BC korsningar...vill ni berätta och visa?

lakrits

Trådstartare
Ni som har någon korsningshund med Border Collie i sig, kan ni berätta lite om hunden? Gärna vad för korsning, hur den är, vad ni använder den till osv osv.

Och förstås bild också ;)

Sv: BC korsningar...vill ni berätta och visa?

Agnes, född februari-04. 95% BC och 5% lab. Energiknippe som kom till mig som omplacering vid 7 månaders ålder. Kvicktänkt tjej som har blivit riktigt bra och som gillar att valla hästarna och gör det bra med god hörsamhet nu när jag styrt upp henne. Har "Pannus", en kronisk ögonsjukdom som gör att hon måste medicineras dagligen med cortison samt ha glasögon dygnets ljusa timmar.
Bild från i våras:
Agnes_07031_1.jpg

Naw...så söt.
Är det en ärftlig sjukdom eller bara att hon fått det ändå?

Enligt behandlande vet är det en ärftlig sjukdom som oftast förekommer hos Schäfer och BC.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
377
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 474
Senast: ii-ssa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025