Bästa säkerhetsvästen?

P

pialotta

Ramlade av för några dagar sedan när hästen tvärvägrade hoppa och slog mig REJÄLT så nu skall jag köpa säkerhetsväst innan jag slår mig ännu mer. Vilken väst är bäst? Den bör ju skydda ända ner till svansbenet och vara följsam.
Tacksam för tips och "konsumentupplysning" som det heter.

Jag har en med dragkedja fram beta klass tre kanonbra förutom att jag har fått byta dragkedjan. Jag såg en jacson tror jag som såg väldigt bekväm ut, även denna i klass tre. Själva stoppningen var skuren (genom halva materialet) i fykanten så att den formade sig bättre efter kroppen.

Jag tycker att dragkedja (helst kombinerad med kardborre) är det bästa!

Har en Beta klass två (skulle vilja ha klass tre, men då jag bara har den vid hoppning tycker jag att det är onödigt). Det är en vanlig, utan dragkedja, tycker att den är jätte bra.

köp ingen utan dragkedja fram. gärna med justering i ryggen, så man slipper spänna varje gång. jag har en mountainhorse beta klass 2 med kraftiga kardborrar och axelskydd (fälltävlan.) men den spricker upp när man ramlar av. sen har jag en president 2000 beta klass 3. med kardborre fram. den är inte så bra heller. (spricker också, inte skön).

MVH: Sara

två för kardborre två för dragkedja hittils. De som spricker upp när man landar skall man nog akta sig för.
Jag vill ha en som går långt ner bak, eftersom det var svansbenet jag drämde i marken...
Skillnad Beta 2 och 3?
NI SOM HAR VÄSTAR, HANDEN PÅ HJÄRTAT, ANVÄNDER NI DEM? Går det att rida i väst? Är det inte himla stelt och klumpigt?

Jag har en Jack Ellis klass 3 och den gillar jag! :)

Det går bra att rida i väst, man vänjer sig! Det är inte klumigt med en välsittande väst dock lite stelt i början, men det är VARMT! :smirk:

En sån har jag av äldre modell.. Är jätteskön och följsam, men varm precis som ala västar.. :-( Finns iaf att köpa på jägersro i malmö...

Jag använder västen alltid vid uteritt och hoppning, på banan beror det på hästen. Det går alldeles utmärkt att rida med väst, men se till så att du hittar en bekväm, min första var jätte skön, men gjorde sedan misstaget med den andra att inte prova ordentligt och blev inte alls lika nöjd.

jag har en som finns i ingdams en tipperary eventer. den är av högsta klass och tyvärr hade den sitt pris också. (3600kr)
en kanonskön väst,känns som att man rider utan. den har dragkedja och det är lätt och behändigt! finns massor med storlekar av den!

kan starkt rekommendera hööks "CRW beta klass 3" blåa. otroligt mjuk, följsam, bra "ventilerad" och säkraste du kan komma utan axelskydd då den är klass tre. väldigt billig också. tror den ligger runt 900 just nu. använder min varje gång jag rider, vilket är i princip varje dag. :)

Använder en AirOwear-väst. Den är tunn, smidig och inte alls överdrivet varm. Den är så bekväm att jag använder den i princip alltid.

(Pris 1900 kr. på Granngården)

Den går med all säkerhet att hitta någon annanstans också, tyvärr vet jag inte var.

har just hittat en engelsk sida, den ser fin ut. Får väl masa mig iväg till granngården då, om du tycker att din är så bra och priset ligger i mellanklass typ.

Jo, jag är jättenöjd med min. Jag har provat Hööksvästarna och tycker att de är alldeles för klumpiga och tjocka.

Hej
Jag har lite funderingar på en sådan väst som motorcyckelåkarna (knuttarna) har. De väger ju absolut ingenting och verkar vara jättesmidiga. Ligger på ca 1500 kr.
M vH Mannis

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 869
Senast: tara
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 230
Senast: JennyLz
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
680
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 810
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka