Batido / Joost

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rejält_felskapad
  • Startdatum Startdatum
R

Rejält_felskapad

Någon som har någon mer information om hannoveranarhingsten Batido -86 (Bolero - Dirk)?

Undrar även över Holsteinarhingsten Joost -68 (Consul - Anblick xx).

Sv: Batido / Joost

Jag har två bilder på Joost, maila om du vill ha dem. Jag trodde att jag information om Joost på datorn, men hittar den inte. Någon annan här har säkert abbonemang på KWPNs databas som kan hjälpa dig.

asn@algonet.se

Åsa

Sv: Batido / Joost

Joost är en av grundstenarna i hollands moderna hoppavel. I kombination med boxgrannen Abgar xx, utgjorde han en sk golden cross. De stod hos stall Roelofs, som fortfarande för deras arv vidare, de är även de som äger Germus G.
Otaliga svårklass hästar har han lämnat, samt de godkända hingstarna Attent, Germus R, Hay Guy, Palfrenier, Radbound och Ultrazon.
Joost hade ett hoppavelsvärde på 148!

På 80 talet, då många av hästarna som importerades till sverige, inte hade några papper, var det många som hoppades på att det var en Joostavkomma de hade, så fort hästen var svart, eller svartbrun! ;)

Avkommorna med golden cross, var inte alltid tvålfagra, hade ofta ärvt lite av Abgars hängande knän, men hade en mycket gott temperament, superb ridbarhet och vilja att prestera.

mvh

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 240
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar