Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Och juste - de gånger jag kollade upp från typ golvet och mina fötter på zumban insåg jag att alla andra i salen dansade så fint och synkat, utom jag! :D Det gör inte så mycket, huvudsaken är ju som sagt att man har roligt! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Tack! Jag susar omkring på mitt lyckorus just nu, känner mig mest awesome i världen typ! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Och ja, det blev en sväng. Dels var det riktigt mysigt ute, dels tränade vi lite och dels gock jag lite fel och en omväg hem :p
Lite blöt blev jag, en vad sjutton. Jag är vattentät och byxorna torkar :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Blåbäret - att ha hunken som PT låter som en bra plan.

Jag älskar att flera bukefalister fortfarande kommer ihåg att han är Hunken, trots att det är fem år sen vi blev ihop och snart tre år sedan vi gifte oss och att jag inte tjatar lika mycket om honom nu för tiden :D :love:
 
Sv: Beach 2013, del X

Sitter på tåget hemåt men lär få hoppa av i Alvesta pga nedriven ledning och sen ta buss till Växjö. Inte så jättepepp på det, men har jag inget val så :p

Ikväll blir det Combat och promenad. En sväng runt sjön innan träningen och troligtvis promenad även hem från träningen också.
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har försökt få med mig E på bodypump, men det är tydligen för tjejigt O_o har tom fribiljett.
Nåja, han är på friluftsliv iaf, huvudsaken!
 
Sv: Beach 2013, del X

Skönt att det var mysigt trots regnet. :)

Blåbäret, ja men det är ju ett så himla grymt namn, klart jag minns det! :D

Sleepan, bra med både promenader och combat! Inte lika bra med ersättningsbuss men sånt som händer. Mer tid att läsa beachtråden och peppa dig inför kvällens pass! ;)
 
Sv: Beach 2013, del X

Äh, det där är bara BS imo. Det är ju styrketräning och sånt är väl manligt? Plus att om det är tjejigt, so what? Han är väl man, och då vet han ju det? Han kommer ju inte tappa snoppen för att han kör BodyPump, helt säker! :D Tycker bara att det är grymt med snubbar på pass, speciellt tjejiga pass. Det var ju två snubbar på zumban i söndags, helgrymt att de vågar gå emot normen för hur man "ska" vara tycker jag.

Fast jag skulle bli, minst sagt, väldigt förundrad om jag fick en kuk bara för att jag kört lite styrka nu den här veckan. Men ingen fara - sist jag kollade var klittan exakt lika stor som innan! :D

Edit - Och nu var det givetvis inte kritik mot E personligen, men jag tycker överlag bara att det är så fånigt att basera val av vad man vill göra på vad som "passar" för ens kön och inte. Och det är så extremt vanligt.
 
Sv: Beach 2013, del X

*knapp*
Kommer ni ihåg tröstshoppingen? Här kommer bilden!

aceb4eeee97f11e2b0a322000ae9134a_7.jpg


Skoja inte att jag är nöjd :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Som sagt, dina peppande inlägg är alltid underbara att läsa! Snart är du tillbaka på banan igen! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Snyyygt! :D

Och tack, jag hoppas det med. Men som det känns just nu kan jag fortsätta köra styrka ett tag till. :o Vadhände.com liksom. :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag mår lite sådär. Har fått en självförtroendedipp som heter duga. Har ont i vänster underben och tror hela tiden det värsta, att det ska vara en allvarlig benhinneinflammation och att jag inte kommer kunna springa mer. Men jag ska vila en vecka från springandet tänkte jag, och hoppas att det inte är något.
Halsontet känns bättre men jag är trött och seg i kroppen, har haft lite gråtfest också men fått prata ut med sambon. Allt känns lite blä just nu med benet och så hästen som är skadad och måste opereras :(

Ursäkta gnäll...

Gnäll på! Ofta bästa sättet att få ur sig någonting och ventilera lite så länge man inte fastnar helt.

Det är säkert ingen fara med benet heller! Kanske är nån muskel som är lite irriterad. Kör en kur med antiinflammatoriskt några dagar och se om det hjälper? Hade jag gjort i alla fall!

Är jobbigt när man inte är på topp och ibland kommer allt samtidigt helt enkelt. Hoppas det känns lättare snart!

Kram!
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh jag ska också gnälla lite.

Tänkte springa idag, hade som vanligt sovit dåligt (HALLÅ SÖMNEN SLUTA JÄVLAS MED MIG) och det var jättemycket på jobbet på förmiddagen så jag har sprungit runt och har helt trötta ben.

Kom hem från jobbet, insåg att jag var skithungrig trots att jag ätit lunch och fikat. Eftersom jag blir så yr och ostadig när jag är hungrig äter jag lite chips för att orka springa runt. Äter lite mycket chips och blir halvmätt, lägger mig i soffan för att blunda en stund tills jag kan ge mig ut och springa.

Vaknar 1,5 timmar senare och nu ÖSREGNAR det. Tänker inte springa. Tanken på att bege mig till gymmet for genom mitt huvud men nä, jag vill fan inte.

Har jättemycket jag behöver göra tills när jag åker bort lördag eftermiddag, sista slutspurten på jobbet nu (hej semesterkoman i huvudet), allmän ångest för hösten (herregud vad gör jag om jag inte kommer in om jag är less nu), tvättångest (har minst 4 maskiner jag måste tvätta innan lördagen, ingenstans att hänga tvätten), allmän ekonomisk ångest (vill inte ta från sparkontot trots att jag lagt undan pengar till semestern därifrån).

Och nu kom träningsångesten (orkade bara 2 pass med bra träningspepp och nu sjönk jag igen, vad fan).

Fast egentligen behöver jag nog bara äta någonting mer matigt och gå och lägga mig. Tror jag äter upp halvlitern jordgubbar jag har kvar och bäddar ner mig sen.
 
Sv: Beach 2013, del X

Fy, vilken jobbig dag. :( Att bädda ner dig låter som ett bra val.

En fråga bara, varnågonstans räknas en halvliter jordgubbar som "mer matigt"? :p Ät något ordentligt och hopp i säng! :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Snyggt! Och bra jobbat med milen! :)

Wysiwyg: Vilken jobbig dag :( Ät dina jordgubbar och något mer och lägg dig sen! :)

KL

Jag har sprungit 20 minuter i sträck idag! :banana: Och det kändes inte ens jobbigt, jag hade kunnat springa längre! Sprang väldigt långsamt, men jag visste inte om jag skulle orka allt om jag sprang fortare! Skitnöjd iaf!
 
Sv: Beach 2013, del X

Fy, vilken jobbig dag. :( Att bädda ner dig låter som ett bra val.

En fråga bara, varnågonstans räknas en halvliter jordgubbar som "mer matigt"? :p Ät något ordentligt och hopp i säng! :)

Ja och det känns ännu värre än vad det är. Speciellt nu när jag är lite hungrig :p

Nä jag vet, en halvliter jordgubbar är verkligen ingenting, men jag orkar inte laga ihop någonting. Kastar nog in en skål yoghurt med lite müsli också.

Wysiwyg: Vilken jobbig dag :( Ät dina jordgubbar och något mer och lägg dig sen! :)

Ska bli! Ska bara slita mig från bukefalos... ;)

KL

Alltså jag blir så fett imponerad av alla som har heltidsjobb barn och håller på med något annat i sitt liv! Jag känner själv att jag kan ha svårt att få ihop 07-16.30 med andra aktiviteter ibland utan att träningen ska bli lidande. Om jag bara jobbar och tränar går det hur bra som helst men så fort jag ska göra någonting annat känns det skitjobbigt. Begriper inte hur folk som alltid har fullt upp pallar med faktiskt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp