Bästa volymprodukterna + tips!

Wysiwyg

Trådstartare
Jag vill ha tips på bästa volymprodukterna och tillvägagångssätten för att få volym i håret! Mitt hår är det klassiska "fina skandinaviska" håret och jag är så jädrans less på att det bara hänger rakt ner. Har just nu en page-aktig frisyr som går till axlarna.

Hit me please!

Jag vill ha tips på bästa volymprodukterna och tillvägagångssätten för att få volym i håret! Mitt hår är det klassiska "fina skandinaviska" håret och jag är så jädrans less på att det bara hänger rakt ner. Har just nu en page-aktig frisyr som går till axlarna.

Hit me please!

Mer långsiktigt än du är ute efter kanske, men balsammetoden. :up:

@Monstermom Jag känner mig lite skeptisk till balsammetoden. :o Har fått för mig att håret inte blir helt rent med det. Och spontant känns det som att håret verkligen bara borde hänga rakt ner om jag bara använder balsam?

Hit me please!

KEVIN MURPHY PLUMPING BODY MASS

:love::love::love:

För vår hårtyp är det a och o att inte använda balsam eller olja eftersom allt sånt tynger ner håret så satsa på ett bra volymschampo som vårdar så att det inte behövs. Jag har ett schampo som heter big sexy hair :o Det enda volymschampot jag har provat som faktiskt funkar utan att torka ut håret. Jag kompletterar alltid med att spreja i lite saltvattenspray efter varje tvätt för att få textur, utan är det så glansigt att det inte ens går att fläta.
För att inte behöva tvätta det så ofta, fint nordiskt hår tenderar ju att se skitigt ut av minsta lilla fett, punktbehandlar jag med torrschampo på sprejflaska. Letar dock fortfarande efter ett prisvärt märke som luktar minimalt. För att få till den där extra volymen till fest använder jag sånt torrschampo som man strösslar i hårbotten och gnuggar upp.

@Monstermom Jag känner mig lite skeptisk till balsammetoden. :o Har fått för mig att håret inte blir helt rent med det. Och spontant känns det som att håret verkligen bara borde hänga rakt ner om jag bara använder balsam?

Det kan man kanske tro! :D
Men som en som provade pga en tråd här på forumet (och var utan schampo) så kan jag säga att där har du fel. :angel:

Jag kunde över huvud taget inte använda balsam alls förut, håret blev alldeles platt och eländigt (värre än vanligt alltså) och behövde tvättas igen typ akutsnart. Det händer inte när jag nu kör balsammetoden. Jag har aldrig brytt mig särskilt i mitt hår, men det är lockigare, har bättre volym, trasslar inte ihop sig som angorapäls på två minuter och kräver helt enkelt mycket mindre jobb för mycket bättre resultat. :D

@Vogue Är det något man sätter i håret efter dusch och fönar med?

@lilstar Ja jo jag har märkt det där med balsam! Har dock varit tvungen att ha i supervårdande fuktbalsam de senaste åren då jag gått från svarthårig till blond. Topparna längst ut var inte så glada för den behandlingen :D, men nu är de borta så ingen hänsyn behöver längre tas!

Haha, bästa namnet! :laugh: Får testa det! Och jaa, håller verkligen med angående fettet. Tyckte blondinbellas torrschampo var jättebra men stod inte ut med koladoften.

@Monstermom Ja egentligen skadar det ju inte att testa men just nu tycker jag det verkar lite jobbigt. :angel: (Okänt territorium osv.) Får ge det en chans om inte produkter fungerar!

@Vogue Är det något man sätter i håret efter dusch och fönar med?

@lilstar Ja jo jag har märkt det där med balsam! Har dock varit tvungen att ha i supervårdande fuktbalsam de senaste åren då jag gått från svarthårig till blond. Topparna längst ut var inte så glada för den behandlingen :D, men nu är de borta så ingen hänsyn behöver längre tas!

Haha, bästa namnet! :D Får testa det! Och jaa, håller verkligen med angående fettet. Tyckte blondinbellas torrschampo var jättebra men stod inte ut med koladoften.

Japp man sprejar det i hårbotten och sen fönar man, blir grymt bra och märker enorm skillnad om jag inte sprayar i det.

Annars tvättar jag med Tigi "Bed Head" för volym samt KM för blont hår! :)

Hit me please!

Det enda som jag tycker funkar på mitt hår (samma hårtyp) längre än typ 20 minuter är Björn Axéns Volumaster.

volumaster1.jpg

Jag fönar håret såhär. Märkte väldigt skillnad när jag fick en bra hårfön istället för någon bugetgrej. Använder saltvattenspray och något volympuder från got2be som volymprodukt. Använder hårolja och värmeskydd också.

Använder ett eksemschampo från apoteket och balsam från Tresemme. Mitt hår skulle kollapsa utan balsam och inpackning.

Har också skandinaviskt hår med miljoner hårstrån. Testade balsammetoden men nej, det blev platt och tråkigt, kändes inte rent och var jobbigt att hitta produkter som var godkända.

@Septicemia Ja jag har faktiskt en sån! Dock tycker jag det är svårt att få till utan att det syns igenom håret. Dessutom har jag svårt att få en fin volym med den, det blir gärna lite hackigt och ojämt.

Det enda som jag tycker funkar på mitt hår (samma hårtyp) längre än typ 20 minuter är Björn Axéns Volumaster.

volumaster1.jpg
Håller med.
Jag använder denna i under håret varje gång jag vill vara fin.
Sen sprayar jag upp det lite.
Allra bäst effekt blir det att göra det kvällen innan då blir det inte så extremt tjockt.

Jag använder till vardags texturspray, har haft från Anima och nu från Batiste.

Till fin använder jag rootlifter och fönar enligt instruktion ovan ☺. Och texturspray. Texturspray is the shit :love:

Torrschampo! Jag använder Maria Nila. Om jag orkar blöter jag ned det, sprejar saltvattenspray och sen fönar det uppåt. Har jättetunt fint hår, typiskt skandinaviskt, lång page typ (lite kortare än till axlarna) och båda grejer funkar bra (förutom nu när det är mössväder :meh:, men håret blir ganska lätt att fluffa upp igen).
Och inget balsam! Det tynger ned. Jag har i spraybalsam bara när det blir statiskt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·
Kläder & Bli fin Jag har tröttnat på långt hår nu. Det bara hänger rakt ned eller så har jag det i en knut mitt på huvudet. Är kass på att sätta upp...
2
Svar
38
· Visningar
3 377
Senast: WBanna
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Kläder & Bli fin Efter lite kroppsliga förändringar känner jag att jag behöver tips på kläder och gärna av dem som är lite i samma sits. Är lång, >182 cm...
2
Svar
25
· Visningar
2 559
Senast: Sonea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar