Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Fy fan vad surt med cykeln alltså! :( Idioter som inte kan låta bli andras grejer!

Men skitbra jobbat med gymmet! :banana:
 
Sv: Beach 2013, del X

Förstår att det blir en utmaning, vid såna där tillfällen är ju äta det enda man gör känns det som :p Heja heja!
 
Sv: Beach 2013, del X

Idag börjar utmaningen på ordentliga-kaloriräknar-perioden... Ska ut till skärgården med sambons familj över helgen. URK! Jag tror inte ni kan föreställa er vilka mängder det äts och fikas där. Det är som en enda stor mat- och godisorgie! Hej å hå, here we go!

Oj hjälp, förstår precis! Verkar som att alla familjer frossar i stora mått när de sammanstrålar :D

Men var inte för hård mot dig själv heller även om du vill räkna kalorier :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ställde mig på vågen idag och tänkte att jag skulle lipa hela förmiddagen. Har känt mig rätt smal faktiskt men bortförklarade det med att jag lever i förnekelse :D

I alla fall så har jag gått ner ett kilo sen innan jag åkte på semester. Om det är blodvolym, vätskeförlust från musklerna eller nåt annat träningsrelaterat vet jag inte men jag har i alla fall inte gått upp! :banana:

Har ni märkt att kroppen "reagerar i efterhand"? Gud det blir så flummigt förklarat men typ som att kroppen inte reagerar på det man äter förrän efter 2-3 veckor? Hoppas min kropp inte är seg i reaktionerna på semestermaten..
 
Sv: Beach 2013, del X

Fy fan vad surt med cykeln alltså! :( Idioter som inte kan låta bli andras grejer!

Men skitbra jobbat med gymmet! :banana:

Ja! Jag ska gå och leta på stan idag och ringa runt till cykelreparatörer och höra efter om de lagat någon cykel som matchar min. Sen kan det ju hända att den ligger slängd i något dike när tjuven upptäckte att den hade fetaste punkan..

Tack! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh sånt är riktigt jobbigt! Problemet är ju oftast att man inte har så jättemycket att göra utan man väntar hela tiden på att äta.

Men jag känner igen det där, äta var 4:e timme och fika var 2:a timme typ. Man är ju mätt flera dagar efteråt;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tycker min kropp reagerar ganska snabbt faktiskt, inom ett par dagar definitivt! Äter jag pasta blir jag uppsvullen inom en timme, äter jag godis sätter min mage igång inom 10 timmar;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Har ni märkt att kroppen "reagerar i efterhand"? Gud det blir så flummigt förklarat men typ som att kroppen inte reagerar på det man äter förrän efter 2-3 veckor? Hoppas min kropp inte är seg i reaktionerna på semestermaten..

Det där låter ju jättekonstigt? Om man inte kontinuerligt äter fel i 2-3 veckor förstås. Maten åker ju ut inom ett dygn så att det innehåll kroppen vill åt ska ligga och förvaras i 2-3 veckor känns konstigt?

Fast jag har ingen aning egentligen, bara gissar :p

kl

59,4 idag, alltså -0,4 kg från igår!
 
Sv: Beach 2013, del X

Min kropp reagerar definitivt i efterhand! har jag en svullardag har jag såklart mer vätska i kroppen dagen efter, men äter jag 200 gram choklad per dag (som jag gör i perioder) så lägger jag inte på mig fett förrän efter 2-3 veckor, därför har jag jättesvårt att bryta såna perioder. Likadant åt andra hållet, men "smalkänslan" kan komma snabbare för att man tappar massa vätska, fettet tar mer tid innan det minskar på mig.
 
Sv: Beach 2013, del X

Känner för övrigt igen det där med familjesemester och ätande. Min familj
har rätt bra vanor till vardags men det spårar ur direkt första semesterdagen, och det är
tufft att stå emot när alla andra frossar.

Idag körde jag förresten mitt bästa benpass på länge på gymmet, så jag väljer att tro att det var gårdagens glassfrossa som som är orsaken!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ha aldrig uppehåll från bodypump. Om ni har det, kör det aldrig igen. ;)

Rygg och ben fortfarande dyngsura 40 min efter passet. :p

Men jag har blivit starkare i axlarna, inte ont i dem under bröstlåten och kunde höja vikterna på axellåten. Inte på rygglåten dock, fick snoront i underarmarna.

Men nu när det är avklarat känns det bra! Ska ev jogga ikväll, om jag känner mig fräsch. :) det är SÅ roligt att vara igång igen!

Vad tränar ni idag?
 
Sv: Beach 2013, del X

Härligt att vara igång igen! :)

Jag har promenerat med en kompis, nästan 7 km. Lite känning i benet sista 300 meterna dock, har stretchat och masserat. 5 km transportcykling blir det också, jobbar ikväll. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Du är ju tokig! Att du ens kan stå upp efter ett sånt pass:p

Idag vet i fasen, ska försöka hinna med en promenad om vädret slutar äckla sig. Kvavt, åska och duggregn på det. blä
 
Sv: Beach 2013, del X

Oj, skönt att du kunde gå såpass långt, och hoppas att det känns fortsatt bra nu med benet. :)

Emth, knappt. :p trist med sånt väder, här har vi strålande sol. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp