Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Alltså.... att du mår dåligt över magen är såklart inte bra men att spana muskler etc tror jag snarare har med ett intresse att göra? Dels är det såklart kul att se framsteg, men det är ju också en (relativt) ny hobby, allt med träningen.

Så ja, att må dåligt och vara orolig för maten låter inte så bra,em ytligheten tror jag inte behöver vara negativt.

Ang att småäta, vad äter du? mitt småätande har att ggöra med om jag har tråkigt, hur jag mår (tröstäter) och vad jag äter i övrigt. När jag åt lchf var det riktigt lätt att låta bli om jag åt tillräckligt med fett.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag håller med Jenka, att du spanar in dina muskler har nog mer att göra med att det är ditt nya intresse och det är klart du blir glad över framsteg :) Att du tänker mer på magen är väl dumt förstås, men å andra sidan vet du att det bara är hjärnspöken. Du har ju kommit så himla långt, ta fram en bild från förut och jämför så får du se ;) Dessutom är jag säker på att du är smart nog att inse att ditt egenvärde inte höjs av att din midja blir några centimeter smalare = du är inte så illa ute när det gäller ytligheten ;)

Angående småätandet så har jag verkligen samma problem... Det är inte lite heller, lämna mig hemma en hel dag och jag äter konstant om jag inte tänker mig för. Helst inte riktiga mål mat utan typ tusen finn crisp med färskost eller något annat som man kan äta riktigt mycket av utan att bli så värst mätt. Jag är ändå mycket bättre nu men det är ett problem. Hojta för sjutton till om du hittar något nyttigt man kan småäta :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Broccoli och morötter kan man småäta hur mycket som helst av ;)

Mammas: Alltså en viss del av fåfänga har nog jag också men så länge det inte hindrar mig från att träna i jobbtischa, handla i mjukisbyxor eller visa mig ute osminkad tänker jag inte mer på det. Att spana efter muskler, spänna armarna och känna på biceps samt inspektera magen i spegeln gör jag med och det tänker jag fortsätta med så länge jag inte mår dåligt av det :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Det förstås, men jag har en föraning om att det inte kommer tillfredsställa behovet :p Å andra sidan kanske man borde jobba med grunden till problemet istället... :angel:
 
Sv: Beach 2013, del X

kl

Hoho! Jag har inget internet før tillfællet (sitter nu på jobbinternet efter arbetstid) så kan tyværr inte alls læsa i tråden :( :( :(, och min beachsæsong 2013 har definitivt gått i støpet, småæter som om jag tævlade OS i just den grenen. Och nær jag inte jobbar så ær det bara plugg, plugg, plugg och ænnu lite mer plugg. Planerade den hær sommaren lite dåligt, borde egentligen inte tagit på mig 7 veckors jobb samt projektet "fixa kørkort på två veckor", utan istællet haft en helt ledig frist på 4-6 veckor før att få in tentan. Men vafan, nu ær det som det ær och jag kæmpar som en liten mops!!!

Meeeen!!!!! Jag har bestæmt mig før två saker!!!!

1. Nær tentan ær øver (8e augusti) så ska jag køpa en matvåg och børja kalorirækna. Då min vikt gått under 60-strecket ska jag få unna mig en ridresa!!! Førmodligen till irland :D!!!! Kommer ha ganska gott om stålar efter sommaren och ÅH vad jag ær pepp!!!! :D :D :D :D :D. Kanske en smula asocialt, har vældigt få ridintresserade vænner "civilt" och ingen jag kan dra med, men fan vad underbart det vore att få gøra det! Och jag ær så værd det!! Speciellt om jag klarar min mardrømstenta med ett kuggningsrate på upp till 70% :crazy:.

2. Jag ska springa stockholm marathon i sommar!!! Samt gøteborgsvarvet till våren! Och jag har lovat en kompis så det finns ingen återvændo. Ær vældigt vældigt pepp på det också, tænk vad mycket fin mat jag kan æta før kalorierna jag måste træna bort infør det :love:.
 
Sv: Beach 2013, del X

Alltså.... att du mår dåligt över magen är såklart inte bra men att spana muskler etc tror jag snarare har med ett intresse att göra? Dels är det såklart kul att se framsteg, men det är ju också en (relativt) ny hobby, allt med träningen.

Så ja, att må dåligt och vara orolig för maten låter inte så bra,em ytligheten tror jag inte behöver vara negativt.

Ang att småäta, vad äter du? mitt småätande har att ggöra med om jag har tråkigt, hur jag mår (tröstäter) och vad jag äter i övrigt. När jag åt lchf var det riktigt lätt att låta bli om jag åt tillräckligt med fett.

Jag håller med Jenka, att du spanar in dina muskler har nog mer att göra med att det är ditt nya intresse och det är klart du blir glad över framsteg :) Att du tänker mer på magen är väl dumt förstås, men å andra sidan vet du att det bara är hjärnspöken. Du har ju kommit så himla långt, ta fram en bild från förut och jämför så får du se ;) Dessutom är jag säker på att du är smart nog att inse att ditt egenvärde inte höjs av att din midja blir några centimeter smalare = du är inte så illa ute när det gäller ytligheten ;)

Angående småätandet så har jag verkligen samma problem... Det är inte lite heller, lämna mig hemma en hel dag och jag äter konstant om jag inte tänker mig för. Helst inte riktiga mål mat utan typ tusen finn crisp med färskost eller något annat som man kan äta riktigt mycket av utan att bli så värst mätt. Jag är ändå mycket bättre nu men det är ett problem. Hojta för sjutton till om du hittar något nyttigt man kan småäta :D

Okej, då försöker jag sluta noja över ytligheten och tänker att det nog bara är naturligt. (Btw har jag blivit mer imponerad av folk som tränar när jag tränar själv, jag vet vilket arbete som ligger bakom så jag kan verkligen "wow" om jag ser någon mer mycket muskler.)

Men vad jag småäter, oj... Igår blev det en del choklad, en skål körsbär och en påse chips (Nej inte en liten. Ja en hel. Ja, jag mådde illa. Nej, jag kräktes inte upp det.). Utöver mat alltså. Och tja, det är alltså mycket. Och ofta. Gahalet mycket när jag tänker på det. Så mycket att det är pinsamt att skriva ut det.
 
Sv: Beach 2013, del X

Förresten, jag äter jättedåligt. Jag är rätt säker på att jag har om inte en ätstörning så iallafall ett ätstört beteende. Jag småäter så till den milda grad att det knappast kan kallas att småäta. Jag har en plan om att lägga av med det, men jag kryper på väggarna här. Hur lång tid tror ni att det tar innan det värsta suget ger sig, om jag lyckas hålla mig från det?
Jag har också sådana tendenser och mitt enda råd ær att inte ha goda saker som man inte måste laga ihop tillgængliga. Det ær just vetskapen att man nær som helst kan gå och ta något som skapar monstret. Och det ær fruktansvært att bli av med! Jag klarar det ibland men så trillar jag dit igen... Och socker ær ju faktiskt något som triggar våra beløningssystem mer æn vad de egentligen ær avsedda før så det finns ju inget underligt i att man inte riktigt klarar av att kontrollera intaget. På jobbet blir det kakor, mackor, nøtter, godis om så finns i all oændligthet.

Nej gud, nu har jag suttit hær en evighet... Måste hem och repetera hjærnans arteriella førsørjning
eller nåt :p. Cyklar iaf en timme om dagen nær jag jobbar, det ær vad 16 km på jobbiga skogsvægar med cykel før 500 NOK tar, och det kænns rejælt i låren :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag kunde också äta en hel chipspåse förut, efter halva påsen var det inte gott längre men jag bara åt ändå :crazy: Jag har varit en mästare på att småäta chips och godis, i hemlighet. Du vet, bara äta när man är hemma själv, sen gömma den tomma påsen, kanske lägga den längst ner i sopkorgen så ingen annan ser. Jag skäms något enormt när jag tänker på det. Då åt jag för att jag mådde dåligt, hade inga vänner direkt och inget att göra. Nuförtiden småäter jag också men inte alls på samma sätt. Och nu kommer det sig allra allra mest av uttråkning, precis som du beskriver. Sitta vid datorn eller TVn, då måste man ju ha något att äta på... Eller?

Jag vet liksom inte hur man kommer till rätta med det. Visst, man kan aktivera sig, men det hjälper ju inte. Man måste ju kunna sitta ner och ta det lugnt utan att hela tiden äta på någonting.

Och det här jag just skrev hjälpte dig säkert ingenting :p Men du är inte ensam.
 
Sv: Beach 2013, del X

Mmm, skojar du att jag vet. :grin: Expert på att gömma vad jag äter och har ätit.

Grejen är att även om jag har vissa saker i mitt liv jag inte är helt nöjd med så mår jag ju inte dåligt dåligt. Eller så är det något jag bara intalar mig, jag vet inte. (För även om det är mest på jobbet existerar det i allra högsta grad hemma också.) Men ja, jag vet inte hur jag ska göra, mer än att byta ut och fasa ut, det kan nog funka. Jag slutade röka förra året för sista gången och det var första gången det var jobbigt, alla gånger jag slutat tidigare har jag slutat och så har det varit bra med det typ. Då hade jag skapat en rutin i att gå ut och röka och läsa på jobbet, och det var assvårt att bryta det. Så egentligen tror jag att om jag bara kan få bort rutinen i att småäta på jobbet blir det inga problem. Eller ja, överlag att få bort rutinen med att äta hela jäkla tiden skulle vara bra såklart.... Åh, suck på mig själv ibland...
 
Sv: Beach 2013, del X

Sitta vid datorn eller TVn, då måste man ju ha något att äta på... Eller?

Jag har lagt till med vanan att ha en sportflaska med vatten ståendes bredvid mig vid datorn, dricker jag mycket så hinner jag inte bli så sugen på något, men resulterar i desto fler toabesök haha :p Men har funkat bra för mig åtminstone.
Går ju ha i lite pressad lime eller fun light om man vill ha mer smak.

kl*

Min vilodag resulterade i 1h crosstrainer. Blev tråkigt tillslut att inte träna :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag menar såklart inte att det skulle vara för att du mår dåligt, hoppas mitt inlägg inte uppfattades så. Jag tror, precis som du säger, att det är rutinen, vanan att alltid göra det. Den måste man bryta. Första steget är väl att inse att man har den ovanan, men sen är ju det svåra att verkligen göra det.
 
Sv: Beach 2013, del X

Nötter då? :D Det går ju inte äta speciellt mycket av utan att bli illamående.
Finns det kylskåp på jobbet kan man ju ta med sig en eller fler avocados, finns ju tydligen de (inte mig inräknat) som tycker att det är gott att bara dela dem och äta direkt med sked och lite salt på.

Mjo faktiskt, har benpass imorgon så hade planerat att vila ut ordentligt. Men det sket sig :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Du kan inte ha med grönsaksstavar då?
Sedan minska succesivt.
Småätande är ett elände att bli av med, vi fick in en vana att alltid ha något att äta vid datorn. Men vi har fått bort det nu, nästan helt alla fall. Men det har krävts stor självdiciplin och den brister ju ibland ;)

Var ute och sprang idag, inte sprungit på länge nu så tog det lugnt.
Gick upp till spåret och sprang där, sedan ett varv på löpbanan som finns också. Totalt sprang jag 1.43km, det är första gången jag springer 1km i ett sträck så jag är nöjd. Många branta backar men riktigt skönt underlag, är mest gräs på spåret och någon röd sand av något slag på banan. Gick en sväng efteråt så totalt blev det 6.09km.

Kom på att jag hade samma linne idag som på en bild jag tog förut, så tog nya bilder idag.
Dessa togs för ganska precis 1 år sedan
IMG_0735_zpseba76226.jpg

IMG_0736_zpsc87e00f9.jpg

Dessa togs idag :)
IMG_1819_zpsbcd84a14.jpg

IMG_1818_zpsc3a6e9d9.jpg


Nog har det hänt lite fast jag fuskat en del ;)
Har haft en period emellan där också där jag inte gjorde något alls, åt dåligt och rörde inte mycket på mig. Så jag är rätt nöjd ändå :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Det går visst att äta mycket nötter. :grin: Avocados med.

zass, nej det förstår jag, började bara fundera själv. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Wow, vilken skillnad!

Grönsaksstavar tycker jag funkar sådär, det blir ju lätt en hel gurka och ett gäng morötter på en kväll. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp