Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Jag förstår inte heller hur folk hinner/orkar! Jag jobbar och springer, och känner att jag knappt hinner det ibland. Alla andra måste vara supermänniskor.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag förstår hur du menar med det där, hur hinner folk egentligen? Jag tog ikväll en regelrätt promenad, åkte till ett naturreservat med mängder av leder och gick 4 km. Det är första gången jag gjort nåt sånt en arbetsdag sen jag flyttade hit, och det har gått en hel månad nu. Jag har helt enkelt varit slutkörd på kvällarna och mest velat vara hemma, vila och laga mat. Nu är arbetsbördan något mindre, rent fysiskt, och då fanns genast ork och behov av en promenad. Det var riktigt skönt, både känslan och själva promenerandet. :) Då har jag ju inget direkt socialt liv här nere förutom att tjöta med dem jag bor med, jag har inget att ta hand om i lägenheten förutom att städa mitt rum och laga mat. Dvs inget direkt normalt liv, jag är här för att jobba en kort period helt enkelt. Tanken på att ha det såhär till vardags, året runt känns... lite dyster.

Knäet känns dock redan bättre, dock något tjorv i foten istället? Vid basen av de mittersta tårna, gör rätt ont. Men jag ignorerar lite och tänker att det går nog över. ;) Gött trött nu, känns riktigt fint att ha varit och rört på sig lite!

Och - Nu är det bara 2,5 vecka kvar till ledigheten. :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra jobbat där! 20 minuter är riktigt bra jobbat!!

Wys: Jag jobbar oregelbundet som gör att det är "lätt" att få in träningen. Men hur dagtidsfolk får i det fattar jag inte. Men jag är en människa som rent ut sagt hatar att jobba månd-fred. Men man vänjer sig nog. Och det blir nog mer rutin på det hela.

Du gör rätt i att gå och lägga dig. Hoppas du kan sova ordentligt inatt iaf!
 
Sv: Beach 2013, del X

Müsli låter som en bra plan.

Jag fattar verkligen inte hur måndagtillfredagare får till det. Jag skulle aldrig fixa att träna som jag gör nu om jag inte jobbat skift.
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack! Jag är verkligen skitnöjd med att jag fixade det! Nästa gång får jag försöka höja tempot lite :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Vad tråkigt att du har en sån skitdag:( benet kommer säkerligen sluta jäklas med dig och hästen kommer opereras bra! Tillåt dig själv att gråta ut och kom igen sen, det vet jag att du gör!
 
Sv: Beach 2013, del X

Bra där med milen!! :banana:

Och skönt att du skickat iväg det tunga smset, ibland måste man ta jobbiga beslut för att kunna må bättre!:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag är bekväm med gymmet men det hjälper inte tyvärr:p för att jag ska gilla gymmet måste jag se att mina muskler blir stora direkt och så snabbt går det ju inte;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Hahaa, tack! :D Men det är inte helt sant, men just nu känns det jäkligt bra. :D

Ah, jag förstår. Men alltså, det kommer ju. Man måste bara ge det lite tid, och så tycker jag att man ökar i vikter rätt snabbt ändå? Kan du inte gå på hur mycket starkare du blir än hur mycket större muskler du får som motivator istället? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Just nu lever jag livet! Ni skulle säkerligen kalla det obeachigt:p men jag kallar det att njuta:D semester på västkusten med god mat och mycket mat! Jag har visserligen gått upp och ner för en massa klippor men det är inte tillräckligt för maten jag äter, haha!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jo absolut, jag var inne i det ett tag. Det är lättare med motivation när jag har nytt schema för då är allt skoj att köra men nu har jag ett riktigt bra (men gammalt) schema... Hmm borde knopa ihop ett nytt schema så kanske motivationen kommer samtidigt:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Det tycker jag att du ska göra. Det blir alltid roligare när det är lite nya övningar tycker jag. Hur kör du nu, uppdelat eller hela kroppen på samma pass? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Just nu är det två pass som är uppdelade, alltså halva kroppen på ett pass. Ett pass tar ca 45 min att köra igenom:)
 
Sv: Beach 2013, del X

Ok. Kan det inte vara en idé att dela upp dem ännu lite mer, kroppen på tre pass kanske? Fler övningar, byt övningar, och så? Tänker att du kanske märker resultat lättare och får en nytändning om du kör enligt nya program? :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Förresten - en muskelgrupp jag står frågande inför är biceps. Bicepscurls med stång och bicepscurls med hantlar är de övningar jag kan. Vad finns mer? Bicepsroddar iof kanske, men det är väl mer rygg än biceps?
 
Sv: Beach 2013, del X

Kl

jag ska läsa ikapp sen, skriver från mobilen och sitter och surar över att mina benhinnor inte pallade zumba. :(
MEN det var roligt, även om jag gav upp efter halva passet så stannade jag kvar och kollade på resten. Vi var utomhus, så det var väldigt trevligt. Mitt gym har en konstgräsplan som de kör pass på under sommaren.

I morgon ska jag köpa voltarengel, det borde väl hjälpa lite?
 
Sv: Beach 2013, del X

De övningar jag sett med biceps, hantelcurl, koncentrationscurl, scottcurl, skivstångscurl m.m. är ju i princip exakt samma rörelse, bara att man sitter eller står olika med övriga kroppen. Så jag tycker inte att man behöver mer än en övning :p Om man nu inte blir uttråkad och vill byta av den anledningen.

kl
Har fö skaffat ett gummiband nu så dags att lägga till hip abductions på schemat :D Eller ja, sidosteg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp