Men neeejjjjäää varför kunde ni inte rekommendera samma torrschampo allihop? Nu blir det ju jättesvårt att välja ju!
Jag har använt de andra också, jag kan recensera alla jag testat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men neeejjjjäää varför kunde ni inte rekommendera samma torrschampo allihop? Nu blir det ju jättesvårt att välja ju!
Artigare svar: Ja tack, skulle vara jätteschysst om du orkade!
@Septicemia Ja jag har faktiskt en sån! Dock tycker jag det är svårt att få till utan att det syns igenom håret. Dessutom har jag svårt att få en fin volym med den, det blir gärna lite hackigt och ojämt.
Jag började skratta rakt ut för hon har SÅ MYCKET HÅR! Alltså när hon sätter upp överhåret blir det minst lika tjockt som allt mitt hår Varför försöker man ens?
Det förklarar saken, då kan jag känna mig lite nöjdare med mina strånHon har väldigt mycket löshår i, med hairtalk metoden, kan verkligen rekommendera det, jag älskar mitt!
Ref of Sweden: deras torrschampoo. Får upp håret från hårbotten med det. Bästa torrschampoo! Jag accepterar att mitt hår är väldigt tungt första dygnet efter tättning. Håret är som bäst två tre fyra dagar efter tvätt och med torrschampooJag vill ha tips på bästa volymprodukterna och tillvägagångssätten för att få volym i håret! Mitt hår är det klassiska "fina skandinaviska" håret och jag är så jädrans less på att det bara hänger rakt ner. Har just nu en page-aktig frisyr som går till axlarna.
Hit me please!
Batiste funkar inte alls för mig.Mitt favorittorrshampo är från Batiste.
Det förklarar saken, då kan jag känna mig lite nöjdare med mina strån
Vart har du köpt stylinggelen? Lyko? Jag föredrar också den fina lena känslan egentligen men mitt hår är så långt att det lätt tyngs ner.Jag har liknande hårtyp och vill gärna ha finfin volym i håret.
För mig är det absolut inget alternativ att få volym på bekostnad av hårets välmående. Ett slitet, torrt hår är bara blä oavsett hur mkt lättare det blir att få volym.
Jag skulle aldrig någonsin använda volymchampo (de har effekt genom att torka ut håret) eller sluta med balsam/inpackning. Jag använder balsam varje gång jag duschar och inpackning gärna flera gånger i veckan. Använder också mkt hårolja och har vårdande leave-in produkter.
Finns jättebra balsam/inpackningar som inte tynger ner håret, själv använder jag Lanza Healing Moisture på både schampo, balsam och inpackning.
Kevin Murphy Young Again är en jättebra olja som inte tynger ner.
För volym använder jag istället en stylinggele i hårbotten:
Den använder jag i handukstorkat hår i hårbotten/rötterna.
Har även diverse andra produkter i efter dusch (värmeskyddande leave-in och olja i längderna).
Fönar ALLTID håret efter tvätt. Jag är lite för lat för att föna med rundborste, gör istället så att jag fönar "upp och ner". Alltså att jag böjer mig fram så att håret hänger ner mot golvet och så fönar jag med särskilt fokus på rötterna. När håret är torrt närmast huvudet så ställer jag mig normalt igen och så fönar jag igenom längderna med borste för att det inte ska bli allt för frissigt.
Tanken är rätt enkel, håret ska torka i "rätt riktning", dvs jag vill inte att stråna ska lägga sig platt mot huvudet när de torkar utan att de ska stå rätt upp. Därav föna upp och ner. Gelen ger tillräcklig stadga utan att märkas överhuvudtaget i håret när man borstat och fönat igenom det ordentligt.
Håret måste alltid bli helt torrt, framförallt närmast hårbotten. Om det får torka på egen hand blir det direkt platt.
Om jag inte fönar eller om jag inte använder min stylinggele ser jag ut som en dränkt katt med platt och tråkigt hår, men så länge jag kör på min vanliga rutin enligt ovan så blir det en jättesnygg volym.
Eftersom jag är så noga med att ha vårdande och skyddande produkter i håret så är det inga som helst problem att alltid föna.
Jag använder inte torrschampo eller liknande i syfte att få upp volym, jag vill att håret ska kännas skönt att ta i.. Blir så äcklig känsla av torrschampo eller typ Dust It. Använder bara torrschampo för att fräscha upp ibland. Tycker att Lykos egna är bra.
Gillar inte heller saltvattenspray. Jag vill inte få mer struktur i håret, jag vill att det ska vara lent och mjukt men få hjälp med volymen enbart.
Googla Lyko hair så hittar duVart har du köpt stylinggelen? Lyko? Jag föredrar också den fina lena känslan egentligen men mitt hår är så långt att det lätt tyngs ner.
Vilken hårspray använder ni? Jag har ingen nu för jag hittar ingen jag gillar. Vill hålla kvar lockar men hatar när håret blir helt stelt och crunchy.