Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fyller kastruller med kokande vatten och ställer in på de olika våningsplanen.
Jag frostar av när det är fryskallt ute. Ställer ut matvarorna på altanen.Jag håller på att avfrosta frysen (se vgv) och funderar på de bästa sättet. Vad gör andra? Hårtork? Hur länge låter man sedan frysen bli kall igen innan man ställer in något igen?
Gör tvärtom, och väljer varm dag i juli - slipper då alla grytor med vatten.Jag frostar av när det är fryskallt ute. Ställer ut matvarorna på altanen.
Stänger av frysen och ställer in kärl med varmt vatten och byter vattnet när det svalnat
Om man bor i hyresrätt är det svårt att välja dessa modernare apparater tyvärr.Frosta av? Det känns som att man använder alldeles för gamla apparater då. Nuförtiden används väl inget sådant, frostade av en frys för ca 20 år sedan. Med nutidens mer miljövänliga apparater behövs inte det.
Frosta av? Det känns som att man använder alldeles för gamla apparater då. Nuförtiden används väl inget sådant, frostade av en frys för ca 20 år sedan. Med nutidens mer miljövänliga apparater behövs inte det.
Japp. Min kyl håller inte helt tätt men hyresvärden vägrar att byta ut den. Jättekul för mig som ska betala elräkningen i vinterOm man bor i hyresrätt är det svårt att välja dessa modernare apparater tyvärr.
Jodå, det finns många moderna som inte har automatisk avfrostning, det finns nackdelar med den funktionen också, det är inte bara guld och gröna skogar.Frosta av? Det känns som att man använder alldeles för gamla apparater då. Nuförtiden används väl inget sådant, frostade av en frys för ca 20 år sedan. Med nutidens mer miljövänliga apparater behövs inte det.
Såg först efter att jag skrivit att du provat den metodenVarför varför varför tänkte jag inte på varmt vatten när jag frostade av?! Hade ju blivit sååå mycket enklare än att låta den stå och självtina så jag vaknade till en stor sjö på morgonen för att byttan under inte räckte. Och då hade jag ändå knackat bort allt jag kunde med hammare och mejsel först(ja, jag borde nog avfrosta oftare
)
Visa bifogad fil 103476
Jodå, det finns många moderna som inte har automatisk avfrostning, det finns nackdelar med den funktionen också, det är inte bara guld och gröna skogar.