Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Sambosar är dom bästa att gråta ut hos:) skönt att han kan hjälpa dig att förstå hur bra du är!!
 
Sv: Beach 2013, del X

Alvedon är väl ändå inte antiinflammatoriskt? Det är ju paracetamol och det är främst smärthämmande och febernedsättande vad jag vet. Ipren innehåller istället ibuprofen och är både smärthämmande och antiinflammatoriskt.

När jag kör antiinflammatoriska kurer är det Ipren, Voltaren, Ibumetin eller Diklofenak som gäller. Diklofenak är väl dock receptbelagt? Vissa finns som både gel och tabletter. Man ska inte äta både tabletter och använda gel samtidigt, men man kan oftast äta Alvedon samtidigt. Jag läser dock alltid bipacksedeln först, och tänk t.ex. på att inte sola området där man smörjer med Voltaren gel och liknande.

Obs detta var alltså även riktat lite halvt till Blueberry och andra som har funderingar. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Beach 2013, del X

Var tvungen att trycka i mig en äcklig chokladboll som tröst :p

Eller inte, har räknat ut att jag knappt får i mig något fett via min mat så tänkte att chokladbollar vore en suverän idé, men då de är gjorda på sötningsmedel så skulle jag nästan lika gärna kunna äta rent smör, i princip lika gott.
 
Sv: Beach 2013, del X

Ah, ok. Den är typ den enda jag kan för triceps som jag inte gör. :p

Emth, ah, så jag bör variera mellan att stå och att sitta när jag kör bicepscurls då?
 
Sv: Beach 2013, del X

Läste precis att det ska vara en myt att nå "toppen" av bicep vid andra övningar. Att det ska räcka med en enda övning och att man bara ska hitta den övning man känner sig mest bekväm i. Men sen vet man ju inte vad man ska tro :p Detta låter dock bra för min del :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Antiinflammatoriskt? :o Eller alltså, jag vet vad det är men brukar man ha sånt hemma? (pinsamt okunnig om läkemedel, jag vet ipren är ungefär)

Jo det blir ju bättre och det är inga stora problem jag har egentligen. Blev ännu mer ledsen idag när jag insåg att jag nog inte har det så tufft om detta är mina största problem, så får jag egentligen lov att vara ledsen för det? Men om man alltid ska tänka att nån har det värre så får man ju aldrig vara ledsen :p

Stor kram till dig med, låter som en jobbig dag!

edit: läste ikapp nu, skönt med en springrunda, nu sover du extra gott ;)

NSAID-preparat, tex ibuprofen (Ipren, Ibumetin) är antiinflammatoriskt! Min nya favorit vad gäller all smärta (migrän, mensvärk, ledvärk) är Naproxen! Också inflammationsdämpande. Jag har kört antingen fulldos ibuprofen eller 2 naproxen/dag i ett par tre dagar när jag har haft ont i knän, ljumskar, ben och muskler och inte vet jag om det gör någon skillnad egentligen men bättre har jag ju blivit. Kan i och för sig bero på vilan också ;)

Nej men inte vara ledsen för att man är ledsen! Man har ju sin världsbild och sitt mående att utgå ifrån. Om man hela tiden skulle jämföra sin livsstatus med andras skulle man ju aldrig få ha en dålig dag eftersom det faktiskt finns folk som lider på alla möjliga värre sätt.
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh W, nya tag en annan dag!
Man får ha riktiga pissdagar, och kroppen din behövde uppenbarligen sova!

Sov gott när du lägger dig! Stor kram!

Åh, nu såg jag detta! Grymt jobb! :D :banana:

Men tack vad du är gullig :love: :love:

Min kombo kom precis hem så jag har suttit och tjattrat nu i typ 1.5 timme, lyckades inte sova tidigt idag heller. Men imorgon är sista arbetsdagen och sen har jag SEMESTER i tre underbara veckor!! :banana:

Wysiwyg: Vad skönt att du tog dig ut och att det kändes bra! :)

Ja det kändes finfint!

Grattis till 20-minutersspringet också!! Grymt bra jobbat :banana:

ÅH vad du är grym! :D

Åh tack!
 
Sv: Beach 2013, del X

Hoppsan, där ser man. Sorry, hade för mig att de funkade nästan likadant (men olika substanser, ja).

kl
Ang biceps/triceps-övningar. Vet inte riktigt ur ett styrketräningsmässigt perspektiv, men vill minnas från fysiologikursen att när en muskel spänns dras hela fibern ihop. En fiber går hela vägen och skillnaden mellan hur mycket man tex böjer armen är hur många muskelfibrer som dras ihop, inte vilka. Med andra ord borde väl hela muskeln tränas oavsett övning (biceps och triceps är ju bara en enskild muskel), men jag är inte säker.
 
Sv: Beach 2013, del X

Och TACK om jag missat citera någon för uppmuntrande ord efter mitt deppinlägg! Alltså :love: till denna tråd! Kan verkligen lyfta upp en mitt i de deppigaste stunder.

Alla är så fina, trevliga och peppiga här!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag letade upp min tub med voltaren gel nu på morgonen - men som du säger, det står att jag ska undvika direkt solljus under hela behandlingen och två veckor efter. Jo tjena. I juli liksom? Zzzzz...
Och jag är inte så sugen på att knapra tabletter hela tiden heller. Bläh.
Nu smörjer jag med Heat lotion och masserar, så får vi se vad som händer sen.

Har ni andra liniment som ni kan rekommendera?

Zumba var nog för stötigt, det är ju en del hopp och skutt och snabba ben. Dessutom hade jag mina inomhusskor under en kvart av passet innan jag insåg att det började gå utför, och mina inlägg passar inte i dem...

Jag blir så trött.
På mina ben och på mig själv.
 
Sv: Beach 2013, del X

Ja, iaf har jag fått det berättat för mig att man tränar upp muskelfästena så. När jag sitter ner går jag ända längst ner med armen så den blir helt rak för att sedan böja den. Jag märker att jag är väldigt svag i fästena för när jag börjar från raka armar klarar jag mycket mindre än om jag har något böjda armar i början.
 
Sv: Beach 2013, del X

*knapp*
Jag känner av mina höfter sen gårdagens löpning. Har varit som stel i dom hela natten så har sovit uruselt. Och lite stel i axlarna. Tror att jag har för ovana att spänna dom när jag springer.

Men men. Ska snart ut till stallet. Har varit väldigt lite i stallet på senaste då jag dragits med tappsko. Så sitter inte skoh*lvetet kvar nu så blir jag galen. I em väntar gymmet.
 
Sv: Beach 2013, del X

Trist med tappsko, hoppas den sitter kvar nu.

Blåbäret: jobbigt med dina ben :(

Har varit lite slö den här veckan, slö och onyttig :p
Men ikväll ska jag springa alla fall, brukar räcka med ett pass för att få motivationen tillbaka.
 
Sv: Beach 2013, del X

På tal om höfter - jag måste väcka liv i mina.
Blev tokinspirerad på zumban, jag vill också kunna göra grymma höftmoves och rumpskak! :D
Hur gör jag?
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad är det för fel på dina ben? :(


(lite kl)
Jag har aldrig förut skrivit i den här tråden, men nu känner jag att jag borde. Jag vet inte vad jag ska äta som är nyttigt, det blir istället att jag hoppar över halva dagens måltider och äter något onyttigt till kvällsmat. Jag vet inte hur jag ska komma tillrätta med det, finns det någon "internetdietist" eller bara vanlig manual för vad man ska äta, hur man lagar det etc på nätet?

Jag har aldrig ätit kvarg, och vet inte vad det är, hur man äter det eller när. Alltså, en "nyttig mat for dummies" hade varit bra.


Vad äter ni andra till frukost när ni är nyttiga? Hur gör man den frukosten? :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp