godishanna
Trådstartare
Min pålles sadeltvång har tilltagit trots att jag alltid spänner försiktigt. Förut kanske han fick det en gång i halvåret eller nåt nu händer det kanske en gång i veckan. Jag spänner alltid löst och ett hål i taget samt gör nåt annat mellan varje hål (typ sätter på reflexer, ländtäcke osv) och spänner växelvis på höger o vänster sida, tar ut ur stallet, spänner ett hål, går runt, sitter upp och spänner de sista från ryggen. Ändå händer det... Senast idag när vi skulle gå ut ur stallet, med lösare gjord än vanligt eftersom han verkade lite sur. För några veckor sen höl han på att lägga sig när jag skulle sitta upp, och då hade vi ju gått ett varv efter senaste hålet spändes, läskigt! Tycker synd om honom för han ser helt olycklig ut när frambenen sträcks framåt (som en katt som sträcker sig) o han nästan lägger sig.
Nu till min fråga, kan det hjälpa med elastisk sadelgjord och isåfall med resår på en eller båda sidorna (jag spänner ju från båda)? Kanske en som även är anatomisk? Tacksam för tips på nån bra sådan.
Nu till min fråga, kan det hjälpa med elastisk sadelgjord och isåfall med resår på en eller båda sidorna (jag spänner ju från båda)? Kanske en som även är anatomisk? Tacksam för tips på nån bra sådan.