Beach 2013, del X

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del X

Men har du hantlar finns det fler övningar än så. De går ju lite in i axlar, men det gör ju inget. Omvända flyes har du koll på?

Sedan upprätt rodd. Stå rakt upp (det vanliga, lite svikt i benen, rak rygg, stolt bröst), ha hntlarna framför dig (det går att sätta ihop dem eller att ha dem typ 5 cm från varandra), dra dem sedan uppåt. Armbågarna leder rörelsen, de ska gå utåt/uppåt. Du kan ha rätt tunga vikter.

En annan övning med hantlar, vet inte vad den heter. Stå med benen ihop eller höftbrett. Luta överkroppen framåt, böj lite på benen. Stolt bröst, rak rygg, bak med axlarna. Lyft armbågarna uppåt, låt underarmarna hänga rakt ned. Tänk att du ska klämma ihop skulderbladen.

Både breda och smala roddar går att göra med hantlar.

Axelpressar går att göra med hantlar.

McRays.

Som flyes men stående, vet ej vad den heter.

Hmm, det är väl de jag kommer på såhär på rak arm, hoppas några av dem är nya för dig. :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Åh hoj hoj hoj!

Hemma hos mig hade de varit puts väck! Choklad är värre än cola att stå emot. Mucho värre.
 
Sv: Beach 2013, del X

Själv råkade jag visst komma på mig själv med att skeda jordnötssmör :o

Iofs "bara" fyra teskedar... Men ändå, det är energitätt som tusan ju :eek:
 
Sv: Beach 2013, del X

*kl*

Min månadsutmaning så här långt, misstänker att det blir veckans resultat då jag under morgondagen ska resa hem till norr och det är tveksamt om någon träning blir av. Är borta i nio dagar och är då utan cykel vilket innebär att jag kommer få cykla utav bara tusan när jag kommer hem för att fylla på med kilometrar, men minuter kommer jag att tanka på rejält med när jag är borta! :bump:

utmaning.png
 
Sv: Beach 2013, del X

Koll och koll, jag googlade och fick fram den här videon, är det såna du menar men omvända flyes? http://www.youtube.com/watch?v=npDeqpw7d84

Axelpress gör jag redan, något jag hatar men antar att det är för att jag är svag i mina axlar, så bara bra att jobba på.
Upprätt rodd har jag inte testat än så det ska också prövas :)
McRays har jag ingen aning om vad det är och hittade inget när jag sökte på google. Minna googleskills är inte tillräckliga antar jag :p

Skönt med fler övningar att göra, känns som att man får mer struktur i sin träning när man får mer att göra och kan lägga upp träningen mer effektivt :)
 
Sv: Beach 2013, del X

Snarare två veckor :D Men fyra chokladkakor på två veckor tycker jag är helt okej när man har så stor tillgång :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag gillar också sånt arbete, skönt att känna att man verkligen har jobbat. :)

Lården: Ja, men man blir ju så himla sugen på att rida själv! Någon gång ska jag ha häst så att jag kan träna och tävla... Har alltid bara ridit andras hästar och aldrig fått chansen att komma någon vart. Hmm lite OT :D Men ja det var kul att gå på tävling!
 
Sv: Beach 2013, del X

Jag har dem i kylen, och gillar inte kall choklad. Så när jag blir sugen tar jag fram en, men innan den blivit varm har jag tappat sugen oftast :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Då hade du fått ha dem i ett skåp någonstans och lägga dem i kylen när du blir sugen! :D

Nej, men alltså. Man måste ju försöka låta bli att äta allt samtidigt. Tänkte att de skulle vara godis för hela sommaren! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Flyes ser ut så ja, och du kan ju ta den andra varianten men stå upp istället. :)

Hmm, McRays, vet inte hur det stavas, men det är det de kallar den. Hittade en sida, det är typ den här kombinderad med denna. Så du lyfter ena armen rakt fram samtidigt som du lyfter den andra armen upp åt sidan, med böjd arm. Om du hänger med på hur jag menar?

Sedan har du ju alltid armhävningar såklart, det tar ju övre ryggen också! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Hmm, min koordination är inte den bästa så kanske smartast att jag gör dem separat :D
Och usch armhävningar, tror inte jag ens klarat av 10 på raken i hela mitt liv, och det när jag ändå står på knä.
 
Sv: Beach 2013, del X

Träna! ;) Det är faktiskt rätt kul när man börjar kunna göra några stycken, man känner sig fett stark! :D
 
Sv: Beach 2013, del X

Haha jag får ont i bröstmusklerna när jag försöker, testade en precis men kom inte upp mer än halvvägs :p
 
Sv: Beach 2013, del X

Kör halva då, gå inte ner ända ner i början utan bara halvvägs. Du kan också köra med en vinkel i höften, så du har rumpan "uppåt", det viktiga då är att tänka på att verkligen böja på armarna så du får ner bröstet i golvet. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 792
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 348
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp