Bästa produkten för lockar?

tott

Trådstartare
Jag har axellångt lockigt (inte krulligt) hår och söker en bra hårprodukt som ger snygga lockar - utan att håret blir klibbigt. Har en produkt som är ok, men luktar dåligt rakvatten :wtf: Vill inte gå omkring och lukta så.

Ni med lockar - vad använder ni?
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Jag har axellångt lockigt (inte krulligt) hår och söker en bra hårprodukt som ger snygga lockar - utan att håret blir klibbigt. Har en produkt som är ok, men luktar dåligt rakvatten :wtf: Vill inte gå omkring och lukta så.

Ni med lockar - vad använder ni?

Jag har testat det mesta genom åren och tycker att John Friedas Frizz-Ease (tråkigt namn :wtf:) produkter är helt oslagbara, har använt dom i flera år och använder numera aldrig något annat. Favorit är deras mousse för lockigt hår, det använder jag varje dag och märker stor skillnad om jag har haft i eller inte.

Om man har i för mycket på ett ställe kan det bli lite "crunchy", men aldrig klibbigt.

Jag brukar köpa min utomlands men jag har sett att den säljs på Åhléns m fl ställen.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Jag gillar Tigi Curls Rock Amplifier och Lanza Volume Zero Gel. Den sista luktar godis :d
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Apotekets vattenbaserade glidmedel.

En billigare variant är apotekets glidslem, som finns i storpack.

Annars gillar jag kinky curly custard, luktar kola och är bara bra grejer i.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Vad bra, en tråd för mig!
Jag måste fråga hur använder ni dessa produkter? Jag tycker inte att jag får till det nåt bra när jag har "klet" i håret för att lockarna ska hålla sig fina.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

du duschar som vanligt, sedan kan du borsta håret med en gles borste med huvudet vänt upp och ner sedan tar du en klick produkt och fördelar i båda händerna, sedan kramar du håret nerifrån och upp fortfarande med huvudet vänt upp och ner. krama några minuter, ju mer du kramar desto bättre kommer lockarna att hålla ihop. Sedan antingen låter du håret självtorka eller så använder du föntratt på låg temperatur och föna alltid håret upp och ner. När håret är torrt ska du absolut inte borsta håret. man ska aldrig borsta ett lockigt hår för då separerar du dom naturliga lockarna och du får friss. Du kan borsta en gång när det är blött innan du kramar i produkten.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Jag bortstar aldrig mitt hår. Tvättar, kramtorkar med handduk. I mide kletet med huvudet neråt och nängande håret, krama i produkten ordentligt och låt håret självtorka.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

helst ska man ju inte borsta alls som du skriver, men jag lär då bosta en gång medan det är blött i alla fall för annars ligger håret slickat mot huvudet och det ser hemskt ut när det torkat. men om man har ett hår som fungerar utan borstning så är det ju kanon!
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Hur gör ni "dagen efter" då? Jag gillar inte att duscha varje dag för jag blir torr som ett fnöske så jag duschar kanske varannan dag om jag inte har gjort nåt speciellt.

Det blir inte så fint när man har sovit på lockar med klet i.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

haha, ja det gör ju inte mitt. Jag redera bara ut det med fingarna och sen skakar till det så blir det bra :)
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Då brukar jag blöta det lite lätt och krama igenom det. Beror nog oxå på vad man har för klet i ;)
Jag använder body shops just nu, luktar underbart och funkar bra.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Då använder du nog fel klet ;) Med den jag föreslog så blir inte håret kletigt eller tungt, så på morgonen brukar jag blöta det lite och möjligen ha i lite med klet och krama upp det. Inte borsta.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Dagen efter brukar jag vattenkamma och sen i med lite mera mousse i det blöta o krama upp det.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Orkade inte vänta på flera kommentarer utan gick till en frisörsalong och köpte kms california Curl Up control creme. Hon sade att många hennes kunder med lockigt hår gillar den. Dyr var den, men lär vara dryg.

Får se :) Luktar iaf inte billigt rakvatten.
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Jag har också lockigt hår men inte hittat någon riktigt bra produkt!
Ni vill inte dela med er av bilder så man får se vad ni har för typ av lockar :)
 
Sv: Bästa produkten för lockar?

Lush Curly Wurly och Repered. Har sen ett cocosfett till, Palmers. Men Lush har ngn liknande produkt.

Rekommenderas starkt!!!
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 409
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 755
Senast: Lobelia
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 074
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 191
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp