Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Det blev en lugn promenad på 9,3 km, lyssnade klart på en P3-dokumentär och började på en annan. När jag nästan var hemma så var det bara 20 min kvar av dokumentären så gick tills den slutade helt enkelt:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Knapp

Jag rådgjorde lite med min svåger som sa att det inte är ovärt att träna, bara jag sover efteråt, det är under återhämtningen efter träningen sömn är viktig... Så jag åkte och körde 50 min styrka på gymmet bland alla spännisar! :D Rygg och axlar, känner mig så jäkla snygg, bra och bara fräsch liksom, världens egoboost. Trots att jag har lite plufs, det gör inte så mycket för jag känner mig så grym ändå! :D Varför kan jag inte känna såhär jämt? :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har varit hungrig/sugen prick precis hela dagen idag, känns som om jag skulle kunna äta hela världen och det vill jag ju inte riktigt. Jag har såna här dagar ibland och det är totalt genompissigt - hur kan jag undvika att det ens blir så?
Har varit hemifrån så mycket som möjligt under dagen för att undvika småätande (sjukt effektivt :D) men nu är jag hemma och det krävs all vilja i världen för att jag inte ska börja rota i skåpen efter något att tugga på. Helt värdelöst!
 
Sv: Beach 2013, del X

Men kan du inte äta ett mellanmål eller något då? Säger kroppen att den är hungrig behöver den ju mat?

Tänker mig typ ett ägg eller två, lite bönsallad, en smoothie, något sånt. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat, det är ju en lång promenad!

KL

Jag har sprungit igen (typ enda träningen jag gör :p). Var ute drygt 4 km och ca 28 minuter. Kändes tungt i kroppen och det kändes som att det gick långsamt. Men trots det så sprang jag fortare än jag brukar, så det känns sjukt bra! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja det blev det, jäkla dokumentärer som är så långa:p

Bra kämpat med löpningen! Vissa dagar är tyngre och då är det mer imponerande att man faktiskt gör det.:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl.

Tydligen hjälpte det rätt bra att hoppa in i tråden och få lite pepp av alla fantastiska människor här.
Har tackat nej till choklad/bakverk/kakor på jobbet idag och jag har lyckats springa ca 7 km på 40 min. Stoppade i Mp3 lurarna för ovanlighetens skull och stängde ute omvärlden, tankarna på klockan och mestadels av tiden var jag bara arg på hur dålig syn jag har på mig själv. Jag duger även om jag inte är anorektiskt smal eller springer milen. Men det var en bit jag var bra nära att ge upp i rent vredesmod, men jag kämpade på och sen kom jag in och fick lite "flow". Duktig trött och svettig, men så väl värt det!
 
Sv: Beach 2013, del X

Det är ju bra med långa dokumentärer, då blir det långa promenader :D

Tack! Jag är nöjd både med att jag gjorde det och resultatet. Mitt tempo har helt klart ökats senaste veckan, så det känns riktigt bra!

Loviisa: Jisses så snabbt! Bra jobbat!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jo jag var överraskad att det gick så bra, var ett tag sedan jag gjorde någon runda jag var riktigt nöjd med, men det går väldigt upp och ner tyvärr. Vissa dagar klarar jag knappt 15 minuter. Men tror det sitter mest i huvudet och inställningen. Dock har jag sprungit utan musik väldigt länge för jag upplevde det som lättare än att springa med. Nu verkar det ju vara tvärt om så får väl prova att springa med mp3 fortsättningsvis och hoppas att detta är en trend som håller i sig.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag kan uppleva det där suget om jag är väldigt trött/sovit dåligt och kroppen verkar vara desperat på energi som den egentligen inte kan få genom mat. Nu vet jag inte hur det är med dig, men det är en helt klart jobbig känsla. Du kan inte dela upp en frukt i mindre bitar och äta? Eller morot, så det känns som lite mer och att du bara får tugga på något?
 
Sv: Beach 2013, del X

Apropå det här med att vara hungrig trots att man har ätit, jag har funderat på det ett tag. Jag har en tendens till att känna mig hungrig igen ca 1-2 h efter jag ätit. Jag har då ätit lagom mycket och blivit mätt, men ändå infinner sig någon slags hungerkänsla. Min teori är att min kropp tänker: "Aha, nu finns det gott om mat! Se till att bunkra upp lite nu, man vet aldrig när det blir hårda tider igen!" :D:rofl:
 
Sv: Beach 2013, del X

Oj vad snabbt! Superbra att du hittade jädra anammat i dig, det behövs ibland:) Och visst duger du precis som du är, känn aldrig något annat!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har märkt att jag blir hungrig när jag ätit för lite kcal. Faktiskt. Jag kanske har ätit en kcal-snål sallad och då blir jag hungrig ett par timmar senare för att det inte var tillräckligt även om jag kände mig mätt för stunden. Så OFTAST så tror jag det är så att man behöver lite mer kcal i sig för att fungera när man känner hunger (om det inte är så att man är trött, då kan det funka att sova lite)
 
Sv: Beach 2013, del X

Fast ja, behöver kroppen det är det kanske bra att äta något? Eller ja, du gör som du vill såklart. :)

Emth, gör jag någonsin inte? :D Har kommit på mig själv med att sitta och smeka min triceps när jag kör bil förresten. :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har varit ledig ett par dagar och sover visserligen jäkligt lite, vaknar efter 3-4 timmar och är så pigg att jag måste kliva upp. Lite jobbigt om klockan inte är mer än 3 på natten :p Så det skulle mycket väl kunna vara anledningen.
Har faktiskt morötter hemma, får väl knapra i mig dom! Och kanske gå och lägga mig snart haha.

zassoo: Låter som en absolut trolig teori :D
 
Sv: Beach 2013, del X

HAHA jag menar det. Muskler är så jäkla kul att spänna och inspektera, helst i stoooora speglar. Sen är det inte helt fel att trycka upp muskeln i någons ansikte och be dem om en komplimang:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp