Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Fast det kommer även efter jag har ätit en rejäl måltid, så i det fallet tror jag inte på för lite kcal. Det är inte heller sötsug utan lite lätta hungerskänslor bara, som visserligen är lätta att ignorera. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Nej då är det nog något annat som spökar:)

Bara en tanke jag hade som jag kom på helt nyligen. När jag ätit mindre har jag blivit hungrigare och orkat mindre (no brainers egentligen, men det tog tid för mig att komma på detta:D)
 
Sv: Beach 2013, del X

Rätt logiskt egentligen :D

Aaahh bara för det blev jag assugen på nachos!!! (tack niffe och wysiwyg för det! :mad:) vill haaaa. Tur att det är så långt till affären.
 
Sv: Beach 2013, del X

Världens underbaraste känsla, när man kan vara nöjd med sig själv i stunden! Och klart du är grym!

Härlig känsla, njut! :D

Ja, hur härligt om helst! :D

HAHA jag menar det. Muskler är så jäkla kul att spänna och inspektera, helst i stoooora speglar. Sen är det inte helt fel att trycka upp muskeln i någons ansikte och be dem om en komplimang:p

Ja, det är ju asroligt. Och dessutom händer det ju saker hyfsat snabbt också, det är ju tacksamt så. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har varit hungrig/sugen prick precis hela dagen idag, känns som om jag skulle kunna äta hela världen och det vill jag ju inte riktigt. Jag har såna här dagar ibland och det är totalt genompissigt - hur kan jag undvika att det ens blir så?
Har varit hemifrån så mycket som möjligt under dagen för att undvika småätande (sjukt effektivt :D) men nu är jag hemma och det krävs all vilja i världen för att jag inte ska börja rota i skåpen efter något att tugga på. Helt värdelöst!

Gud så jag känner igen känslan! Ibland är det som att mättnad inte existerar för mig, trots att jag ätit är jag hungrig (eller blir det väldigt tätt inpå). För mig känns det som att hungern sitter mer psykiskt än fysiskt (ingen mage som kurrar eller gör ont p.g.a. hunger alltså utan huvudet som skriker efter mat helt enkelt).

Vet inte alls vad det beror på, men antar att det kan höra ihop med kaloriunderskottet.
 
Sv: Beach 2013, del X

:eek: Det är ett helt pass! Det kan vara bra att värma upp lite innan dock, men det ska enligt mina instruktörer vara den enda mer ansträngande träningen för dagen.

Men strongt att köra styrka efteråt!

Oj då :banghead: Jag värmde inte ens upp innan utan körde på direkt, därefter tränade jag armar. Var nog värst när jag körde axelpress, tänkte hela tiden när det började snurra och svartna att jag inte får svimma för då kommer jag vakna upp med bulor.

haha ja nu behöver jag åtminstone inte känna att jag knappt orkade träna för att jag är för klen :D

kl
Kom precis hem från jobbet, vart lite bråttom förut så fick åka iväg typ direkt efter att jag tränat. Seg dag.

Widerberg
Såg att Mammas redan hade svarat på din fråga :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Gud så jag känner igen känslan! Ibland är det som att mättnad inte existerar för mig, trots att jag ätit är jag hungrig (eller blir det väldigt tätt inpå). För mig känns det som att hungern sitter mer psykiskt än fysiskt (ingen mage som kurrar eller gör ont p.g.a. hunger alltså utan huvudet som skriker efter mat helt enkelt).

Vet inte alls vad det beror på, men antar att det kan höra ihop med kaloriunderskottet.

Samma känsla här med. Hjärnan kan skrika mat fast magen ej är tom. I mitt fall tror jag snarare det handlar om det Loviiisa skrev: kroppen behöver energi sen egentligen inte kan få från mat. Behovet kommer nästan alltid när jag är trött och stressad.
 
Sv: Beach 2013, del X

Samma känsla här med. Hjärnan kan skrika mat fast magen ej är tom. I mitt fall tror jag snarare det handlar om det Loviiisa skrev: kroppen behöver energi sen egentligen inte kan få från mat. Behovet kommer nästan alltid när jag är trött och stressad.

Sen tror jag också att det kan bero på dåliga matvanor sedan innan. Kroppen behöver ju inte mer energi än den behöver, utöver det så sätter det sig ju på kroppen. Har själv haft dåliga matvanor och när jag slutat att proppa i mig så fort jag blivit sugen på något så har jag ju gått runt med ett sug, men nu ett tag senare så har jag snarare svårt att få i mig tillräckligt och får tvinga i mig istället för jag vet att även om jag inte är hungrig så behöver kroppen mer.
 
Sv: Beach 2013, del X

Alltså, jag får inte till andningen när jag springer. Kroppen orkar, flåset orkar, men jag andas inte rätt. Jag har aldrig haft problem med detta när jag sprungit/joggat tidigare för flera år sedan.

Vad gör jag för fel? Själv tror jag att jag inte tar tillräckligt djupa andetag, men jag får inte till det så det blir en bra rymt. :( Tips?

I övrigt har jag varit duktig och lyckades övertala mej själv att inte köpa något godis, trots att vi var inne i två olika affärer med godis som ropade på mej från varenda hylla (kändes det som ialla fall).

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

För min del så tar det ett tag att komma in i rytm när jag kör cardio, oftast efter 20 min :p Och då blir det gärna att jag automatiskt ökar hastigheten också utan att tänka på det, så det blir som att allt faller på plats då. Men hur man ska komma in i det från första början har jag inga tips på.
 
Sv: Beach 2013, del X

Fokusera på utandningen, att den ska vara rätt så explosiv. Då får du en naturlig inandning utan ansträngning. Att andetagen är tillräckligt djupa behöver du inte oroa dig för (lungorna har sådan överkapacitet) så fokusera bara på att andas ut ordentligt t.ex. vartannat eller vart tredje steg. Att andas in genom näsan är bra av många anledningar, så försök att göra det. Andas ut genom näsa eller mun, vad än som känns mest bekvämt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag andas två inandningar och en utandning, dvs 2-1-2-1-2-1, det gör att jag har kontroll över andningen så att jag inte blir flåsig. Har prövat att andas genom näsan men då känns det som att jag ska kvävas (tror att jag kanske har för trånga näsgångar?).
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag andas två inandningar och en utandning, dvs 2-1-2-1-2-1, det gör att jag har kontroll över andningen så att jag inte blir flåsig. Har prövat att andas genom näsan men då känns det som att jag ska kvävas (tror att jag kanske har för trånga näsgångar?).

Såhär gjorde jag också alltid förr, fyllde liksom halva lungorna, sen resten vid andra inandningen, tycker man hinner värma upp ev lite kyligare luft lättare då också.. Får försöka fokusera mer på det, tror jag har glömt av det lite och försöker pressa ner luften istället..:( Vilket gör att det knyter sej och så kommer jag i otakt.

Jag kan inte heller andas in genom näsan, kunde det förr. Men ett slag på snoken när jag var i tonåren har gjort det omöjligt, då skulle jag svimma efter två minuter tror jag..:D

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha.. efter 20 minuter behöver jag inte oroa mej för andningen längre i den konditionen jag är nu, då har antingen benen sagt upp sej eller har jag självdött..:p

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag ska försöka få ut luften lite snabbare, tror du har rätt i att jag håller den inne lite för länge. Tack för tipset! :up:

Tyvärr kan jag inte andas in genom näsan alls vid ansträngning, fick en smäll på snoken i tonåren och har inte sedan dess kunnat göra det. Skulle gissa på att jag har fått nån sorts broskbildning, andas normalt gärna genom munnen i vanliga fall också om jag är det minsta förkyld eller av någon anledning ansträngd.

Läkare har tittat, men eftersom jag kan andas normalt utan ansträngning så vill de inte göra något åt det..:meh:

Mvh Domino_s
 
Sv: Beach 2013, del X

KL

Vad står på schemat för er idag beachisar?

För min del ska jag snart bege mig av till jobbet, förhoppningsvis värker inte fötterna alltför mycket när jag kommer hem så jag kan ta en PW. Annars kanske en inlinestur... Ja, vi får se vad dagen bjuder på!
 
Sv: Beach 2013, del X

Det är samma här, magen kurrar inte eller något annat som visar att jag faktiskt _är_ hungrig. När jag tänker tillbaka på gårdagen så var det säkert en kombination av för lite sömn, tristess och rastlöshet :p Åt en morot och sen tokdäckade jag vid 22 - men ger mig själv en klapp på axeln som trots suget inte smååt hela dagen!

Congeria: Jag har sen lång tid tillbaka (typ alltid) ruskigt kassa matvanor vad gäller att äta regelbundet men de senaste veckorna har det ändrats, kanske spelar in det också.

domino_s: Jag andas in på två steg och ut på två steg, funkar bra för mig :)

KL
Morgonpromenad på 4 km gjord. Har hittat en ny härlig stig att gå, mindre härligt att sjön den går vid stinker något fruktansvärt...
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

God morgon! Det låter som en bra plan! Själv ska jag till gymmet om en liten stund, blir biceps, triceps och bröst, efter det blir det stranden! :D Ev promenad eller PW ikväll, får se. :) Igårkväll somnade jag före 22, så idag är jag utsövd och fräsch! :) Ingen träningsvärk idag efter gårdagens träning, vet inte om jag borde öka vikterna ännu mer kanske. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

God morgon du fina!

Jag har sovit jätte dåligt inatt, eller snarare inte alls. Somnade framåt tre och är vaken nu. Var hur törstig som helst igår och drack massor med vatten inatt. Fattar inte. Nu verkar det ha ställt sig lite till rätta igen. Så nu är det kaffe som gäller för att kicka igång dagen. Ska ut till stallet och rida först och sen efter lunch ska jag gymma och ikväll första passet på jobbet efter semestern. Så det ska kapas, filas och tas bort nagellack från naglarna så man får "vårdhänder" igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp