Bästa transportskydden?

Ponnyryttaren_02

Trådstartare
Vilka transportskydd är bäst? Insåg idag att ponnyns transportskydd är EXTREMT sunkiga, sladdriga och noppriga och typ söndertrampade:crazy: Känner mig inte så sugen på att åka iväg och tävla i dom...:yuck:

Så, vilka är bäst? Har mest kollat på dom från pe**oa och am*go, är det någon som har dom? Är dom bra eller har någon någon annan idé? Alla tips mottages tacksamt!:p

Vilka transportskydd är bäst? Insåg idag att ponnyns transportskydd är EXTREMT sunkiga, sladdriga och noppriga och typ söndertrampade:crazy: Känner mig inte så sugen på att åka iväg och tävla i dom...:yuck:

Så, vilka är bäst? Har mest kollat på dom från pe**oa och am*go, är det någon som har dom? Är dom bra eller har någon någon annan idé? Alla tips mottages tacksamt!:p
Jag har Amigo till min pålle, och tycker de är superbra. Bra passform (för min häst) och slitstarka. :)

Alla mina hästar åker bäst utan skydd eller med bara boots. Det känns, för mig, säkrare än stora transportskydd.

Alla mina hästar åker bäst utan skydd eller med bara boots. Det känns, för mig, säkrare än stora transportskydd.
Efter att ha sett hur min hästs transportskydd ser ut (söndertrampade) så kan jag inte ens tänka tanken att låta honom åka utan skydd... Men sen är han en sån som börjar sparka om man står stilla "för länge", dina kanske står mer stilla?:o

Jag har transportskydd från HV Polo. De är i marin, tjock polyester (tänk täckestyg!) på utsidan, tjockt paddade och med extra mjuk insida. Älskar de, och det verkar Herr Häst göra också :D Vet dock inte om de finns att köpa längre tyvärr, då jag köpte de på halva reapriset förra våren.

Efter att ha sett hur min hästs transportskydd ser ut (söndertrampade) så kan jag inte ens tänka tanken att låta honom åka utan skydd... Men sen är han en sån som börjar sparka om man står stilla "för länge", dina kanske står mer stilla?:o

För det mesta står de ganska stilla, ja. Men en av dem blir också otålig när man står stilla en längre stund, dock upplever jag att han är mycket lugnare när han är naken/bara boots, än förr när han hade transportskydd. Skulle jag ha mer skydd skulle jag välja några ridskydd som går runt hela benet + boots, jag gillar inte att det blir så instängt och "stelt" med transportskydd. Men man får ju minnas att alla hästar är olika och föredrar olika på benen.

Amigos är okej men inte så "styva" om man vill ha det.

HV polo favouritas (de med trean på) gillade jag skarpt (men de passade inte hästen), så nu har jag ett par Le Mieux pro travel som är suveräna.

Men fundera på vad du vill ha? Tjockt vadderade eller smidigare? Styva eller lite mer mjuka? Höga eller inte höga? Få spännen eller många? Osv. Och prisklass?

Jag har ett par Amigo, av en ren slump då jag köpte dem till en kompis vars häst tydligen hade väldigt tjocka ben så de passade inte. För priset tycker jag att de är helt ok och sitter bra.
Jag har också transportskydd från Lamicell, Bucas och Mark Todd, samtliga är bra, men det viktigaste är att de passar hästen. Vissa klarar inte höga skydd tex.

Jag har slutat använda transportskydd, de hasar alltid ner så hästarna trampar på dem. Jag har vanliga paddar och fleecelinda istället när de ska åka långt.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 173
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 552
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 692
Senast: giovanna
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka