Bästa strimlaren

svea

Trådstartare
Jag vill kunna strimla grönsaker/rotfrukter i strimlor på ungefär 4-8 mm till wok, jansson och liknande.

Alligator har jag haft och tycker att det är för klent. Mandoliner verkar skitläskiga.

Jag vill ha en elektrisk mojäng som är lätt att diska och som inte tar för mycket plats.

Sv: Bästa strimlaren

Men en sådan här vahetterenu då? ;)

Den är visserligen inte elektrisk, men jag köpte en ny på Noliamässan i augusti för att jag slitit ut (jo, det är sant!) den jag fick när jag flyttade hemifrån.

Typ mandolin, men den har en rejäl hållare där man sätter fast det man ska strimla och en rejäl skål under som samlar upp det man river.
Flera olika "riv- och skiv-skivor" följer med så att man kan strimla och skiva i olika tjocklekar.
Jag ska kolla vad den heter när jag kommer hem.

/Keb

Det där låter vagt bekant, undrar om inte jag köpte en sån på en Noliamässa för massor av år sedan...

Är det en sån här jag ska ha, och köpa till en pommes frites-skiva?

Sen såg jag att det finns grönsakssvarvar som man kan göra "spaghetti" av grönsaker med. Någon som har testat?

Jag har tittat på den, och den lockar ju onekligen ögat... Men man kan ju bara riva och skiva med den, inte strimla. Och sen är "tratten" som man stoppar in grönsaken i är mindre än på de flesta andra matberedare, så det är svårt att få i normalstora gurkor och potatisar. Det blir ju inte så fina skivor om man måste stoppa i halvor. Dessutom tar den nästan lika mycket plats som en liten riktig matberedare. Så vi valde bort den.

Kan man inte strimla i en "månlandare"? Världens bästa köksredskap, går att göra det mesta med :D

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 656
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar