Men hur skall man tänka då?Jag tycker det är konstigt av denna vän, hon borde väl förstå att alla inte har dessa pengar, 20000 är ju massa pengar.
Inte bjuda in alls eller flytta på sitt bröllop?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur skall man tänka då?Jag tycker det är konstigt av denna vän, hon borde väl förstå att alla inte har dessa pengar, 20000 är ju massa pengar.
Hittade ett svar från Margareta Ribbing (inte så snällt kanske iofs).Det är helt ok att säga nej till bröllop, speciellt om det är en lång och dyr resa. Rent hm etikettsmässigt eller vad man ska säga i alla fall.
Rent känslomässigt för dem, de flesta som lägger ett bröllop så långt bort vet nog att många inte kommer att komma och borde vara helt beredda på det.
Anna: Hej, vii ska på bröllop i sommar i Spanien. Brudparet bor själva i Sverige och har ingen direkt koppling till Spanien så alla gäster kommer att flyga in och bo på hotell under minst 2-3 dagar. Flygbiljetter och hotell går på några tusen per person och jag undrar lite hur man ska se på present då, det känns som att vi redan lagt ut väldigt mycket pengar. Är det fel om man inte köper en present?. Tacksam för tips!
Magdalena Ribbing: Tacka nej till bröllopet och avbeställ biljetterna - dessa pretentiösa långresebröllop med stora utgifter för gästerna är faktiskt inte okej. Om brudparet inte har skrivit tydligt att gästernas närvaro är den enda present som önskas, så är det svårt att komma utan något alls. Men ge i så fall något enkelt för en hundralapp.
Alltså jag skulle ju ha åkt.Det är alltså inte bara en weekendresa, utan minst 10 dagar som gäller. Bara resan skulle kosta mig ca 15 000 kr och då med ett billigt hotell med enbart frukost, detta trots att bröllopsparet ordnat ett litet billigare paketpris som förslag för olika budget.
Men kan man inte så kan man ju inte.Jag har verkligen ingen möjlighet att åka,
Kanske ha det i Sverige , kanske inte lika kul men fler har ju råd då. Eller hur ser du på det?Men hur skall man tänka då?
Inte bjuda in alls eller flytta på sitt bröllop?
Jag ser det ju som en kul grej som man kan göra tillsammans.Kanske ha det i Sverige , kanske inte lika kul men fler har ju råd då. Eller hur ser du på det?
Vill man ha ett exotiskt bröllop så vill man väl det.Anledningen till tråden är väl lite mer för att få höra hur ni andra resonerar och tänker om det.
Nej, kanske inte. Men det är lättare att resa 40 mil än till andra sidan jorden.Jag blev också lite chockad när jag sökte på resor till målet. Min vän hade redan innan talat om att de skulle gifta sig, men vart hemlighetsfull om resten. Blev därför så otroligt ledsen och besviken när jag sitter med den fina inbjudningen och inte har möjlighet att närvara. Ni är flera som skrivit att jag ska bjuda hem dem sen, och visst kan jag göra det. Det är bara det att det är ca 2 år sedan min vän flyttade ifrån orten vi bodde på. Hon bor nu ca 40 mil härifrån, så en så enkel sak att bjuda på snittar och champagne en lördagskväll är inte heller så enkelt ;-)