Min aller første ridebukse, og ridebukse nummer 2 var Eurostar bukser. Begge to i helskinn. Første i nylon, og andre i bomull. Den første holdt veldig lenge, og gikk aldri i stykker. Brukte den veldig mye i ca 5 år, men vokste i fra den. Den andre brukte jeg i nærmere 7-8 år før det gikk hull på det ene kneet en gang jeg falt av hesten (buksa var da allerede tynnslitt). Buksa holdt et par åt til med lapp på kneet.
PS: Brukte selvfølgelig disse buksene litt om hverandre, og har også hatt andre bukser underveis, som ikke har holdt mål.
Etter dette invisterte jeg i en Pikeur-bukse (m/helskinn). Den har jeg fremdeles. Kjøpte for ca 5-6 år siden. Den ser fin ut, ikke utvasket (selv om den er vasket).
Kjøpte ny bukse før påske også, og dette ble også en Pikeur.
Har god erfaring med både Eurostar og Pikeur, og vil anbefale dem begge. Grunnen til at det ble Pikeur nå sist var rett og slett fordi jeg liker passformen på Pikeur bedre enn Eurostar. Samt at jeg synes de hadde kulere farger inne i Pikeur. Prøv deg frem, og sjekk hva slags farger de har og hvilke som passer deg. Kjøper du et av disse merkene har du en veldig god ridebukse lenge iallfall.. Det kan jeg love :smirk: