Bästa torrschampo?

Rie

Trådstartare
Tänkte skaffa mig sådant och slippa tvätta håret varje dag.
Så vad rekommenderar ni?

Det beror ju lite på vad du har för hårtyp, och vad du vill ha ut av det. Är du svarthårig fungerar tex. inte alltid vissa volymgivande torrschampon eftersom att håret kan komma att bli lite vitt/grått.

Batiste är billigt och bra! Har brunt hår så jag brukar ta den med brun färg. Dessutom är det billigt. Finns på t ex Åhléns och kicks.

Girls only dry shampoo hazy days använder jag! Det är på snäppet för ljust för mitt hår men blandar jag lite så funkar det, brukar använda det även på rent hår för jag får sån bra volym av det :love:

Batiste har jag använt i många år och tyckt varit helt överlägsen. Variera mellan olika sorter.
Har nog testat alla sorter på marknaden som kan köpas i vanlig affär.
Dock så fick jag nyligen tips om Aussie och provade med en flaska, den doftar ljuvligt och är nog ännu bättre än Batiste faktiskt då den håller lika bra men känns snällare mot håret på något vis (svårt att förklara). Ligger i samma prisklass som Batiste.

Proffs, Sunsilk, Schwarzkopf, Liance osv tycker jag inte om. Dålig effekt eller så blir håret stripigt och matta och liksom hårsprayskletigt.
Ratar alla andra som kostar mer än 80 kr då det tar slut så fort här.

Jag tar också gärna emot tips. Har mörkt hår och behöver inte ge volym, det finns det så det räcker.
Vill ha något som luktar gott och fräschar upp lite.

Testat massvis och min favorit är det från bigsexyhair (tror jag märket heter), luktar dessutom supergott och blir inte kletigt i håret som andra märken kan bli.

OJ, inte visste jag att det fanns för olika hårfärger också.
Helt okunnig om det.
Jag är väl - har väl varit - mellan/mörkblond men nu med en silverslinga i håret.

Tack för alla tips. Ska kolla upp dem. :)

Jag har testat det mesta och i alla möjliga prisklasser. De billigare tycker jag tenderar att lämna spår om man vill köra mer än en dag, som en vit beläggning i hårbotten som visserligen inte syns men som känns. Doftmässigt gillar jag Björk, funktionsmässigt Pillow Proof från RedKen och för de allra värsta dagarna skulle jag säga Cerafill från RedKen. Cerafill skulle jag undvika som mörkhårig men de andra går bra oavsett hårfärg.

Jag säger som många andra - Batiste! Dock gillar jag inte deras XXL (volymtorrshampoo), men annars är det det bästa torrshampoo jag provat hittills :love:

Får man ställa en riktigt dum fråga? :o

Exakt hur använder man torrshampo?? :confused:

Klart man får :D
Jag vet inte om jag gör "rätt". Men såhär gör jag:
Sprayar i hårbotten i lite olika "benor", sedan "rufsar" jag med fingrarna/masserar in det så det går in i hårstråna, sen stylar jag. Klart :D
Använder endast när mitt hår är fett. Typ på 3:e dagen utan hårtvätt (försöker att inte tvätta oftare än 2 ggr per vecka)

Finns säkert tutorials på typ youtube hur man gör för bästa resultat osv :)

Tänkte skaffa mig sådant och slippa tvätta håret varje dag.
Så vad rekommenderar ni?

Jag använder Batiste. Oftast den vanliga men ibland någon annan rolig bara för att.
Jag kör torrschampot i håret så fort det torkat efter tvätt. Då ser det riktigt fräscht ut tills nästa tvätt. Jag använder inte torrschampo istället för att tvätta håret, utan bara för att det ska se mer eller mindre nytvättat ut hela vägen.
Det syns när någon valt torrschampo istället för att tvätta håret, och jag tycker inte att det ser fräscht ut alls. Det blir för mig ungefär detsamma som att dra på extra deo och parfym istället för att duscha. Det märks att personen inte är ren.

Liknande trådar

Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
431
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
IT & mobiler Behöver skaffa (mobilt?) bredband då jag flyttar ifrån lägenhet som har fiber. Undrar nu vilket ni kan rekommendera alternativt varna...
2
Svar
33
· Visningar
841
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar