Bästa träningstipset från början?

N

Nicolina_

Min 8 åriga arab har inte hoppat särskilt mycket i sitt liv. Har honom på foder. Nu vill jag börja med hoppning, vet ungefär hur jag ska träna upp honom, men det skadar inte med ett tips! :rofl:

Sv: Bästa träningstipset från början?

Börja med bommar och kavaletti odyl, sedan ökar du på svårigheterna allteftersom du märker att det går bra.
Tränare är ju bra annars ;)

Löshoppning ska man inte glömma bort! :) Ett enkelt sätt att lära hästarna utan att slippa leka kamikaze-ryttare, och det bästa sättet att få hästarna att tycka att det är ROLIGT!

Här är några bra tips:
-Börja med en cavalettibom.
-Det viktigaste är att hästen gillar det!
-Gör INTE träningen enformig.
-Gör olika övningar.

Lycka till! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: ufot
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 619
Senast: Claraclara
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 951
Senast: Sesca
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 542
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka