
 
Sv: Beach 2013, del X

Oj vad duktigt och hurtigt!

Congeria: Men ben är ju också skönt just därför! För att man kan ta i så in i helskotta och verkligen göra slut på kroppen! Hoppas det gått bra :) Tänkte köra ben imorgon!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, faktiskt. :)

Hur lång tid tar det att köra 2split och hur delar du då? Jag kör triceps biceps och bröst på 45 min, rygg skuldror på 45-50, men jag vet inte om jag måste lägga om det och lägga till fler set eller övningar, har aldrig träningsvärk längre av det. (Benpass har jag inte plockat fram något bra pass ännu, bara kört det en gång. ) har du kört nu? :)

Jenka, ja det är roligt faktiskt. :) hoppas att jag kommer att kunna köra crosstraining på söndag som tänkt, bra instruktör med bra musiksmak då. Musiken gör mycket faktiskt. :)

Emth, bra att du ger dig ut iallafall! :
Och addan, wow, strongt! Men det är ju rätt skönt när man väl kommer ut. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tycker inte att jag kan köra tyngre och fortfarande göra övningarna korrekt. Då orkar jag liksom inte så jag slarvar i utförandet.
 
Sv: Beach 2013, del X

Det var skönt tills jag såg en blixt och det började regna.

Är glad att jag sprang imorse dock, det är sjukt varmt och kvavt här!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tycker inte att jag kan köra tyngre och fortfarande göra övningarna korrekt. Då orkar jag liksom inte så jag slarvar i utförandet.

Aha, ja det är ju inte meningen såklart.

Ja då vet jag faktiskt inte. Min egen lösning är alltid att köra tyngre när jag känner att kroppen blir starkare och inte "får ut något" av träningen. Fast vissa rörelser behöver man bara etsa in i muskelminnet först så kroppen vet hur de ska utföras fast det blir tungt. Ge det några veckor då på mindre vikter och börja öka på när du känner att kroppen vet vad den ska göra?
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha ja, lite ökade jag faktiskt då! Hade en snitthastighet på 6,12 min/km så det var väl rätt okej! Fast man tror att man har blivit galen när man ger sig ut så tidigt :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Har ni märkt att kroppen "reagerar i efterhand"? Gud det blir så flummigt förklarat men typ som att kroppen inte reagerar på det man äter förrän efter 2-3 veckor? Hoppas min kropp inte är seg i reaktionerna på semestermaten..

Japp, det tar ett tag innan syndande eller skärpning märks. Lätt att tro att man kan synda hej vilt, för det händer ju ingenting... Men efter ett tag så minsann, DÅ märks det. :cool:
 
Sv: Beach 2013, del X

Japp, det tar ett tag innan syndande eller skärpning märks. Lätt att tro att man kan synda hej vilt, för det händer ju ingenting... Men efter ett tag så minsann, DÅ märks det. :cool:

+ resten som svarat

Ja men då är det inte jag som är helt galen ändå. Inte så att jag går upp i vikt av pizzan jag åt för tre veckor sedan men jag är lite halvt orolig för 2-veckorssyndandet utan träning nu. Får helt enkelt skruva upp träningen och försöka kicka igång kroppen :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja jag har flera gånger tänkt "Hur kan jag gå upp i vikt nu, så nyttig som jag är?". Sen visar det sig när jag tänker efter att jag haft en lång, syndig period före denna nyttiga period... ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

:D tänkte göra det i morgon, vet inte vilken tid jag går ut än dock.
Men skönt och komma ut innan det är som varmast. finns morgonsim här också så lurar lite på om man kan ha badkläder under och gå förbi där på hemvägen. Skulle ju sitta fiiint med ett dopp efter löpturen.

Blir bio och kinamat på kvällen sedan också, så är bra om man kan ta ut sig lite innan ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha jag har också upplevt det några gånger! Men då har jag tänkt att det inte kan vara så. Bra att höra att andra också upplevt samma sak.

Lite lustigt ändå med tanke på att kroppen borde "reagerat" på den dåliga maten innan den passerat kroppen. Låter konstigt som någon sa tidigare i tråden att onyttig mat liksom "ligger kvar" i kroppen och kroppen lagrar det i efterhand?

Nåväl, kroppen är lustig ibland!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, det är skönt på morgonen! Fast man behöver ju inte ge sig iväg vid 6 om man inte måste :p

Jag hade nog inte haft badkläder under, känns som att det kan bli obehagligt!
 
Sv: Beach 2013, del X

Morgonsim är härligt, nästan lika fint som nattbad. :love:
edit: Håller med addan om att det kanske kan vara lite obehagligt att springa i badkläder. Fast nu när jag skriver det kom jag på att jag gjorde det förra sommaren, när jag sprang (väldigt) kort på stranden och avslutade med ett dopp. Och det gick ju bra, det enda var att det tog lite tid att torka, så när jag tog på linnet igen blev det tjusiga blöta fläckar efter sport-bhn som inte hunnit torka helt. Superhett! :P Slutsats: jag röstar fortfarande på morgonsim!


KL
Har haft en rätt fin vecka såhär långt, simmade i måndags, och har tränat på gymmet onsdag, torsdag, fredag, lite olika med core och styrketräning. Jag är inte så strukturerad som ni andra, med speciella pass för olika delar av kroppen, det blir lite som det blir, även om jag kanske fokuserar på något lite extra under ett pass.

Jag har däremot upptäckt att jag numera svettas som en gris när jag tränar, och det i princip oavsett vad jag gör. Nog för att det är extra varmt på gymmet nu när det är så varmt ute, men det borde inte påverka så mycket. Det är nog bara mina svettkörtlar som vaknat till liv. Det konstigaste är dock att det är nästan bara ansiktet/huvudet (hårfästet och pannan skulle jag säga) som jag svettas sådär galet mycket om. Jag skojar inte att det droppar från näsa och haka när jag hållit igång i en kvart. Och det är väldigt omysigt när det rinner in i öronen innanför hörlurarna. Superfräscht!

Och är glad över att jag fått klart för mig hur jag ska göra till hösten. Jag ska börja plugga och samtidigt söka jobb, så får vi se hur det går. Och jag har fått ok från min chef att ta semester den sista 1,5 veckan så jag kan vara med från början på plugget, vilket också betyder att jag kommer hem 1,5 vecka tidigare än tänkt. Glaaaaaad! :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp