Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Men oj, det låter inte roligt! :( Men vad bra att du vet vad det är nu, då kommer du igång snart igen!
 
Sv: Beach 2013, del X

KL
Har oplanerat gått ner 5-6 kg på två månader :D Har "bara" tagit tag i min träning på allvar. Ikväll väntar orientering och så lurade min kompis med mig att springa ett lopp på 1 mil på fredag. Annars laddar jag för O-ringen som börjar på söndag :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kul med O-ringen! Har inte varit med sen 2005, kanske för att jag inte orienterar typ alls längre :D Grattis till viktnedgången också :)
 
Sv: Beach 2013, del X

+Mammas!

Tack! Ja, ska ju cykla cykelvasan om en månad och åka på surfsemester om två veckor så det känns ju lite surt. :) För att inte tala om att jag är anmäld till två olika löplopp samt Vasaloppet...

Men tar tyvärr rätt lång tid att ställa in levaxinet (livslång behandling) så får väl vara lite försiktig fram tills dess!
 
Sv: Beach 2013, del X

1 km promenad (oooohh en hel kilometer :D), 30 minuter styrka och 30 minuter yoga har det blivit idag :) Lågintensivt men skönt.
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Tips, kör inte HIIT som uppvärmning precis innan ett styrketräningspass. Tappade räkningen på hur många gånger det snurrade till och typ svartnade för ögonen.. haha.
Nu vet jag dock inte riktigt hur man ska se på HIIT, om det räknas som uppvärmning eller om det ska vara ett helt pass och inget mer efter, men jag rekommenderar faktiskt inte att köra styrka efteråt :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har aldrig varit med tidigare :p Och orienteringsskorna la jag på hyllan för ca 5 år sedan, har bara gjort några träningstävlingar efter det. Så vi får se om jag hittar runt ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jepp hela veckan. Blev en massa strul med min anmälan trots att jag betalade in den i november. Men av någon anledning är jag ändå inte anmäld så jag får inte springa d21 (om jag inte vill betala ytterligare 800 kr i efteranmälan) så jag ska springa öppen klass.
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Tips, kör inte HIIT som uppvärmning precis innan ett styrketräningspass. Tappade räkningen på hur många gånger det snurrade till och typ svartnade för ögonen.. haha.
Nu vet jag dock inte riktigt hur man ska se på HIIT, om det räknas som uppvärmning eller om det ska vara ett helt pass och inget mer efter, men jag rekommenderar faktiskt inte att köra styrka efteråt :p

:eek: Det är ett helt pass! Det kan vara bra att värma upp lite innan dock, men det ska enligt mina instruktörer vara den enda mer ansträngande träningen för dagen.

Men strongt att köra styrka efteråt!
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad skumt! 800 kr extra vill man ju inte slänga ut bara sådär. Men du kommer nog ha jättekul ändå, det är lite av en upplevelse att vara med på O-ringen :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Usch vad tråkigt, men skönt ändå att veta vad som felat :)

Congeria: Vad är HIIT? (orkar inte googla haha :p)
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Sprang 4,5 km på 27 min idag, mina ben var sååååå tunga. Kändes som vardera ben vägde ett ton, fyfaan. Men jag sprang hela rundan och gav inte upp iaf:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Vi kan peppa varandra! :)

Mvh ätit ett helt paket Marabou cookies idag

Hehe mer seriös kommentar också: Tror ett SMART-mål (googla konceptet) är rätt metod. Jag ska sätta mig ner och skriva upp ett imorgon, lutar åt bulk för min del, 3e gången gillt! ;) Du kanske kan formulera något mål med löpningen? Så kan vi skriva upp dem här sen? :) Kanske fler som vill?

Satt och googlade det nu, ska försöka komma fram till något vettigt måste bli en bra och tydlig målsättning så det funkar i längden. Jag återkommer när jag kommit fram till ett :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Grymt jobbat. Ibland är det inte distans eller tid som är det viktiga, utan bara känslan av att man minsann klarar av något fast det känns allmänt motigt!
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat!

Ja det känns bättre och bättre :) Det har inte blivit värre av att jag har promenerat, dock är det ju extremt korta sträckor. Testade typ 3-4 minispringsteg idag också och det gjorde inte ont! Men det blir små promenader veckan ut och sen får jag se hur jag gör nästa vecka. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

HIIT står för high intensity interval training, högt tempo och jobbiga övningar. Kräkträning, men ger resultat. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad skönt:) jag håller tummarna att det håller i sig!

Själv sitter jag här och funderar på om jag ska gå en promenad. Men vaaart? Jag har gått överallt och det finns ingen rolig runda:/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp