Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Well, dagen började bra. Sedan köpte min kollega godis på lunchen och jag kunde inte låta bli att smaka några bitar. Och nu när jag kom hem hade mamma köpt en B&J-smak som jag inte testat innan. God var den iallafall :D Bättre lycka (eller karaktär) imorrn!
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Idag gick träningen sådär. Planerat att springa 4 km men efter 2,5 km var hunden jag hade med mig helt slut och jag hade inte hjärta att fortsätta springa, fick gå sista 1,5 km. Typiskt eftersom benen kändes lätta!
 
Sv: Beach 2013, del X

Att träna tar bara en timme ca. Det finns med andra ord gott om tid för att göra annat på också.

Tänk på framstegen, hur det känns när du når dit (vare sig det gäller vikt eller löprekord).

Jag är för tillfället hög på endorfiner efter varje träningspass. Dessutom har jag mycket lättare att få till bra rutiner i övrigt (mat, få saker gjorda, självkänsla) när jag tränat.

Kl
...och just därför har min vilodag varit usel. Peppad i morse men sen har jag ätit en hel del onyttigt och inte ens tagit en promenad.
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Idag har jag kört intervaller, 6 km inklusive uppvärmning/nedvarvning. Snittempo 7,18. Känns helt okej med tanke på att jag går så långsamt mellan intervallerna :p

För övrigt var jag för första gången på tre år under 60 kg imorse! :banana:
De går bra nu :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja tror det är värmen, trodde det skulle bli åska idag men nej :meh:
Bra jobbat med löpningen :)

På tal om sporttoppar, jag har ett lila linne från Nike som jag köpt på sportamore.
Superbra och håller boobsen på plats, tyvärr åker det upp när jag springer vilket är rätt störande. Men bortsett från det så är jag nöjd.

silkisif: Grattis till vikten! :)

Wysiwyg: Man får motivera sig med hur bra det känns efter träningen sedan.
Tjata på sig själv lite ;)

Chili: Låter kul med dansen :)
Provade på afrikansk dans en gång, jätteroligt och jobbigt som tusan. :D

Sleepan: Låter som att du har det super där nere. :)

Zasso: Hoppas halsen blir bättre, hemskt med halsont ju.

addicted: Skönt med semester, låter härligt med västkusten också.

Blev inte mycket till motion idag.
Tänkte ta en springtur, kommer ut och inser att det är för kvavt för att springa.
Men gå kan man ju alla fall göra, kom inte ens halvvägs innan jag hade stora svärmar av flygmyror runt mig, på mig, i håret överallt! Äckligt! Konstaterade att den väg jag tänkt inte skulle bara speciellt lyckad plus att bristen syre gav en lagom trevlig huvudvärk. Nästan hemma såg jag att jag missat och starta endo, så kunde inte se hur långt (kort) jag gått.

Körde plankan när jag kom hem och startade endo, körde 3x 1 min på plankan och konstaterade att jag nog får ta och börja köra på tå nu istället. Sedan var sonen uppe och sprang så fick gå upp en sväng, gick ner och då var han uppe igen. Så motivationen dog lite där, tog lite kvarg och satte mig här, då upptäckte jag att jag glömt stänga av endo. Heja mig...
Inte har jag duschat än heller.

Längtar nästan lite till hösten nu, är svårt att hålla igång nu när det är så jäkla varmt. Vill bara sitta i solen med min knep och knåptidning ju :D
Dessutom vore det skönt och springa utan alla dessa förbannade insekter. Nackdelen är ju att det blir mörkt tidigare då. Hund ja tack.

Jag hoppas få jobba/praktisera i aug. Vill verkligen få råd med gymkort också, är så surt och ha gymmet på gångavstånd, tar bara några min och gå och sedan inte kunna gå dit.

Hur gör ni med vatten när ni springer?
Är ju nästan ett måste att ha med nu, men känns så klumpigt och springa med flaskan i handen. Vill ha händerna fria då och inte behöva bära något.
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha, vet inte om det heter så annat än i mitt huvud. :p men det jag menar är ju att alla varierar upp och ner i vikt i rn cykel om ungefär en månad. Säg att jag ligger still i vikt på typ 75 kg. Då kanske jag väger 74,5 vecka 1 i cykeln, 75 vecka 2, 75,5 i vecka 3 och 76 i vecka 4, sedan kommer mensen och en rasar ner till 74, 5 igen. Att kroppen normalt sett har en cykel där den varierar något eller några kg under cykeln fast kroppen står still i vikt på lång sikt.

Och det jag märkt när jag loggat vikten är att den går upp och ner under tre veckor, medan menscykeln är på drygt fyra veckor.

//rekordhållare i flest antal användande av ordet "cykel" i ett inlägg på buke. ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kan du inte springa tidiga morgnar eller sena kvällar sådana här dagar? Dricker du lite innan och efter borde det funka isf? Jag orkar inte släpa med mig vatten, känns otympligt och så tycker jag att jag blir så skumpig i magen när jag dricker och sedan springer. Men skulle jag behöva skulle jag satsa på camelback eller halvfylld vattenflaska jag bär på. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack alla för pepp! Blev ett grymt överkroppspass på gymet, fokuserade på axlar, bröst och mage men körde även lite rygg och armar.

Så najs! Tänkte mitt i några set att "ja, det är för det här jag håller på" när det var som jobbigast. Så nu känns det bättre!

Men nån jävla IDIOT har tagit min cykel!!!!!!! :cry: :arghh: :rage: :devil: Min fina fina cykel som jag fått av mormor och är det käraste jag äger typ. ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
 
Sv: Beach 2013, del X

Jo sena kvällar funkar, mornar funkar på helgerna när inte sambon jobbar :p
Funderar på att satsa på det på lördag. Lite sugen på att sticka ut en vända nu igen ;) Undrar om de satans myrorna är igång än.

Ja det är nog enklast, är bara bökigt och ha flaskan med sig.
Blir lätt väldigt torr i halsen bara av den varma luften.

Wysiwyg: Nej vad surt med cykeln!
Mycket cykelstölder nu, har varit här i området också
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag är JÄTÄDUKTIG på att dricka vatten, tack och lov.
Och jag är dessutom jätäduktig på att cykla.

Cyklade min värsta runda (Skutberget) idag. Den är knappt en mil, men alldeles fruktansvärd med sina blöt- och kladdhål, gropar, stenar och hysteriska rötter. "Teknisk stig"är bara förnamnet. Det är verkligen ett träningspass för hela kroppen. Jag var både snabbare och modigare än vad jag har varit förut, så jag är mycket nöjd :)

Och trött.
Dock inte lika trött som jag var här:

img_20130725_202313_51f189a4e087c35aee38a689.jpg




Här är min bästa del av banan, efter värsta blötan och mellan två galna sträckor med galna rötter. Smal och slingrig underbar stig :love:

img_20130725_213427_51f189929606ee2831849b12.jpg
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har läst någonstans att man ska dricka ca 3 dl (utöver det som vanligen slinker ner) 2-3 timmar före löppasset. Jag tycker det fungerar bra, och dricker lite extra hela tiden före och efter passen nu i sommarvärmen. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja jag längtar! En vecka till sen så får jag äntligen min semester!

Jag brukar inte ha vattenflaska med mig när jag springer. Dricker innan jag ger mig iväg, och sen står jag ut helt enkelt. Blir också torr i halsen, men jag skulle inte orka släpa på en flaska ändå så!

Blueberry: Herrejösses, jag hade aldrig vågat cykla där tror jag inte. Jag hade träffat ett träd! Springa kan jag göra istället dock :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag håller med dig om att det är jättejobbigt när man blir torr i hela munnen och halsen! Glömmer jag ta med mig vatten brukar jag stanna till vid första bästa bensinmack eller café. Det finns små handhållna löparflaskor (typ 2.5 dl) att köpa om du inte ska springa så långt, annars funkar vätskebälte bra om du springer längre.
 
Sv: Beach 2013, del X

Får köra på att dricka före och efter då :)
Hehe nej usch, hade inte heller vågat cykla där.
Gå eller springa däremot :)

LLaika: Ja det är hemskt när det blir så, finns inga bra ställen och stanna till på här heller. Om man inte springer förbi kyrkan för då kan man dricka där, kallt och gott vatten där man kan fylla på vattenkannor och sådant ;)

Vätskebälte har jag funderat på, eller sådan där vätskeryggsäck.
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha jag förstår :D Jag har ingen sådan viktcykel, bara går upp precis innan mens, sedan rasar allt igen från en dag till en annan. Men nu förstår jag vad du menar :D Haha.

Härligt att du klarade banan så bra, Blåbäret. Du verkar ha så skoj ihop med din cykel :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Idag börjar utmaningen på ordentliga-kaloriräknar-perioden... Ska ut till skärgården med sambons familj över helgen. URK! Jag tror inte ni kan föreställa er vilka mängder det äts och fikas där. Det är som en enda stor mat- och godisorgie! Hej å hå, here we go!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp