Bästa spishällsrengörning

sthu

Trådstartare
Ge mig era bästa tips på att hålla spishällen skinande ren!

Skrapa, speciella medel, vanlig såpa, ättika och bakpulver..
Ja vad tycker ni är bäst för den dagliga (nåja...) rengöringen av spishällen?

Blöter hällen, strör över bikarbonat låter dra och sen torka av med blöt trasa.
Eftertorkar med utspädd ättika

För ”daglig” rengöring anväbder jag samma köksrengöring från änglamark som snvänds i övriga köket. Har två sorters hällrengöringar och en bra svamp där ena sidan kan användas för att ”polera” in hällrengöringsmedel. Det är dock inget som används till vardags utan har endast använt dem vid typ flyttstäd osv.

Ge mig era bästa tips på att hålla spishällen skinande ren!

Skrapa, speciella medel, vanlig såpa, ättika och bakpulver..
Ja vad tycker ni är bäst för den dagliga (nåja...) rengöringen av spishällen?
Jag köper spisrengöring på biltema. Den tar ALLT inklusive yttersta hudlagret på händerna, men det blir helt rent.

Electrolux har bra hällrengöring. Och spiskrapa.
Dagligen använder jag grönsåpa. Får inte tag på Elextrolux hällrengöring så lätt här så jag har testat annan men den är inte lika bra.

Liknande trådar

Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
451
Senast: hastflicka
·
Hemmet Som en relativt van användare av utedass så är jag (smärtsamt) medveten om att de kan vara allt från helt luktfria till att lukta helt...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 557
Senast: monster1
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
400
Senast: cili
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 042
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010