Bästa sätt att få bort sotfläckar från handdukar?

Rie

Trådstartare
Någon som har superknepet?
Vi har vedeldning....
Trots att jag har tvättat handdukarna i höga temperaturer så är det likt förbaskat sot/fettfläckar kvar på dem....morr...


Rie
ingen vidare husmor....
 
Sv: Bästa sätt att få bort sotfläckar från handdukar?

Jag har använt Perstorp Ättika tillsammans med tvättmedlet för att få bort sotfläckar.
Har funkat kanon.

Det är även helt suveränt för att få bort svettränder på kläder.
Funkar fint också till att få bort kattpinkslukt om man har oturen att katten pinkar på nåt.
perstorp_attika.jpg
 
Sv: Bästa sätt att få bort sotfläckar från handdukar?

Just fettfläckar tycker jag är enklast att få bort mha att gnugga fläcken med diskmedel innan tvätten. Funkar även på smink och låga temperaturer om man får det på lite känsligare tyger. :idea:
 
Sv: Bästa sätt att få bort sotfläckar från handdukar?

Tack för tipsen, ska prova dem.
 
Sv: Bästa sätt att få bort sotfläckar från handdukar?

Sot är fett...fett löser fett, har jag lärt mig. Så jag använder lite olika, såpa- olivtvål- galltvål på alla fettfläckar och allt förvinner fin fint. Lite medel på fläcken, gnugga in det, låt det verka och skölj ur :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 842
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 020
Senast: Icfafn
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 880
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp