Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Kl

Nyss hemkommen från jobbet och är som vanligt svintrött. Inte alls sugen på att ge mig ut och springa vilket är tanken, men jag har inte sprungit på snart två veckor och så kan vi ju inte ha det... Drygt 7,5 km promenad i benen så visst har jag rört mig idag, meeen, ut ska jag. Pust.
 
Sv: Beach 2013, del X

En liten runda fixar du! :banana:

Kl

Jag är lite glad igen! Var heeelt säker på att jag de senaste veckorna gått upp flera kilo och förstört allt jag gjort under våren (härlig verklighetsuppfattning där) men jag ställde mig på vågen och yeeeeeyyy jag står kvar på samma vikt! :) Så nu blev jag lite pepp på att fortsätta kämpa och sköta maten, igår kände jag för att vräka i mig kakor typ.
 
Sv: Beach 2013, del X

Det gjorde jag faktiskt :) Långt ifrån den tid jag hade för två veckor sen och bara 3,5 km men det är okej ändå, för jag tog mig ut och det är det viktigaste! :) Sammanlagt nästan 11 km har mina ben tagit mig idag(loggat, ytterligare lite ologgat med) och det är jag hemskt nöjd med ändå.
Så nu ska jag ta och steka bacon och ägg och kanske ta mig en rostad macka också, enbart för att det är gott och för att jag faktiskt gjort av med en hel del kalorier idag och bara kommer upp i strax över 1200 utan macka. SÅ, jag är VÄRD macka. :p (har iofs ätit en glass idag med, haha).

Skönt att det känns lite bättre med livet idag hördu :) Och härligt med vikten! Du är superduktig! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Taaack! Jag dog nästan på kuppen, men nu efteråt är det skönt. Så jag ska ignorera min apstökiga(verkligen, verkligen apstökiga) lägenhet, ta en dusch, göra mat och se på Devious Maids, sen sova tidigt. /mvh trött tjej


Och för övrigt - 6 JOBBDAGAR KVAR TILL SEMESTER!!! HURRA HURRA HURRA!
 
Sv: Beach 2013, del X

Förresten, jag äter jättedåligt. Jag är rätt säker på att jag har om inte en ätstörning så iallafall ett ätstört beteende. Jag småäter så till den milda grad att det knappast kan kallas att småäta. Jag har en plan om att lägga av med det, men jag kryper på väggarna här. Hur lång tid tror ni att det tar innan det värsta suget ger sig, om jag lyckas hålla mig från det?
 
Sv: Beach 2013, del X

Ingen aning om hur lång tid det tar faktiskt, men det låter rätt drygt :(
Jag är iofs och jävligt bra på att småäta, men det blir bättre när jag ägnar mig åt kaloriräkning märker jag...

Om det är "dåliga" saker du småäter - kan du försöka byta ut något av det mot bättre saker?
 
Sv: Beach 2013, del X

På vilket sätt är du ytlig då, tycker du/syrran?

Hmmm. Jag gissar nu att det handlar om ytlighet i form av att man bryr sig onödigt mycket om hur man ser ut, vad man har på sig och hur man uppfattas av andra?

På vilket sätt skulle det yttra sig hos dig? Jag har fått uppfattningen att du är sådär cool liksom och inte bryr dig så mycket om vad andra tycker och några ytliga skäl till att du tränar har jag då inte märkt av. Att träna och äta bra för att man vill ta hand om sin kropp, må bättre, bli starkare och för att det är så himla roligt kan väl aldrig vara ytligt och dåligt?

Jag har ju inte tränat regelbundet mer än ett halvår, men jag känner inte av några "ytlighetseffekter". Däremot får man ju kommentarer, mormor som säger att "snart springer du ihjäl dig så mycket som du springer!" Yeah right, 3 pass i veckan på typ 3-5 km, jag tror inte det va :D Jag tror att människor i ens närhet kanske reagerar när man inte tidigare tränat så mycket och nu är det "helt plötsligt" (för dem) jätteviktigt att man får komma iväg på just det passet som man har planerat. Jag funderar på om det liksom är för att de är rädda att man tränar ohälsosamt mycket? Obs att jag inte tycker att du gör det, men för någon som inte tränar alls så kanske det uppfattas som det.

Svammel svammel men du kanske förstår. Jag är nyfiken på att höra vad det var som din syster uppfattade som ytligt hos dig! :)

Eh, ja. Jag går och spänner mig. :o "Hallå, kolla här, ser du den här muskeln. Den är ny. Visst är den fin?" :o :o

Och sedan har jag börjar trimma mig uner armarna och på benen igen, något jag inte gjorde förut på några år men inte fixade att vara med hår i en upplyst träningssal. Och ja, jag märker typ när jag tränar och ser mig i spegeln att jag bryr mig på ett annat sätt än förut att jag faktiskt har en mage som hänger där, det var jag lite mer laidback med förut men nu är det ett problem igen. Vilket är lite skevt eftersom jag plötsligt har mycket mindre mage att oroa mig för. Detta parat med att jag inte har ett normalt förhållande till mat är väl att jag oroar mig för att det ytliga ska ta över och jag ska utveckla någon mer skadlig version av ätstörning om jag inte parerar det på något vis. Eller ja, om jag lägger om mina matvanor och inte äter typ galet mycket onyttigheter utan kanske mer lagad mat och nyttiga mellanmål är det väl inte så farligt, men jag vet inte om jag kan stoppa det där?

Mina ytliga skäl till att träna är väl att jag börjar känna att jag verkligen vill ha snygga muskler. Jag vill att de ska synas. Jag är avundsjuk på snubbar som bygger så mycket lättare. :o Det är väl mina ytliga skäl till att träna, plus att jag har en förhoppning om att om jag lyckas med matomläggningen (eller ja, matintaget är väl ok, men det jag äter utöver :grin:) ska göra så att jag blir lite smal. Kanske. Någon gång. :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag tror inte på kaloriräkning för mig, jag har en tendens i att bli väldigt insnöad på saker och jag är rädd att om jag lär mig att räkna kalorier kommer det att kunna leda till att jag förstör mitt förhållande till mat helt.

Jo, jag har funderat på det. Förra gången när jag började träna och tappade 20 kg (mindre portioner, minskade småätningen samt tränade typ 2-3 gånger i veckan) på ett halvår bytte jag ut det mot solroskärnor, grejen är att jag åt så mycket att jag nu är helt less på det. :p Men jag har funderat på det med, för att få något att plocka med. Gah, att det inte kan vara lika lätt som att sluta röka? :mad: ;) Men ja, frukt och sånt är ju smidigt nu om sommaren, har ju jordgubbsland, finns körsbär i affären och melon är hyfsat billigt. Sånt går ju att småäta, faktiskt. Bra råd, tack! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har 16 dagar kvar...

KL

Gnäll. Vill köpa nya roliga kläder men hittar verkligen ingenting som jag kan tänkas ha. Slut på gnäll.
 
Sv: Beach 2013, del X

Nä, jag tror inte att kaloriräkning är för alla så jag tror att du har en bra inställning till det. Du ska inte räkna om du känner att det skulle kunna spåra ur, då är det lika bra att låta bli.

Jag tror att du är en väldigt bra bit på väg eftersom det märks att du verkligen reflekterar över det. Och detsamma gäller dina tankar om det du ser som ytlighet. Jag förstår hur du tänker för jag vill ALLTID stå så att jag ser mig i spegeln på gruppträningspassen. Annars blir jag less.
Eftersom du tänker efter och funderar över allt det här så tror jag att du kommer klara dig alldeles utmärkt, bara du är snäll mot dig och din kropp!
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh, segt. Men som du kommer njuta sen när du väl blir ledig!

Och jag vill med shoppa! Fast jag köpte tre par jeans, ett par shorts och en bikini i lördags :angel:
Tittat ut ett par FANTASTISKA jeans från G-Star också, men det kostar 1600:- Pust...
 
Sv: Beach 2013, del X

Ett smidigt sätt som jag tycker är bra om man inte vill väga och räkna på allt man stoppar i sig är ju att göra en färdig "matlista" där man en gång vägt och räknat ut vad ett mål innehåller. Skriv upp som olika förslag på frukost, lunch, middag och ~ hur många kalorier det innehåller så har du iaf ett hum om vad du stoppar i dig. Försöker man att hålla sig till den listan är det ju samtidigt superlätt att storhandla och vara ekonomisk :D
Vissa maträtter kan du ju göra storkok av och frysa in, så när man känner att tiden inte räcker till så tar man av dessa istället för att beställa en pizza eller dra till donken.

Av egen erfarenhet tycker jag inte att man löser småätandet genom att ersätta det med nyttigare saker, man småäter ju i vilket fall som helst :p Själv ser jag helt enkelt till att inte ha ett skit hemma som är onyttigt. Kan gå i skåpen och rota hur mycket jag vill men kommer inte hitta något för det :D
Ibland har jag gjort så att jag bakat något gott men som inte innehåller socker, för dåliga dagar kommer och går och då känns det bättre att kunna ta något sådant än att kila iväg och köpa ett halvt kilo lösgodis :yuck: Man får inte lika dåligt samvete efteråt iaf!
Man får helt enkelt planera för dåliga dagar :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Det är ju "vilan" som är skönast:cautious: :p

Det är en pt som har sagt det där om att olika delar av musklerna tränas beroende på om man sitter eller står och jag har antagit att det stämmer, har alltså inte kollat upp det direkt!
 
Sv: Beach 2013, del X

Fast nej, jag vill inte lära mig ett skit om kalorier, jag känner att risken är överhängande att det kommer att gå åt helvete.

Storkok gör jag, så det blir rätt bra med maten så. Problemet är ju att om jag äter mat direkt på jobbet och sedan en påse chips så är jag inte hungrig, då blir det bara ett mål mat. :p

Problemet med småätandet är inte speciellt stort när jag är hemma, men på jobbet. Sitter still i typ 10 h av mitt arbetspass, det blir helt outhärdligt att inte småäta alls under den tiden. Eller ja, för vissa går det men helt ärligt har jag svårt att tro att jag klarar det. Möjlgitvis byta ut det till äckligt småätande, då blir det ju småätande istället för storätande sas. Jag kryper bokstavligt på väggarna när jag inte har något alls att småäta. Grejen är ju att när jag väl är på jobbet har jag inget så har jag inget. Jag kan inte köpa något när jag väl är här. Så tja, om jag bara låter bli att köpa med mig saker är väl problemet ur världen, men jag tror inte att jag kommer att kunna låta bli om jag lägger av helt och vet att jag kommer att krypa på väggarna.
 
Sv: Beach 2013, del X

Eh, ja. Jag går och spänner mig. :o "Hallå, kolla här, ser du den här muskeln. Den är ny. Visst är den fin?" :o :o

HAHAHA det låter preciiiiiis som när jag började gymma och såg hur musklerna kom fram (innan de försvann igen:D) jag kunde gå och spänna mig i spegeln och beundra mina nya muskler och jag ville gärna att alla andra skulle beundra dem med!:p:p
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh, vad jag känner igen det där med att sitta still och vilja småäta!
Nu när jag jobbar på kundtjänst så är jag SÅÅ sugen på mat, snacks och godis. HELA tiden, haha.
Jag tycker inte jag borde vara det då jag ju inte rör mig ett smack och inte gör av med någon energi, men jag är sällan så sugen på skräp som när jag är där. :p

KL

Imorgon har vi dubbelfika på jobbet. Pust. Kladdkakemuffins och hemmagjord marängglasstårta... Tur jag ska gå till stationen på morgonen. :p
Sen på kvällen blir det grillning med vänner så då tror jag att det får bli en laxfile(för de blir väl klara på en engångsgrill?) och sen köpa plocksallad från Willys så ska nog maten bli hyfsat okej iaf. Ska avstå alkohol är tanken(tror det blir lite fest) så det blir nog rätt bra. Heja mig!
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, men det är ju helt galet! Nu bygger vi dessutom om, så jag kan inte ens stå upp vid skrivbordet som jag försöker göra i vanliga fall, då blir det lite lättare. När jag jobbade i hemtjänsten och for omkring som en ett jehu var det mycket lättare att stå emot. :p

Så länge det inte är en hel lax borde det inte vara några problem att få den klar på en engångsgrill. Annars är ett tips att ta med lite grönsaker att grilla, det är galet gott tycker jag! :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp