Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Ja, jag kände mig grym. Fast jag sprang sjuuukt långsamt men jag tänkte att så länge det är konditionen tar den sig snabbt.

Bea att du tappat så mycket redan! Jag hoppas att jag tappar lite pga mensen, men generellt är min viktcykel inte samma som menscykeln.

Och ja, träning och semester hjälper nog lite mot småätandet. Kommer dock nog inte hjälpa mot min vinkonsumtion, haha. ;) men ja, så länge jag bryter vanan med småätandet. Vad är din bov? :)

Långsamt eller inte, bra jobbat oavsett! Och ja, du får pröva att väga dig efter mensen också då, om det möjligtvis ändå kanske kan hänga ihop. Jag samlar alltid på mig massor med vätska (?) dagarna innan mens som jag senare brukar droppa när mensen dyker upp. Brukar oftast vara ganska exakt 1 kg. Coolt med kroppen, att den följer ett sånt tydligt mönster ändå...

Haha ajdå, kan du inte försöka ställa upp "regler" kring vinkonsumtionen också eller blir det för mycket ax en fixidé då? Inte jättekul att ha förhållningsregler på semestern heller. Min bov är att jag älskar all mat och gärna äter lite för mycket, och väldigt gärna tar lite fikabröd eller glass eller så. Svårt att hålla på kalorierna då :p Så när jag ligger på underskott tycker jag oftast att livet är ganska tråkigt, inga utsvängningar varesig vad gäller mat eller sött :wtf: Men jag fuskar ju ibland (inte nu dock, gått upp alldeles för mkt).
 
Sv: Beach 2013, del X

Heja Mammas vad grym du är! Najs sätt att inleda semestern :D

Jag jobbar idag och motion blir den vanliga promenaden. Halsen känns lite bättre :) Ska köpa kvarg och äpple så jag kan äta det som mellis på jobbet istället för allt vitt bröd som man får ta av... En riktig fälla!
 
Sv: Beach 2013, del X

Inte riktigt än, fortfarande ca 3 kg kvar till 62 där jag var i våras men men :D Snart så!!

Förresten är det toppenbra att du planerar med mellanmål och så vidare, det är ju ofta sånt man faller på när blodsockret sjunker och hunger gnager... Då är det där vita brödet ganska oemotståndligt :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har ett gäng svarta också, men har inte upplevt problemet. Jag har ett par trekvarts från soc, Reebok hellånga och något par till i svarta. Men kom precis på att jag har ett par grå och blå i samma modell från soc som jag inte upplever som genomskinliga, de är klarblå eller grå med rosa och klargröna detaljer, fanns på stadium. Men jag hittade dem på rea för någon månad sedan så de kanske inte finns kvar... annars, shorts över tightsen? :)

+ emth, tack för tips om toppar!

Cherie, äh så mycket blir det inte ändå, och att dricka några glas ett par gånger i veckan under högsommaren känns inte så farligt iom att jag dricker extremt sällan under vintern. Nöjd med att jag inte är röksugen. :) och det som är skumt med min vikt är att när jag vägt mig dagligen har jag haft en viktcykel om cs 3 veckor, menscykeln är typ drygt 4. Lite udda kanske. Men grymt av dig att du fixar att hålla dig så bra med vad du äter. :)

Zass, tack! Och ja, kvarg och ett äpple låter bra då. Funkade det bra? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Det är för vaaaarmt, men jag har planerat att cykla idag så nu jävlar ska jag ta mig ut.
Att jag för tillfället ligger i sängen men både mens- och huvudvärk ska vi alltså inte tala om.
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

I'm back! Landade i Sverige i söndags och har spenderat några dagar ute i sommarstugan. Tog med mig springskorna men har inte varit ute något alls.. När vi var på Ibiza längtade jag efter träningen och nu känns det som att den håller på att ramla bort. Har ätit så enormt dåligt utomlands och även nu i stugan (hello godis-, chips- och läskälskande familj, min karaktär suger).

Pepp please?

Min halvdana plan är att köra överkropp idag, springa imorgon fm (ställa klockan på 8 :eek: ), ben imorgon kväll och sen får jag se hur det känns. Möjligtvis kan jag ta ben på lördag istället.

Kan ni inte bara komma med något klokt och träffande och säga något klokt som gör att jag på riktigt inser hur mycket jag saknat träningen och att jag ju gillar att träna väldigt mycket egentligen? Och att det INTE ger mer att ligga i soffan och slappa än att vara ute och springa/gyma.
 
Sv: Beach 2013, del X

Tyvärr lämnar jag Skåne nästa vecka :( Men dansen satte verkligen sina spår, insåg vad jag saknar att dansa! Har dock aldrig gått på pardans förut, kan bara lite bugg. Det är lite jobbigt att ens misstag direkt påverkar ens partner, men med rätt 'lärare' var det jättekul och man (jag) lär sig snabbt! Det var några som undrade om jag dansat länge, det tyckte jag var lite roligt. :D En äldre, dansk herre på väl över 60 år snurrade mig över dansgolvet som tusan och jag kunde inte sluta skratta. :D

Ikväll blir det nog chill för min del. Är trött och känner att det här med ledighet ska bli fiiiint. Har bara gått hem från Uni och stått upp hela dagen på labbet, that's it idag. Imorn är min sista officiella jobbdag! Sen ska jag hjälpa till lite på lördag bara, annars är min tid i Lund redan slut. Hur gick det till egentligen..? :cautious:

Augusti hoppas jag bjuder på många och långa promenader, med och utan hund. Utflykter till nya fina platser i naturen där man kan vandra. Måste nog finna lite motivation till att träna styrka hemma också!

Vad är era augustiplaner?
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Känner igen det där! Efter min semesterresa förra året kom jag faktiskt aldrig tillbaka i rutinera igen. :o Hade på tok för mycket att göra och prioriterade bort träningen.
Gå inte i samma fälla som jag gjorde! Jag var i jättebra form innan resan och nu är allt det borta. :p Bara kom igång och GÖR DET, tänk inte - bara kör! Efter några gånger har du nog lyckats bli endorfinberoende igen och då går det mer av glädje!
 
Sv: Beach 2013, del X

Glöm inte att dricka vatten när du cyklar sen! Varma dagar är inte att leka med, har jag märkt...
 
Sv: Beach 2013, del X

Kan trösta dig med att min diet ser ut på samma vis! ;)

Kl

Har det så vaaansinnigt gött här i Spanien, men jag vet att jag kommer få jobba när jag kommer hem, haha. Värt det dock! :) ingen löpning so far - så jävla varmt. Får se om det blir något eller ej. Hårdträning när jag kommer hem iaf för då är det bara 3 veckor kvar till lopp! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Åt det inte idag, jobbade så kort pass att jag inte behövde mellanmål. Men jag brukar ju äta det i skolan så jag vet att det funkar riktigt bra :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hej igen! :) Har du haft det bra? Bara stick ut och träna med dig, känslan efteråt är oslagbar! Slappa på soffan kan man göra med gott samvete efter träningen ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

SEMESTER är mina augustiplaner :D

Ska först till västkusten några dagar, sen till Spanien en vecka. Sen blir det nog någon dag i Sthlm och några dagar hos mina föräldrar :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Augustiplaner... Jobba fram till 11e, sen vara ledig med sambon som har semester och samtidigt plugga inför en omtenta. Förhoppningsvis är jag igång med träningen ordentligt då också. Orienteringstävling någon dag eventuellt, och fira mammas och sambos födelsedag. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kan du inte leta fram det där härliga inlägget du skrev för ett tag sedan precis när du varit ute på en springtur? Och så vet du att det känns så mycket bättre i kroppen när du kommit igång lite, plus att det inte tar speciellt lång tid innan du är inne i det igen om du bara kommer igång och kör ett par pass. Go go go nu! :banana: :D
 
Sv: Beach 2013, del X

+ Jenka:
Tack för tipsen! SOC och Reebok har jag faktiskt inte testat, vi hari nte do mmärkena på jobbet men jag får väl släpa mig till grannbutiken ;) Den Nikemodellen jag har nu sitter verkligen katastrof på mig men det kan ju vara värt att prova lite andra modeller isåfall.

Wysiwyg: Det är tungt att komma tillbaka om man släppt rutinerna! Man glömmer snabbt hur roligt det är och hur bra det känns efteråt. Om du bara kan tvinga dig iväg de två första passen tror jag du hittar flytet igen. Jag brukar försöka tänka att "om jag klarade det där superjobbiga passet förut så orkar jag ta en lätt löptur idag", så att man jämför dagens pass med något tufft så det upplevs mindre jobbigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp